Pirmuoju Baltijos šalyse aukščiausios kvalifikacijos „Land Rover Experience“ instruktoriumi tapęs K. Raišys: tenka atrasti save iš naujo

Karolis Raišys

Išmanyti prekių ženklo istoriją, žinoti viską apie naujausius siūlomus produktus, bendrauti su klientais, vesti renginius ir nepriekaištingai valdyti automobilį net sudėtingiausiomis sąlygomis – skamba lyg pretenzingas naivaus darbdavio reikalavimų sąrašas. Visgi būtent tai ir dar daugiau turi sugebėti bet kuris vadovaujantysis „Land Rover Experience“ instruktorius. Baltijos šalyse iki šiol tokių specialistų dar nebuvo, o pirmuoju akredituotu aukščiausios kvalifikacijos instruktoriumi (angl. Lead instructor) tapo lietuvis Karolis Raišys.

Pirmuoju Baltijos šalyse aukščiausios kvalifikacijos „Land Rover Experience“ instruktoriumi tapęs K. Raišys: tenka atrasti save iš naujo

Intensyvus mokymo ir akreditavimo laikotarpis

Dėl didžiulio informacijos kiekio ir privalomo mokymo apimties licencijuotais, visame pasaulyje galinčiais dirbti „Land Rover“ instruktoriais pretendentai tampa ne per vienerius metus. Jų žinios ir įgūdžiai nuolatos tikrinami įvairiais teorijos ir praktikos testais. Vyresniojo instruktoriaus kvalifikaciją turėjusiam K. Raišiui pirmuoju rimtu išbandymu tapo pavasario pradžioje Druskininkų apylinkėse vykę „Defender“ modelio 75-ajam jubiliejui skirti renginiai. Lietuviui tai buvo pašėliškai įtemptas laikotarpis – jis padėjo sudaryti maždaug 80 km bekelės maršrutą, o renginio metu supažindino žiniasklaidos atstovus, nuomonės formuotojus bei įmonės klientus su „Land Rover“ istorija ir išsamiai paaiškino, kaip naudotis vairavimą bekelėje palengvinančiomis sistemomis. Taip pat atidžiai prižiūrėjo, kad net ir bekelės naujokams naujųjų „Defender“ vairavimas parengtu maršrutu suteiktų vien pačius geriausius įspūdžius. Dažniausiai tomis dienomis K. Raišį lydėjo dar vienas žmogus – vadovaujantysis pasaulinės „Land Rover Experience“ programos instruktorius Bruno Arnoud. Patyręs specialistas dalinosi žiniomis ir naudingais patarimais, kuriuos ne visuomet galima rasti net geriausiose metodikos knygose. Prancūzas taip pat tikrino, kaip lietuviui pavyksta viską įsisavinti: dienomis stebėjo, kaip šis valdo visureigį ant asfalto dangos ir bekelėje, o vakarais – skirdavo žinių patikrinimo testus. „Labai norėjau tapti licencijuotu „Land Rover“ instruktoriumi, tačiau po to, kai man suteikė šią galimybę, iš pradžių netgi nežinojau, kaip turėčiau tam ruoštis. Vaizdas tapo gerokai aiškesnis į šalį atvykus pasaulinės „Jaguar Land Rover“ komandos vadovaujančiajam instruktoriui – tuomet pamačiau, kokia iš tiesų rimta yra pasirengimo šiam darbui programa. Mokymo dienos buvo įtemptos, tačiau per jas sužinojau labai daug“, – kalba K. Raišys.

Siekia užtikrinti aukščiausią paslaugų kokybę

B.Arnoud atkreipia dėmesį, kad tokia išsami instruktorių akreditavimo sistema buvo parengta siekiant užtikrinti, jog lankydamiesi bet kurioje pasaulio šalyje esančiame „Land Rover Experience“ centre arba dalyvaudami jo specialistų koordinuojamuose renginiuose, žmonės gautų vienodai aukštos kokybės paslaugas. Akreditavimo programos metu tikrinamos net devynios pagrindinės pretendento kompetencijos: darbo komandoje, bendravimo su svečiais, skirtingose šalyse klientams siūlomų „Land Rover Experience“ centrų paslaugų specifikos žinojimo, produkto išmanymo, mokomųjų įgūdžių, saugumo taisyklių laikymosi, renginių planavimo bei gebėjimo vairuoti ant kietos dangos ir bekelėje. „Land Rover“ instruktoriai renginiuose dirba su kolegomis, todėl jiems būtini puikūs darbo komandoje įgūdžiai. Vadovaujantysis instruktorius turi sugebėti aiškiai išdėstyti pagrindinius konkretaus renginio tikslus ir nenukrypti nuo pradinio plano. Britų prekių ženklui vis dar išgyvenant virsmą, prabangos produktų gamintojų bendravimas su svečiais yra kaip niekad svarbus. Įvairiose pasaulio šalyse veikia „Land Rover Experience“ aktyvių pramogų centrai. Įdomu tai, kad jie įkurti labai skirtingų klimato sąlygų, geografijos ir kultūros regionuose. Pavyzdžiui, Švedijoje veikia gamintojo įsteigta Ledo akademija, o Afrikoje klientams organizuojami safariai, per kuriuos jie gali iš arčiau pažinti šio žemyno gamtą ir sužinoti daugiau apie ilgametes tradicijas. JAV siūlomos kruopščiai parengtos kelionės bekele. Instruktoriui dera žinoti viską apie šias ir kitas paslaugas.

Bekelėje pratinosi važiuoti lėčiau

B.Arnoud pažymi, kad, norėdamas pristatyti „Land Rover“ automobilius renginio svečiams, instruktorius privalo nepriekaištingai išmanyti net smulkiausias technines subtilybes. Ypač svarbu suprasti skirtingų sistemų veikimo principus ir išmokti tinkamai jomis naudotis. Greta to instruktorius turi mokėti ir kitiems paaiškinti, kaip jomis naudotis, o prireikus – suteikti visokeriopą pagalbą. Vairavimo įgūdžiai ant kietos dangos – papildomo paaiškinimo nereikalaujanti kompetencija. Ralio ir žiedinių lenktynių trasose savo jėgas ne kartą išbandžiusiam K. Raišiui tai nebuvo rimtas iššūkis. Tiesa, visai kitokia yra važiavimo bekele specifika – ji pareikalavo iš lietuvio ryžto keisti nusistovėjusius vairavimo įpročius. Jis bematant išmoko „Land Rover“ instruktorių mėgstamą ir jau mantra tapusį posakį: „Važiuoti reikia taip lėtai, kaip tik įmanoma, bet taip greitai, kaip yra būtina.“ „Galimybė riedant nedideliu greičiu įveikti sudėtingas atkarpas mane nustebino labiausiai, tačiau atskirais atvejais netgi vairą sukti reikia kitaip, nei aš buvau įpratęs dalyvaudamas ralio varžybose. Tai yra bene geriausias pavyzdys, kaip man tenka tarsi atrasti save iš naujo ir keisti senus įpročius. Aišku, bendrieji fizikos dėsniai bekelėje taip pat galioja, tačiau teko mokytis juos kiek kitaip taikyti“, – komentuoja K. Raišys. B.Arnoud priduria, jog bekelėje aktualus yra ne greitis, o judėjimo inercija. Tai be galo svarbu įveikiant sudėtingus maršrutus, kuriuose teisingai kontroliuojamas akceleratoriaus pedalas leidžia pasiekti didžiausią efektyvumą. Išsamus pagreičio ir automobilį veikiančių jėgų išmanymas maksimaliai palengvina važiavimą esant dideliam šoniniam nuolydžiui ir ribotam sukibimui.

Nuolatinis žinių ir įgūdžių tikrinimas

Itin daug dėmesio „Land Rover“ skiria renginių saugumui, o šiuo atveju didžiausia atsakomybė tenka vadovaujančiajam instruktoriui. Būtent jis privalo laiku pastebėti ir tinkamai įvertinti galimą pavojų bei užkirsti kelią bet kokiems incidentams. B.Arnoud teigimu, kaip ir bet kuriame darbe, čia taip pat reikia kaupti patirtį ir kryptingai siekti užsibrėžto tikslo. Visame pasaulyje dirba tik apie 150 vadovaujančiųjų „Land Rover“ instruktorių, taigi ši aukščiausia kvalifikacija suteikiama tik tikrai tokiam darbui visapusiškai pasiruošusiems žmonėms, o jų pasirengimas yra nuolat tikrinamas.„Aš esu pasaulinės „Jaguar Land Rover Experience“ komandos narys, tačiau ir mano žinios praėjus trejiems metams vėl bus tikrinamos. Tai daroma siekiant užtikrinti, kad vadovaujantieji instruktoriai, ypač tie, kurie priklauso pagrindiniam įmonės specialistų branduoliui, visuomet išliktų pasitempę“, – paaiškina prancūzas.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version