Po lietingo „drago“ čempionato etapo išdavė: yra vienintelė sąlyga, kai lietus tokioms varžyboms – gerai

Automobilių traukos varžybose, arba „drage“, yra bene vienintelė aplinkybė, kurios nekenčia visi – ir dalyviai, ir organizatoriai: lietus. Jei kitose autosporto šakose prastos oro sąlygos tiesiog paįvairina važiavimą ar, blogiausiu atveju, priverčia atleisti akceleratorių, „drage“ lietus reiškia tai, lad varžybos nevyks. Yra vienintelis atvejis, kai prastas oras gali ne pakenkti, o padėti.

Visgi Lietuvos „drago“ čempionato organizatoriai antrajame etape pamėgino oro sąlygas nugalėti ir jiems beveik pavyko.

Sinoptikai Kazlų Rūdos aerodrome vykstančiam čempionatui nieko gero nežadėjo: pirmąją varžybų dieną turėjo iškristi daugiau nei 30 mm kritulių, antrą – daugiau nei 20 mm. Nepaisant to, į antrąjį etapą susirinko beveik 90 dalyvių, pasiryžusių išnaudoti menkiausią properšą tarp lietaus debesų.

Kaip džiovinama trasa?

Sulaukę akimirkos, kai lietus baigėsi, organizatoriai puolė džiovinti trasą. Gerokai anksčiau buvo manoma, kad geriausiai trasą nudžiovina per ją pirmyn ir atgal važiuojantys automobiliai, vandenį išstumdantys savo padangomis. Tačiau šitokios taktikos atsisakyta.

„Mes konsultuojamės su kolegomis iš Estijos, kurie turi gerokai daugiau patirties organizuojant tokio tipo varžybas, tad jie aiškina, jog toks važinėjimas leidžia į trasą prinešti purvo iš techninės zonos“, – pasakoja Tomas Stadalius, vienas čempionato organizatorių.

Tad nustojus lyti organizatoriai griebėsi įrankių ir pirmuosius 100 metrų, kur trasa padengta gumos klijais, vandenį specialiomis šluotomis nustūmė tolyn. Dar 300 metrų teko nudžiovinti naudojant specialią oro pūtimo įrangą ir ja nupučiant vandenį nuo trasos.

Šitai leido surengti dalyvių kvalifikaciją ir jai tęstis kone iki pat vakaro, kai prapliupusi liūtis lėmė, jog varžybas teko perkelti į kitą dieną.

Kaip paskirstomos vietos?

Antrąją „drago“ dieną taip pat akimirkai šyptelėjo sėkmė. Pavyko leisti dalyviams važiuoti, kol galiausiai prasidėjęs lietus privertė varžybas stabdyti.

Kai iškyla tokia situacija, pasakoja T. Stadalius, organizatoriai daug pasirinkimo neturi: prizines vietas tenka skirstyti remiantis kvalifikaciniais važiavimais.

Tad „Daily drive“ klasėje pirmą vietą pelnė Ieva Pečeliūnienė, antroje vietoje liko Janis Tomass Andersons, trečias – Evaldas Vosylius.

„Stock“ klasėje pirmas buvo Adrijus Kisieliauskas, antras liko Robertas Šalna, trečias – Osvaldas Kazakevičius.

„Street A“ klasėje laimėjo Remigijus Virbalas, antras – Donatas Morkūnas, trečias – Olegas Fiodorovas.

Pasidalink
Exit mobile version