2022-ųjų „Europos metų automobilio“ rinkimai buvo išskirtiniai. Pirmą kartą konkurso istorijoje absoliuti dauguma – net šeši iš septynių – į finalinį etapą patekusių modelių buvo elektromobiliai. Vieninteliu į geriausiųjų septynetą patekusiu klasikiniu automobiliu tapo naujosios kartos „Peugeot 308“.
Taip tarsi visuotinai pripažįstama, kad ateitis priklauso elektrifikuotam transportui. Kita aiški žinia – nauji modeliai su vidaus degimo varikliais turi būti tokie pat intriguojantys kaip ir elektromobiliai.
Prancūzijos gamintojo automobilis Senojo žemyno rinkimuose užėmė ketvirtąją vietą, taip pranokdamas pusę finale dalyvavusių elektra varomų modelių.
Taip pat tai geras priminimas, kad, nepaisant neslūgstančio įvairių padidinto pravažumo automobilių populiarumo, C segmento hečbekas arba universalas vis dar yra vieni racionaliausių kandidatų į bet kurį garažą. Šias išvadas liudija ir skaičiai – 2021 metų pabaigoje Europoje debiutavęs naujasis „Peugeot 308“ išsyk atkreipė į save dėmesį ir tapo populiariausiu C segmento modeliu.
Neatsilieka nuo elektromobilių
Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius pastebi, jog, net ir sparčiai tobulėjant elektromobiliams bei plečiantis reikiamai infrastruktūrai, artimiausiais metais išliks didelė įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais paklausa. Anot pašnekovo, tokie modeliai pirkėjus dar ilgai domins net ir tose šalyse, kuriose elektrifikacija jau prigijo.
„Nemažai daliai vartotojų net ir kasdieniam naudojimui elektromobiliai vis dar nėra tinkami. Dažnai tai daug kilometrų kasdien nuvažiuojantys žmonės, kuriems reikalingas tradicinis automobilis. Puiku, jeigu tai yra technologiškai pažangus modelis, kuris gali patenkinti įprastus daugumos mūsų poreikius“, – komentuoja žurnalistas.
V.Milius priduria, kad ilgą laiką įdomiausi ir drąsiausi sprendimai būdavo taikomi elektromobiliams. „Peugeot 308“ pakeitė nusistovėjusią tendenciją – šis modelis visiškai neatsilieka nuo daugumos elektromobilių. Žurnalisto teigimu, įsėdęs į vidų bet kuris vartotojas iš karto pajus, kad prisilietė prie kažko visiškai naujo, pažangaus ir įdomaus.
„Elektromobilių salonai visuomet išsiskyrė į futurizmą orientuotu stiliumi – juose niekada netrūko asociacijų su ateities technologijomis. Tuo metu įprastų automobilių technologiniai ir dizaino sprendimai buvo labiau tradiciniai ir, galima sakyti, senoviški. 308 panaikino šį skirtumą, ir tai pastebima tiek žvelgiant į išorę, tiek ir įsėdus į vidų – naujovės bei pažangiausios technologijos matomos visur“, – kalba pašnekovas.
Gerai vertinamas daugeliu atžvilgių
Europos rinkimų finalininko vairuotojai gali naudotis tokiais pat kaip elektromobiliuose didelės raiškos jutikliniais ekranais ir visomis jungiamumo galimybėmis. „i-Cockpit“ vairuotojo vieta su kompaktišku vairu, skaitmeniniu 10 colių prietaisų skydeliu ir pasirenkamųjų funkcijų mygtukus turinčiu centriniu ekranu tapo dar šiuolaikiškesnė, o intuityvus multimedijos valdymas primena išmanųjį telefoną.
2022-ųjų „Europos metų automobilio“ rinkimai buvo išskirtiniai. Pirmą kartą konkurso istorijoje absoliuti dauguma – net šeši iš septynių – į finalinį etapą patekusių modelių buvo elektromobiliai. Vieninteliu į geriausiųjų septynetą patekusiu klasikiniu automobiliu tapo naujosios kartos „Peugeot 308“.
Taip tarsi visuotinai pripažįstama, kad ateitis priklauso elektrifikuotam transportui. Kita aiški žinia – nauji modeliai su vidaus degimo varikliais turi būti tokie pat intriguojantys kaip ir elektromobiliai.
Prancūzijos gamintojo automobilis Senojo žemyno rinkimuose užėmė ketvirtąją vietą, taip pranokdamas pusę finale dalyvavusių elektra varomų modelių.
Taip pat tai geras priminimas, kad, nepaisant neslūgstančio įvairių padidinto pravažumo automobilių populiarumo, C segmento hečbekas arba universalas vis dar yra vieni racionaliausių kandidatų į bet kurį garažą. Šias išvadas liudija ir skaičiai – 2021 metų pabaigoje Europoje debiutavęs naujasis „Peugeot 308“ išsyk atkreipė į save dėmesį ir tapo populiariausiu C segmento modeliu.
Neatsilieka nuo elektromobilių
Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius pastebi, jog, net ir sparčiai tobulėjant elektromobiliams bei plečiantis reikiamai infrastruktūrai, artimiausiais metais išliks didelė įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais paklausa. Anot pašnekovo, tokie modeliai pirkėjus dar ilgai domins net ir tose šalyse, kuriose elektrifikacija jau prigijo.
„Nemažai daliai vartotojų net ir kasdieniam naudojimui elektromobiliai vis dar nėra tinkami. Dažnai tai daug kilometrų kasdien nuvažiuojantys žmonės, kuriems reikalingas tradicinis automobilis. Puiku, jeigu tai yra technologiškai pažangus modelis, kuris gali patenkinti įprastus daugumos mūsų poreikius“, – komentuoja žurnalistas.
V.Milius priduria, kad ilgą laiką įdomiausi ir drąsiausi sprendimai būdavo taikomi elektromobiliams. „Peugeot 308“ pakeitė nusistovėjusią tendenciją – šis modelis visiškai neatsilieka nuo daugumos elektromobilių. Žurnalisto teigimu, įsėdęs į vidų bet kuris vartotojas iš karto pajus, kad prisilietė prie kažko visiškai naujo, pažangaus ir įdomaus.
„Elektromobilių salonai visuomet išsiskyrė į futurizmą orientuotu stiliumi – juose niekada netrūko asociacijų su ateities technologijomis. Tuo metu įprastų automobilių technologiniai ir dizaino sprendimai buvo labiau tradiciniai ir, galima sakyti, senoviški. 308 panaikino šį skirtumą, ir tai pastebima tiek žvelgiant į išorę, tiek ir įsėdus į vidų – naujovės bei pažangiausios technologijos matomos visur“, – kalba pašnekovas.
Gerai vertinamas daugeliu atžvilgių
Europos rinkimų finalininko vairuotojai gali naudotis tokiais pat kaip elektromobiliuose didelės raiškos jutikliniais ekranais ir visomis jungiamumo galimybėmis. „i-Cockpit“ vairuotojo vieta su kompaktišku vairu, skaitmeniniu 10 colių prietaisų skydeliu ir pasirenkamųjų funkcijų mygtukus turinčiu centriniu ekranu tapo dar šiuolaikiškesnė, o intuityvus multimedijos valdymas primena išmanųjį telefoną.
V.Milius užsimena apie tai, kad 308 patrauklumą lemia ir tiesioginis veiksnys – žvilgsnį traukiantis kėbulo dizainas. Žurnalisto nuomone, įvertinus visus šio modelio privalumus, galima suprasti, kad tarp „Europos metų automobilio“ rinkimų finalininkų jis pateko anaiptol ne atsitiktinai. Aukštą įvertinimą naujajam modeliui lėmė patrauklus išorės dizainas, šiuolaikiškai atrodantis salonas su visa moderniausia įranga ir pakankamai geros valdymo savybės.
„Ir kitose kategorijose 308 apžvalgininkai vertina labai gerai, o „Europos metų automobilio“ rinkimų tvarka gana aiški – jei apie naują modelį palankiai atsiliepia dauguma komisijos narių ir visi jam skiria savo balus, sėkmė kone garantuota. Aš su tuo taip pat sutinku – tai visapusiškai geras automobilis“, – kolegoms pritaria V. Milius.
Įkraunamasis hibridas – galimybė sutaupyti
Ekspertas svarsto, kad pirkėjams suteikiamas platus jėgainių pasirinkimas taip pat yra vienas didžiausių „Peugeot 308“ privalumų. 2023 metais pasirodys ir vien elektra varoma šio modelio versija, tačiau jau dabar jėgos agregatų gama yra ganėtinai plati – pirkėjams siūlomi benzininiai arba dyzeliniai vidaus degimo varikliai ir dvi skirtingos įkraunamosios hibridinės versijos.
„Niekas negali žinoti, kaip būtų buvę, bet jei „Europos metų automobilio“ konkurse būtų dalyvavusi vien tik elektra varoma 308 versija, galbūt šis modelis nebūtų patekęs į finalininkų septynetą. Elektrifikacijai plečiantis, visiems, taip pat ir šios komisijos nariams, įprasti automobiliai visgi dar ilgai išliks aktualūs, o galimybė rinktis vidaus degimo variklį nepraras svarbos“, – konstatuoja V. Milius.
Nuo pat debiuto rinkoje prancūziškas hečbekas komplektuojamas su 180 arba 225 AG įkraunamosiomis hibridinėmis jėgainėmis. V. Miliaus manymu, tai gali būti optimalus variantas ne vienam apie elektromobilio įsigijimą svarstančiam, bet ryžto tokiam žingsniui dar stokojančiam vartotojui.
„Pas mus nėra teikiamos lengvatos ar išmokos, skatinančios pirkti įkraunamuosius hibridus, tačiau žmonėms tai galėtų palengvinti perėjimą prie elektromobilių. Turint galimybę įkrauti bateriją ir netingint to daryti kasdien, galima naudoti vien tik elektros motorą ir bateriją. Net jei teks važinėti daugiau ir įsijungs vidaus degimo variklis, vidutinės sąnaudos sieks vos porą litrų šimtui kilometrų, o degalų brangimas neatrodys toks baisus“, – apibendrina pašnekovas.
Milius užsimena apie tai, kad 308 patrauklumą lemia ir tiesioginis veiksnys – žvilgsnį traukiantis kėbulo dizainas. Žurnalisto nuomone, įvertinus visus šio modelio privalumus, galima suprasti, kad tarp „Europos metų automobilio“ rinkimų finalininkų jis pateko anaiptol ne atsitiktinai. Aukštą įvertinimą naujajam modeliui lėmė patrauklus išorės dizainas, šiuolaikiškai atrodantis salonas su visa moderniausia įranga ir pakankamai geros valdymo savybės.
„Ir kitose kategorijose 308 apžvalgininkai vertina labai gerai, o „Europos metų automobilio“ rinkimų tvarka gana aiški – jei apie naują modelį palankiai atsiliepia dauguma komisijos narių ir visi jam skiria savo balus, sėkmė kone garantuota. Aš su tuo taip pat sutinku – tai visapusiškai geras automobilis“, – kolegoms pritaria V. Milius.
Įkraunamasis hibridas – galimybė sutaupyti
Ekspertas svarsto, kad pirkėjams suteikiamas platus jėgainių pasirinkimas taip pat yra vienas didžiausių „Peugeot 308“ privalumų. 2023 metais pasirodys ir vien elektra varoma šio modelio versija, tačiau jau dabar jėgos agregatų gama yra ganėtinai plati – pirkėjams siūlomi benzininiai arba dyzeliniai vidaus degimo varikliai ir dvi skirtingos įkraunamosios hibridinės versijos.
„Niekas negali žinoti, kaip būtų buvę, bet jei „Europos metų automobilio“ konkurse būtų dalyvavusi vien tik elektra varoma 308 versija, galbūt šis modelis nebūtų patekęs į finalininkų septynetą. Elektrifikacijai plečiantis, visiems, taip pat ir šios komisijos nariams, įprasti automobiliai visgi dar ilgai išliks aktualūs, o galimybė rinktis vidaus degimo variklį nepraras svarbos“, – konstatuoja V. Milius.
Nuo pat debiuto rinkoje prancūziškas hečbekas komplektuojamas su 180 arba 225 AG įkraunamosiomis hibridinėmis jėgainėmis. V. Miliaus manymu, tai gali būti optimalus variantas ne vienam apie elektromobilio įsigijimą svarstančiam, bet ryžto tokiam žingsniui dar stokojančiam vartotojui.
„Pas mus nėra teikiamos lengvatos ar išmokos, skatinančios pirkti įkraunamuosius hibridus, tačiau žmonėms tai galėtų palengvinti perėjimą prie elektromobilių. Turint galimybę įkrauti bateriją ir netingint to daryti kasdien, galima naudoti vien tik elektros motorą ir bateriją. Net jei teks važinėti daugiau ir įsijungs vidaus degimo variklis, vidutinės sąnaudos sieks vos porą litrų šimtui kilometrų, o degalų brangimas neatrodys toks baisus“, – apibendrina pašnekovas.