„Porsche” ruošia elektrinę „Panamerą”: bus didesnė ir prabangesnė už „Taycan

„Porsche” modelių elektrifikacija neišstums iš rinkos „Panamera” ir „Taycan” – jie tiesiog bus atskirti į skirtingas klases, o benzininė „Panamera” bus eksploatuojama bent iki dešimtmečio pabaigos. Pirmasis masiškai gaminamas „Porsche” elektromobilis „Taycan” debiutavo 2019 m. ir buvo labai sėkmingas – pačios bendrovės duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį visame pasaulyje parduoti 18 777 automobiliai, o „Panamera” – 15 604 automobiliai. Žvelgdami į būsimą beveik visos (išskyrus 911 šeimą) modelių gamos elektrifikavimą, „Porsche” gerbėjai svarsto, ar „Taycan” ir „Panamera” nesipjaus tarpusavyje, nes pagal formą jie yra labai artimi, o elektrinė jėgainė juos dar labiau suartins.

Britų žurnalas „Autocar” šiek tiek nuramina: jo duomenimis, elektrinės „Panameros” teks laukti gana ilgai ir ji tiesiogiai nesusikirs su „Taycan”, nes keičiantis kartoms „Panamera” taps dar prabangesnė ir brangesnė, o „Taycan” greičiausiai išlaikys savo lieknumą ir orientuosis į sportinius pasiekimus. Primename, kad rugpjūtį Niurburgringo trasoje „Taycan” susigrąžino greičiausio serijinio elektromobilio titulą.

„Panamera” „angliavandenilinė” atšakos versija bus iš esmės atnaujinta 2023 m. (šis atnaujinimas gali būti įvardytas kaip kartų kaita) ir bus eksploatuojama iki 2030 m., tuo tarpu „Panamera EV” kūrimas yra ankstyvoje stadijoje ir vyksta lygiagrečiai su antros kartos „Taycan” kūrimu. Abu šie modeliai kuriami naudojant perspektyvią „Foxagen” elektromobilių architektūrą SSP (Scalable Systems Platform). „Antrasis” „Taycan” turėtų pasirodyti 2027 m., o „Panamera EV” greičiausiai debiutuos dar vėliau.

Tikimasi, kad „Panamera EV” prabanga ir vairavimo savybėmis prilygs dabartiniam „Lucid Air Sapphire” ir bus dviem klasėmis aukštesnis už „Taycan”, o tai reiškia, kad tai bus visavertis verslo modelis. Elektromobilio platformos dėka salonas bus daug erdvesnis nei dabartinių benzininių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių versijų.

Savo ruožtu antrosios kartos „Taycan” erdvumu ir komfortu išliks vidutinės klasės automobilių lygyje, tačiau jo dinamika ir valdymas išliks geriausias iš geriausių savo klasėje. Ar antros kartos „Taycan” turės universalo ir krosoverio kėbulus kol kas nežinoma – galbūt vietoj jų arba kartu su jais bus siūloma kas nors kita, pavyzdžiui, kupė ir kabrioletas.

Tikimasi, kad iki dešimtmečio pabaigos „Porsche” pristatys elektrines krosoverio „Macan” (2024 m.) ir „Cayenne” (2025 m.) versijas, naują flagmaną – elektrinį visureigį (didesnį už „Cayenne”, maždaug po 2025 m.) ir elektrinę sportinio automobilio „Porsche 718” versiją (2025 m.). Šiuo metu iš viso planuojama sukurti bent šešias elektromobilių šeimas. Kol kas neplanuojama elektromobiliu paversti kultinės „Porsche 911” šeimos (galima hibridizacija), o ir 911 vidaus degimo varikliai turėtų išlikti bet naudoti anglies dvideginio neišskiriančius sintetinius degalus. Planuojama, kad iki 2030 m. bent 80 % „Porsche” pardavimų sudarys elektriniai automobiliai.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version