Populiariausias prancūziškų automobilių gamintojas pasaulyje „Renault“ pirkėjams Lietuvoje, kaip ir likusiose Baltijos šalyse, turi gerų naujienų. Birželio 18-ąją pradedami tik gegužės pradžioje pristatyto naujojo modelio „Symbioz“ užsakymai. Pradinė „Techno“ versijos kaina Lietuvoje siekia 30 290 eurų. Pirmieji modeliai pirkėjus pasieks jau šių metų rugsėjį.
„Renault Symbioz“ įkūnija geriausius naujausių „Renault“ automobilių dizaino, junglumo ir efektyvumo aspektus. Įsitvirtinęs tarp „Captur“ ir „Austral“, „Symbioz“ suteikia „Renault“ stipresnę poziciją vadinamajame C segmente.
Vos 4,41 m ilgio ir ir 1,79 m pločio „Symbioz“ yra puikiai subalansuotas šeimoms. Galinis automobilio suolelis sukurtas taip, kad jį galima paslinkti 160 mm, todėl gale sėdintiems keleiviams lieka 221 mm vietos keliams, o bagažinės talpa šioje konfigūracijoje išlieka 492 litrų. Kai ant galinių sėdynių nėra keleivių, suolas pasislenka į priekį ir bagažinės talpa padidėja iki 624 litrų. O visiškai nulenkus galines sėdynes – iki 1582 litrų.
„Renault Symbioz“ sveria mažiau nei 1 500 kg. 145 AG variklis paremtas „E-Tech full hybrid“ technologija, kurią projektuojant prancūzų inžinieriai pateikė daugiau kaip 150 patentų. Serijinė-paralelinė hibridinė architektūra sujungia du elektros variklius (36 kW el. variklį ir 18 kW aukštos įtampos starterio generatorių) su 69 kW (94 AG) 1,6 l 4 cilindrų benzininiu varikliu, montuojamu su išmaniąja daugiarežime pavarų dėže be sankabos ir 1,2 kWh baterija.
Automobilis visada užvedamas elektriniu režimu, todėl mieste iki 80 proc. laiko vairuotojas gali važiuoti elektra ir sutaupyti iki 40 proc. degalų, palyginti su įprastu benzininiu varikliu. Galios pavara sukurta taip, kad greitkelyje vidaus degimo variklis galėtų tiesiogiai varyti ratus, o elektros varikliai nebūtų naudojami veltui, kaip įprastose hibridinėse sistemose.
Naudojant šią „Renault“ technologiją, „Symbioz“ optimizuoja degalų sąnaudas bet kokioje vietovėje. Pagal WLTP metodiką apskaičiuota, kad jos siekia 4,6 l/100 km, o CO2 emisija – tik 105 g/km.
Naujasis „Renault“ kūrinys sukonstruotas ant CMF-B platformos, kuri naudojama „Clio“, „Captur“ bei „Arkana“ modeliuose. Jame įdiegta „OpenR Link“ multimedijos sistema su visomis integruotomis „Google“ paslaugomis ir tamsinto stiklo stoglangiu „Solarbay“, pirmą kartą pristatytu „Rafale“ ir elektriniame „Scénic E-Tech“ modeliuose.
„Symbioz“ galima rinktis iš septynių spalvų paletės, įskaitant naują „Mercury Blue“ atspalvį. Raudona „Flame Red“ spalva siūloma nemokamai konfigūratoriuje, kuriame taip pat yra penkios kitos spalvos: „Pearl White“, „Oyster Grey“, „Starry Black“, „Gunmetal Grey“ ir „Iron Blue“.
Pirkėjai galės rinktis iš trijų „Symbioz“ versijų: „Techno“, „Esprit Alpine“ ir „Iconic“. Pradinė „Techno“ versijos kaina Lietuvoje siekia 30 290 eurų. „Esprit Alpine“ versijos kaina prasideda nuo 32 390 eurų, o „Iconic“ – nuo 33 790 eurų. Pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti 2024 m. rugsėjį.
Vėliau šiais metais asortimentą papildys ir „Evolution“ versija, o 2025 m. – versija su lengvojo hibrido (angl. mild hybrid) galios pavara, kurios kaina Lietuvoje prasidės nuo 25 090 eurų.