Šiemet pirmajam serijiniam hibridui sukanka ketvirtis amžiaus! Nuo 1997 m. visame pasaulyje parduota 5,05 mln. „Toyota Prius” egzempliorių. Bendrovė apskaičiavo, kad per visą šį laikotarpį, palyginti su panašiais benzininiais automobiliais, šis milžiniškas automobilių parkas išmetamo CO2 kiekį sumažino daugiau kaip 82 milijonais tonų. „Toyota” prieš kelerius metus ėmėsi aktyviai kurti elektromobilius, tačiau jie vis dar brangūs ir ne visiems tinkami, todėl ir toliau dirbama su hibridiniais automobiliais, kurie jau įrodė savo vertę. Šiandien pristatytas penktosios kartos „Prius”.
Prieš septynerius metus ankstesnis „Prius” buvo pirmasis modelis, sukurtas naudojant TNGA modulinę architektūrą (GA-C platformą). Dabar naujasis hibridas yra pirmasis, kuriame išbanda patobulinta TNGA versija. Architektūra ta pati: priekyje – „McPherson” pakaba, gale – dvigubos spyruoklės, po galine sėdyne – akumuliatorius. Svorio centras perkeltas žemiau o kėbulo standumas padidintas.
Išlieka „Prius” patentuota elektromechaninė variatorinė hibridinė pavarų dėžė, kuri sujungia benzininio variklio ir elektros variklio traukos jėgą. Bendrovė vis dar vadina „Prius” efektyviausiu hibridiniu automobiliu savo klasėje. Bazinėje versijoje išliks 1,8 benzininis variklis, tačiau jo maksimali galia padidinta nuo 122 iki 140 AG. Pirmą kartą „Prius” bus komplektuojamas su 2 litrų dyzeliniu hibridiniu varikliu išvystančiu iki 193 AG. Iki 100 km/val. įsibėgėjama per 9,3 sekundės o iki 100 km/val. – per 7,5 sekundės. Už papildomą mokestį galima įsigyti visais ratais varomą „E-Four” su atskiru elektros varikliu sumontuotu ant galinės ašies.
„Prius” įrengti du buitiniai elektros lizdai, į kuriuos galima įjungti iki 1 500 W galios elektros prietaisus: vienas jų yra salone, kitas – bagažinėje. Įkraunamoje versijoje galima naudoti saulės bateriją: ji įmontuota į panoraminį stogą ir, esant idealioms sąlygoms, gali būti įkraunama 1250 „nemokamų” kilometrų per metus. Viena iš įdomesnių „Prius” funkcijų – siekiant neeikvoti akumuliatoriaus energijos oro kondicionieriui įjungti sukurta galimybė įkrovimo metu iš anksto atvėsinti automobilio saloną. Kitos funkcijos: „Toyota Safety Sense” su priekine kamera ir nuotoliniu būdu valdoma parkavimo pagalbos sistema (su nuotoliniu valdymu).