Pristatytas vandeniliu varomas „Toyota GR LH2 Racing“ sportinis prototipas

Le Mano 24 valandų maratone Toyota dalyvauja nuo 1985 m., tačiau sėkmės teko ilgokai palūkėti: pirmoji pergalė iškovota tik 2018 m. Tiesa, po to sekė dar keturios pergalės iš eilės 2019, 2020, 2021 ir 2022 m. Paskutinės dvi iškovotos„Hypercar“ klasėje su dabartiniais „Toyota GR010 Hybrid“ sportiniais prototipais. 2023 m. į Le Mano lenktynes grįžo „Ferrari“, kuri ir laimėjo lenktynes, o2024 m. Le Mano pergalė taip pat atiteko italų komandai, tačiau tiek 2023 m., tiek 2024 m. „Toyota Gazoo Racing“ komanda iškovojo antrąją vietą.

Toyota GR LH2 Racing Concept

Šiais metais „Toyota Gazoo Racing“ Le Mano lenktynėms pristatė dar vieną „Toyota GR010 Hybrid“ versiją – du automobilius, juodą ir raudoną, o štai „Toyota GR LH2 Racing Concept“ yra ateities projektas: tikimasi, kad vandeniliniai automobiliai Le Mano ir kitose ištvermės lenktynėse galės varžytis dar iki šio dešimtmečio pabaigos, jiems taisyklės dar tik kuriamos.

Toyota GR LH2 Racing Concept

„Toyota GR LH2 Racing Concept“ yra tiesioginis ‚kovinio‘ „Toyota GR010 Hybrid“ giminaitis ir antrasis eilėje: pirmąjį hibridinį sportinį prototipą japonų komanda parodė dar 2023 m. Tada jis vadinosi „Toyota GR H2 Racing Concept“. Vienos raidės (L) skirtumas rodo, kad 2025 m. modelis varomas ne dujiniu, o skystuoju vandeniliu – L šiuo atveju reiškia skystą, t. y. „skystą“. Deja, jokios informacijos apie GR LH2 Racing Concept jėgos agregatą nėra. 2025 m. automobilis turi naują priekinės dalies dizainą ir naujas spalva, o visa aerodinaminė įranga beveik tokia pati kaip Toyota GR010 Hybrid.

2025 m. sezono Toyota GR010 Hybrid

„Toyota GR010 Hybrid“ jėgos agregato pagrindas – 3,5 l V6 biturbo variklis, kuris, kaip ir visi ‚Hypercar‘ klasės vidaus degimo varikliai, varomas specialiai sukurtu „TotalEnergies“ benzino analogu, kurio pagrindą sudaro augalinės kilmės žaliavos – tokie degalai laikomi ekologiškesniais. Visa V6 variklio galia galiniams ratams perduodama per 7 laipsnių sekvencinę pavarų dėžę, o priekinius ratus suka elektros variklis. Tikėtina, kad „Toyota GR LH2 Racing Concept“ turės panašią transmisiją, tik V6 variklis bus varomas skystuoju vandeniliu.

2023 m. Toyota Corolla

Anksčiau „Toyota“ eksperimentavo su vandeniliu, kuriuo buvo varomi „Yaris“ ir ‚Corolla‘ lenktyninių hečbekų benzininiai varikliai, o „Corolla“ netgi lenktyniavo naudodama skystą vandenilį. Skysto pavidalo vandeniliui saugoti nereikia didelių balionų ir didelio slėgio, kaip dujinės būsenos vandeniliui, tačiau norint išsaugoti skystąjį vandenilį, būtina palaikyti -253 °C temperatūrą, o tai reiškia, kad reikalinga gana sudėtinga ir didelių gabaritų kriogeninė sistema.

Ateityje Le Mano ir kitose WEC ištvermės lenktynėse (Le Mano 24 valandų maratonas yra vienas iš etapų) greičiausiai bus naudojamas skystasis vandenilis – jis yra geresnis už dujinį vandenilį komponavimo ir saugumo požiūriu. Toyota tikisi, kad ilgametė patirtis naudojant vandenilį atneš jai ne vieną pergalę Le Mano lenktynėse.

 

 

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version