„Qashqai e-POWER“ sistema – unikali, elektrifikuota, nereikia įkrauti

„Qashqai e-POWER“ sistemą sudaro galingas akumuliatorius, kurį papildo kintamos kompresijos santykio 1,5 l trijų cilindrų benzininis variklis su turbokompresoriumi, išvystantis 156 AG, elektros generatorius, keitiklis ir 140 kW galios elektros variklis, panašaus dydžio ir galios kaip ir „Nissan“ elektromobiliuose. Benzininis variklis gamina elektros energiją, kuri per keitiklį gali būti perduodama į akumuliatorių, elektros variklį arba į abu, atsižvelgiant į važiavimo stilių.

Ši galios pavara išsiskiria tuo, kad elektros variklis yra vienintelis ratų galios šaltinis, todėl jo reakcija yra momentinė ir tiesinė. Tai patraukli alternatyva tradiciniams hibridiniams automobiliams, kurių vairuotojai turi susitaikyti su įvairiais šiems automobiliams būdingais trūkumais.

Naujojo „Qashqai e-POWER“ sistema buvo sukurta taip, kad užtikrintų malonų, nesudėtingą ir sklandų vairavimą, būdingą tik elektra varomam automobiliui, nesukant galvos dėl jo įkrovimo.

Kintamos kompresijos santykio technologija

Unikalios „Nissan e-POWER“ sistemos pagrindą sudaro 1,5 litro trijų cilindrų turbokompresorinis kintamos kompresijos 156 AG benzininis variklis, sukurtas specialiai šiai sistemai. Variklio kintamos kompresijos funkcija – tai unikali vidaus degimo variklio savybė, leidžianti reguliuoti kompresijos santykį, todėl, priklausomai nuo variklio apkrovos, užtikrinamas optimalus veikimas ir ekonomiškumas. Prieš pirmą kartą pristatydama šį variklį 2018 m. „Infiniti“ automobiliuose, JAV įsikūrusi automobilių konsultacijų bendrovė „Ward“ jį įtraukė į geriausių pasaulio variklių dešimtuką.

Kompresijos santykis svyruoja nuo 8:1 iki 14:1. Jis pakeičiamas judant pavarai, kuri keičia stūmoklio eigos ilgį pagal galios poreikį.

Esant mažam galios poreikiui, pavyzdžiui, važiuojant pastoviu greičiu, o akumuliatorius įkrautas, kompresijos lygis bus didesnis, todėl bus optimizuotos sąnaudos ir išmetamųjų teršalų kiekis. Esant dideliam galios poreikiui, norint įkrauti akumuliatorių arba tiesiogiai tiekti energiją varikliui, suaktyvinamas mažesnis kompresijos lygis, kad variklis išvystytų kuo didesnę galią. Perėjimas tarp skirtingų kompresijos lygių yra sklandus, o vairuotojui nereikia jokių veiksmų.

Sistema „Linear tune“

Kuriant „Qashqai“ skirtą „e-POWER“ sistemą, svarbiausia buvo užtikrinti, kad vairavimo patirtis būtų sklandi, t. y. kad benzininio variklio sūkių dažnis išliktų panašus į „Qashqai“ važiavimo greitį. „Nissan“ Europos techninio centro (NTCE) Jungtinėje Karalystėje ir Ispanijoje inžinieriai bendradarbiavo kurdami sistemą, pavadintą „Linear Tune“. Ši funkcija valdo benzininį variklį ir palaipsniui didina 1,5 l darbinio tūrio variklio sūkių dažnį, kad patenkintų variklio energijos poreikį automobiliui greitėjant, taip užtikrinant, kad nebūtų „atotrūkio“ tarp naujos ir keleivių jau turimos veikimo ir garso patirties. Variklio sūkių dažnio ir važiavimo greičio neatitikimas vairuotojams ir keleiviams kelia nerimą. Pavyzdžiui, staigus variklio sūkių dažnio padidėjimas be važiavimo greičio padidėjimo vairuotojus ir keleivius erzina, todėl jie važiavimą suvokia kaip nesklandų. „e-POWER“ sistemoje įrengta „Linear Tune“ sistema neleidžia tam įvykti.

„e-Pedal Step“

Panašiai kaip ir „LEAF“, naujajame „Qashqai e-POWER“ yra įrengta visiškai nauja vieno pedalo sistema, vadinama „e-Pedal Step“. Sistema „e-Pedal Step“ sukurta tam, kad sumažintų nuolatinį poreikį spausti pedalus važiuojant mieste, kai vairuotojas turi dažnai perkelti koją tarp akceleratoriaus ir stabdžio pedalo. Ši sistema leidžia vairuotojams didinti greitį ir stabdyti naudojant tik akceleratoriaus pedalą.

Sistemą pirmiausia reikia įjungti centrinėje konsolėje esančiu jungikliu, o ją įjungus akceleratoriaus pedalas suteiks greitėjimą kaip įprastai. Atleidus akceleratoriaus pedalą, „e-Pedal Step“ stabdys „Qashqai“ 0,2 g greičiu, kurio pakanka, kad užsidegtų stabdžių žibintai, o greitis sumažėtų iki visai lėto, bet visai nesustotų. Taip užtikrinama, kad manevrai statant automobilį būtų kuo sklandesni. Vairuotojai greitai perpras, kiek kartų reikia paspausti pedalą, kad automobilis važiuotų sklandžiai, todėl važiavimas mieste bus intuityvesnis ir ne toks sudėtingas.

Jautresnis, efektyvesnis ir tylesnis vairavimas

„e-Power“ sistemos privalumas – variklis dirba optimaliu diapazonu ir pagal geriausią kompresijos santykį, todėl, palyginti su tradiciniu vidaus degimo varikliu, jis sunaudoja mažiau degalų, išmeta mažiau CO2, o dėl sumažėjusio variklio keliamo triukšmo važiuojama ramiau. Papildomas privalumas – minimalus „e-POWER“ poveikis miesto oro kokybei.

Dėl grynai elektrinės variklio pavaros, sukimo momento perdavimas nevėluoja. Taip gali nutikti tradiciniuose hibridiniuose automobiliuose, kuriuose variklio sūkių dažnis gali staiga padidėti, kai variklis reaguoja į akceleratoriaus spustelėjimą. Akimirksniu reaguojanti „e-POWER“ sistema užtikrina unikalią ir gerą vairavimo patirtį bet kokiomis važiavimo sąlygomis.

Norint maksimaliai padidinti našumą esant dideliam greitėjimui arba važiuojant dideliu greičiu, „e-POWER“ sistemos energijos valdymo blokas gali siųsti 1,5 l variklio generuojamą energiją tiesiai į elektros variklį per keitiklį ir taip sustiprinti iš akumuliatoriaus tiekiamą elektros energiją.

Lėtėjimo ir stabdymo metu kinetinė energija sugrąžinama ir nukreipiama atgal į akumuliatorių, kad būtų optimizuotas efektyvumas.

Žinome, kad potencialūs „Qashqai e-POWER“ klientai beveik tris ketvirtadalius laiko praleis vairuodami mieste ir vieną ketvirtadalį užmiestyje, todėl sukūrėme „e-POWER“ sistemą, kuri tokiomis sąlygomis veiks kuo efektyviau, veiksmingiau ir diskretiškiau. Tačiau neturės jokios neigiamos įtakos važiavimo efektyvumui. Dėl grynai elektrinės ratų pavaros greitėjimas vyksta akimirksniu, be to, nėra pavarų dėžės, kuri nutrauktų galios perdavimą“, – teigia David Moss.

Technologija, suteikianti visapusišką elektromobilio vairavimo patirtį, tačiau nereikia jo įkrauti

„Nissan“ tyrimai parodė, kad krosoverių vairuotojai Europoje daugiau nei 70 proc. laiko praleidžia važinėdami mieste ir 30 proc. užmiestyje. Tyrimas taip pat rodo, kad vartotojai jaučiasi priversti atsisakyti tam tikrų vairavimo malonumų, jei nori rinktis ekologišką transporto priemonę.

„e-POWER“ dėl pažangios akumuliatoriaus ir elektros variklio technologijos derinio su naujovišku kintamos kompresijos santykio vidaus degimo varikliu užtikrina optimalų degalų naudojimą nesumažinant vairavimo malonumo.

Todėl „e-POWER“ yra ideali technologija tiems, kurie kasdien važinėja mieste ir užmiestyje, norėtų ateityje pereiti prie visiškai elektrinio automobilio, tačiau neturi galimybių jo lengvai įkrauti, arba nėra pasiruošę pereiti prie visiškai elektrinio automobilio.

Trečiosios kartos „Nissan Qashqai“ krosoveris išlieka ištikimas originaliai idėjai – įspūdingam dizainui, geresnei salono atmosferai, intuityvioms technologijoms ir efektyviai, bet naudingai vairavimo dinamikai.

Pasiūlydami „Nissan“ unikalią „e-POWER“ technologiją, manome, kad klientai tikrai pamėgs elektrinės galios pavaros teikiamą patirtį, nes susidurs su mažiau rūpesčių. Ši galios pavara suteikia vairavimo malonumą ir prisideda prie kasdienio aplinkos tausojimo. Apskritai „Qashqai e-POWER“ patiks vairuotojams, kurie dar nėra pasiruošę vairuoti vien tik elektrinį automobilį, bet nori būti tvaresni ir kasdien mėgautis smagiu vairavimu“, –pridūrė Arnaud Charpentier.

Europos rinkose automobilius bus galima įsigyti nuo rugsėjo mėn.

TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS*

Galia

140 kW (190 PS)*

Maks. sukimo momentas ICE

250 Nm

Maks. sukimo momentas „E-motor“

330 Nm

WLTP bendras išmetamo CO2 kiekis

119–123 g/km**

WLTP bendras degalų sunaudojimas

5,3–5,4 l/100 km**

Svoris

1612–1728 kg***

Cd

0,32

Maks. greitis

170 km/h

0–100 km/h

7,9 s

Ilgis

4425 mm

Plotis (be veidrodėlių)

1835 mm

Aukštis

1625 mm

Važiuoklės bazė

2665 mm

 

*Tik elektros galia (100% EV variklio pavara)
**Bus patikslinta po homologacijos
***Priklauso nuo klasės ir specifikacijos

Gamintojo pranešimas ir nuotrauka.

- Reklama -