RALLY ŽEMAITIJA 2021- R5 klasės dalyvių rekordas

„Rally Žemaitija 2021“ trasomis lėks Lietuvoje neregėtas tarptautinės klasės reikalavimus atitinkančios technikos karavanas

Tarp 64 ekipažų, pareiškusių norą startuoti pirmosiose šio sezono Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatų lenktynėse, net 25 važiuos R5 klasės automobiliais bei vienas WRC bolidas. Vos prieš porą metų tokiais skaičiais negalėjo pasigirti net kai kurie Europos ralio čempionato etapai. Tačiau gamyklinė lenktynių technika savaime svarbi tik tiek, kiek padeda pilotams atskleisti jų vairuotojišką talentą, o trasoje sukurti ralio fanus užburiančius reginius. Kaip seksis pirmąjį LARČ sezoną R5 suvaldyti bandysiantiems mūsiškiams sportininkams?

Kad būtent R5 bolidas gali tapti tramplinu į kitą lenktyniavimo lygį ir svarbiausiu pergalių recepto ingredientu, jau turėjome progos pamatyti savo akimis. Prieš trejus metus Vaidotas Žala, persėdęs į „Škoda Fabia R5“, tapo itin sunkiai pavejamu. Tačiau jei šis atletas net važiuodamas su žoliapjove sugeba diktuoti greičio madas, tai kitų pilotų patirtis gerokai sudėtingesnė. Vytautui Švedui su „Volkswagen Polo GTI R5“ tiesiog fatališkai nesisekė. Dominykas Butvilas po poros metų pertraukos grįžęs į trasą su „Škoda Fabia R5“ buvo priverstas pripažinti, kad pagrindiniai varžovai lekia kiek greičiau.

Tuo metu rokiruotės Vlado Jurkevičiaus garaže tapo dideliu siurprizu. Paskutiniame praėjusių metų LARČ etape „Samsonas Rally Around 7 Lakes“ į Zarasus atvairavęs išsinuomotą „Škoda Fabia R5“, viso labo trejetą metų lietuviško ralio padangėje šmėžuojantis džentelmenas be jokių mandagybių pradėjo lipti ant kulnų V. Žalai, Martynui Samsonui, Janiui Vorobjovsui ir kitiems grandams. Vladas nei viename iš 13 greičio ruožų neatvežė kuklesnio rezultato nei 5-oji vieta.

Toks pasirodymas išsklaidė visas abejones „ar verta?“ keisti R2 klasės „Peugeot“ į R5 klasės „Škoda“, todėl į „Rally Žemaitija 2021“ V. Jurkevičius atvyksta jau su nuosavu „Fabia R5“ automobiliu ir maždaug 1500 „greitų“ kilometrų patirtimi įvairiuose testuose bei tarpsezonio varžybose.

„Esminis skirtumas – gerokai didesnis greitis ir su tuo susijusi būtinybė greičiau priiminėti visus sprendimus. Jei su automobiliu priekiniais varančiaisiais į kai kuriuose posūkius nerdavom maždaug 130 km/val. greičiu, dabar tą pačią užduotį pradedam spręsti judėdami 150 km/val. Tai neišvengiamai susiję su hamletiškomis abejonėmis „ar  išsilaikysim norimoje trajektorijoje?“. Faktas, kad R5 išsilaiko, todėl svarbu prisiversti tuo patikėti ir padaryti atitinkamas korekcijas nuosavoje galvoje. Kol kas galiu pasakyti tik tiek, kad man toji minčių inventorizacija dar nesibaigė ir kad dar nesam tokie greiti, kokiais leidžia būti automobilis“, – atvirauja V. Jurkevičius.

Vladas taip pat džiaugiasi, kad prisijaukinti naują techniką jam itin efektyviai padėjo autosporto  inžinierių iš Latvijos komanda SRT. Būtent jie laikomi turinčiais daugiausia patirties Baltijos šalyse prižiūrint R5 klasės bolidus, todėl padėjo iš gerokai didesnės automobilio važiuoklės ir transmisijos reguliavimo galimybių paletės išsirinkti tokius nustatymus, kurie leidžia komfortiškiausiai jaustis labai konkrečius pageidavimus turinčiam lenktynininkui.

Kitas R5 klubo debiutantas – Giedrius Notkus – į „Škoda Fabia R5“ persėda po 10 metų lenktyniavimo pilotuojant „Subaru Impreza“ bei „Mitsubishi EVO“. Tik skirtingai nei V. Jurkevičius, naujasis Giedriaus pirkinys į Lietuvą atkeliavo likus mėnesiui iki „Rally Žemaitija“, o pirmą kartą išbandytas trasoje tik šią savaitę.

„Lig šiol buvau tik vienuose testuose sėdęs prie komandos bičiulio Jono Sluckaus „Škoda Fabia R5“ ir, reikia pripažinti, buvau šiek tiek nusiminęs: mašina elgėsi kiek kitaip, nei tikėjausi, o trasoje kiekviename kilometre buvau beveik sekunde lėtesnis nei V. Jurkevičius. Tačiau po birželio 1-ąją surengtų bandymų su savu automobiliu, nuotaikos visai kitos, nes dabar galiu šiek tiek agresyviau nerti į posūkius ir leisti daugiau slysti galui. T. y. viskas artimiau „Mitsubishi EVO“ elgsenai, todėl jaučiuosi komfortiškiau. Priprasti reikia tik prie mažesnių šoninės inercijos jėgų posūkiuose. Taip pat susitaikyti, kad maksimalus greitis siekia 176 km/val. – su senąja savo „valtimi“ mes ilgose tiesiosiose be vargo įsibėgdavome iki 200 km/val.“, – pirmaisiais įspūdžiais dalijosi G. Notkus.

Beje, iš Lenkijos atkeliavusi Giedriaus „Škoda Fabia R5“ yra dalyvavusi 35 lenktynėse ir bent du kartus „nurašyta“, todėl jos kėbulas po visų remonto darbų yra praktiškai naujas. Papildomų darbų prieš startą šiųmetiniame  LARČ panevėžiečiams praktiškai atlikti nereikėjo.

Pasidalink