Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui nuostolių per akis. Ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų automobiliai patyrė daugiau nuostolių, nei per visas 2021 metų audras.

Nuostolių – keturis kartus daugiau nei praėjusį birželį

Kaip sako draudimo bendrovės ekspertas, skaičiai išties labai išskirtiniai.

„Per pirmąjį vasaros mėnesį fiksavome tris stambesnes audras, kurios pridarė nuostolių transporto priemonėms. Iš viso birželio mėnesį patyrusiems nuostolius vairuotojams išmokėsime daugiau nei 300 tūkst. eurų išmokas.

Jau fiksavome 196 nelaimingus nutikimus, jų dar gali augti, nes klientai ne visada iškart praneša apie nuostolius. Tačiau palyginimui – praėjusiais metais birželio mėnesį buvo tik 47 atvejai, kai dėl audrų nukentėjo automobiliai“, – įžvalgomis dalinasi „Lietuvos draudimo“ Operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Ledukų sukapoti kapotai ir apsemti automobiliai iki pat stogo

Anot jo, visuomet per audras nukentėdavo ne tik būstas, asmeninis turtas, bet ir automobiliai. Tačiau ši vasara išskirtinė ir tam įtakos turi besikeičiantis klimatas bei stichinių įvykių padaroma žala.

„Dažniausiai ant transporto priemonių užvirsdavo medžiai, užkrisdavo kiti daiktai, pavyzdžiui skrendantis batutas kieme. O pastarąjį mėnesį didžiausią žalą padarė kruša bei apsėmimai. Dideli ledų gabaliukai tiesiog masiškai sukapojo automobilių kapotus, o dėl koncentruoto didelio kiekio kritulių kiemuose net skendo automobiliai, buvo daug hidrosmūgių padarytų nuostolių.

Tai išties išskirtiniai atvejai. Pavyzdžiui, viename Vilniaus mikrorajono kieme po liūties vairuotojai savo automobilius rado tiesiog paskendusius, apsemtus iki stogo – vadinasi tam tikros sistemos jau nebeprisitaiko prie pasikeitusių stichinių nelaimių ir patys žmonės turi atkreipti dėmesį, kur stato automobilį.

Kitas atvejis dėl krušos padarinių – įvykio epicentro regione esantys autoservisai, atliekantys tokio pobūdžio remontą, susidūrė su klientų gausa ir darbus suplanavo iki pat metų galo“, – pažymi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Gyventojai turi prisitaikyti prie besikeičiančių stichinių nelaimių padarinių

Kaip sako Artūras Juodeikis, nebeužtenka tiesiog nelaikyti transporto priemonės po senu medžiu, kad jo šakos neužvirstų – reikia apgalvoti ir tokio kritinio, visiško apsėmimo galimybę arba krušos galimus padarinius automobiliui, jei jis per audrą stovės atviroje erdvėje.

„Su nerimu laukėme vasaros, nes gamta siaučia vis labiau ir pridaro itin daug žalos vairuotojams bei būstams. Aiškiai pastebime, kad kasmet gamtos stichijos aršėja ir dažnėja, todėl turime išmokti su jomis gyventi ir prisitaikyti prie jų, atrasti būdų, kaip saugoti savo turtą bei piniginę nuo ištuštėjimo“, – sako „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Ekspertas dalinasi, kad jei įvyksta nuostolis, susijęs su vandeniu – reikėtų nedelsiant atjungti elektros įtampos tiekimą, atlikti automobilio džiovinimą autoplovyklose, autoservisuose.

„Dabar automobiliuose elektronikos prietaisų vis daugiau, o jei transporto priemonė užliejama esant įjungtam akumuliatoriui – elektronika dažnai neišgali atlaikyti tokio krūvio ir po to labai sunku nustatyti, ką reikia tvarkyti“, – teigia A. Juodeikis.

Naujausias „Lietuvos draudimo“ prekės ženklo tyrimas rodo, jog Lietuvos gyventojai jį laiko pačiu patikimiausiu draudimo prekės ženklu Lietuvoje, ypatingai daug balų apklaustieji bendrovei skiria už tai, jog ji objektyviai vertina klientui padarytos žalos nuostolį, paprastai ir sklandžiai jas tvarko bei greitai sureguliuoja (KOG apklausa, 2021 m. gruodis, 18-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojai). Savo draudimą apskritai bendrovei patiki kas trečias besidraudžiantis šalies pilietis.

ŽYMĖ:
Pasidalink