Kai pirmą kartą išgirdau apie Renault 4 E-Tech Electric, prisipažinsiu – apėmė smalsumas. Renault 4, arba tiesiog „ketvirtukas“, mano tėvų kartai, tiesa, anapus geležinės uždangos, buvo praktiškas, paprastas ir patikimas automobilis. Dabar jis grįžta – bet jau kaip elektrinis modelis, prisitaikęs prie šiuolaikinių poreikių, bet išlaikęs savo sielą.
Pirmasis įspūdis: retro dizainas, bet modernus žvilgsnis
Vos pažvelgus į naująjį Renault 4 E-Tech Electric, pasijutau lyg matyčiau vaikystės laikų nuotrauką, taip sunkiai gautame čekoslovakų „Auto-motor“ žurnale, bet su futuristiniu filtru. Išlikusi kultinė forma – aukštas stogas, kampuotos linijos, bet viskas moderniai nugludinta. Automobilio išorė įkvėpta 1961-ųjų originalo. Priekyje dominuoja LED šviesos su būdinga „Renault“ C formos stilistika, o gale – plačios, vertikalios lempos, primenančios originalą. Jis šiek tiek primena mažą SUV – iš tiesų, Renault 4 E-Tech remiasi ta pačia CMF-BEV platforma, kaip ir Renault 5, bet yra aukštesnis ir siūlo daugiau praktiškumo Tai automobilis, kurį pastebi gatvėje – ir iškart norisi jį apžiūrėti iš arčiau. Tuo teko pačiam įsitikinti.
Vidus: paprastumas, bet ne primityvumas
Įlipus į saloną pajutau tai, ką vertinu kiekviename automobilyje – funkcionalumą be perteklinės prabangos ir blizgučių. Viskas savo vietose: patogus vairas, intuityvus multimedijos ekranas, minimalistiškas prietaisų skydelis. Sėdynės paprastos, bet patogios – ir, kaip malonus prieskonis, interjere juntama ekologijos dvasia: daug perdirbtų medžiagų, maloni tekstūra, švarios linijos.
Galbūt kam nors trūks odos apdailos ar chromo blizgesio, bet man šis skandinaviškas paprastumas yra privalumas – ypač miesto automobiliui, kuriame vertini patogumą ir aiškumą, o ne statuso simbolius.
Važiavimo patirtis: tylu, lengva, miestietiška
Pirmas mygtuko paspaudimas – ir automobilis tyliai atgyja. Renault 4 E-Tech Electric skirtas miestui ir priemiesčiui, todėl sportinio temperamento tikėtis neverta, tačiau galima tikėtis švelnaus važiavimo, puikaus matomumo ir lengvo valdymo. Vairas labai lengvas, posūkiai – manevringi, o dėl aukštesnės sėdėjimo pozicijos jaučiuosi tarsi mažame SUV.
Eismo kamščiuose elektromobilis – tikra palaima. Jokio garso, jokios vibracijos, tiesiog slysti tyliai, klausai muzikos arba mėgaujiesi tyla. Pagreitėjimas pakankamas, kad saugiai įsilietum į srautą. O regeneracinis stabdymas iš pradžių keistokas, bet pripratus – tampa puikiu energijos taupymo įrankiu.
Atstumas ir įkrovimas: pakanka kasdienybei
Gamintojas deklaruoja iki 400 km nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu). Mano reali patirtis mieste ir priemiestyje sukosi apie 320–350 km, priklausomai nuo oro ir važiavimo stiliaus. Tai – daugiau nei pakankama kasdieniam gyvenimui: į darbą, į parduotuvę, pas draugus, savaitgalį – į sodybą.
Gamintojas rašo, kad įkrovimas iš greitojo DC stotelės iki 80% trunka apie 30–40 minučių – pakankamai trumpai, kad užkąstum ar patikrintum el. paštą. Sustojus pasikrauti šalia Via Baltica įsikūrusios kavinės kieme įrengtoje Ignitis ON greito pakrovimo stotelėje, įkrovimas nuo 10 iki 86 proc. užtruko tik 38 min. Namie naudojant sieninį AC kroviklį (7–11 kW) – pilnas įkrovimas per naktį.
Technologijos: viskas, ko reikia
Navigacija, belaidis „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, pagalbinės sistemos (eismo juostos palaikymas, automatinis stabdymas, parkavimo davikliai) – viskas veikia sklandžiai, be trikdžių. Neperkrauta– tiesiog išmintingai subalansuota.
Ar verta?
Jei vertinate tvarumą, stilių, paprastumą ir kasdienį patogumą, Renault 4 E-Tech Electric gali būti būtent tai, ko ieškote. Tai ne prestižo simbolis, bet šiuolaikiško miesto žmogaus pasirinkimas – sąmoningas, šiek tiek nostalgiškas ir labai praktiškas.
Rolandas Meiliūnas
Mobilis24.lt redaktorius