Bendra „Renault” grupei ir Kinijos „Geely“priklausanti įmonė „Horse Powertrain“ pristatė kompaktišką hibridinį galios modulį, skirtą elektromobiliams, kurį galima montuoti vietoj priekinio elektros variklio be didesnių originalios platformos pakeitimų.
Poreikis pertvarkyti elektromobilius į hibridus atsirado prasidėjus pasauliniam elektromobilių paklausos sulėtėjimui. Beveik visos Vakarų bendrovės, investavusios milijardus dolerių ir eurų į naujų elektromobilių kūrimą, susidūrė su būtinybe keisti savo plėtros strategijas ir atnaujino investicijas į „angliavandenilinius“ modelius.
Kinijos elektromobilių gamintojai greitai sureagavo į pasikeitusias tendencijas. Dauguma jų jau siūlo arba per artimiausius pusantrų metų pasiūlys iš tinklo įkraunamas hibridines savo modelių versijas. Tokių pertvarkymų atsiras net ir žemiausios klasės rinkos segmentuose. Vakarų bendrovės, įskaitant Pietų Korėjos „Hyundai Motor Group“ ir Japonijos automobilių gamintojus, negali veikti taip greitai. Pavyzdžiui, korporacijai „Stellantis“ prireikė maždaug dvejų metų, kad prie prastai parduodamo elektrinio hečbeko „Fiat 500e“ pritvirtintų vidaus degimo variklį, o pardavimų rezultatai dar neaiškūs.
Taigi, „Horse Powertrain“ siūlo palyginti pigų ir greitą būdą paversti elektromobilį į prie elektros tinklo jungiamą hibridinį automobilį. Kas gi yra ta „Horse Powertrain“? Ši Londone įsikūrusi bendroji įmonė de facto pradėjo veikti 2023 m. vasarą, o 2024 m. gegužės 31 d. buvo teisiškai įregistruota kaip lygiateisė „Renault Group“ ir „Geely Holding“ bendra įmonė. 2024 m. birželio 28 d. „Horse Powertrain Limited“ 10 proc. akcijų paketą nusipirko Saudo Arabijos naftos chemijos bendrovė ‚Aramco‘, tai „Renault Group“ ir „Geely“ dalys atitinkamai sumažėjo iki 45 proc.
„Horse Powertrain“ kuria ir gamina vidaus degimo variklius (benzininius, dyzelinius, alkoholinius, dujinius), pavarų dėžes ir hibridines transmisijas. Bendrovėje yra du padaliniai: „Horse Technologies“ ir „Aurobay Technologies“. Horse Technologies” atsakinga už vidaus degimo variklius ir palyginti paprastas hibridines transmisijas. Bendrovė „Aurobay Technologies“ užsiima tik įvairių tipų hibridiniais varikliais ir jų platformomis, taip pat teikia inžinerines paslaugas. Horse Powertrain turi 17 gamyklų Europoje, Kinijoje ir Pietų Amerikoje bei 5 mokslinių tyrimų ir plėtros centrus, teoriškai ši bendra įmonė galėtų patenkinti 80 proc. pasaulinės vidaus degimo variklių ir hibridinių transmisijų paklausos.
Kitą savaitę Šanchajaus automobilių parodoje pirmą kartą bus parodytas „Horse Powertrain“ sukurtas hibridinis modulis skirtas pakeisti priekinį elektromobilio variklį be didesnių platformos pakeitimų. Tiesa, kažkur dar turi atsirasti vietos degalų bakui ir išmetimo sistemai.
„Future Hybrid Concept“ modulyje sumontuotas keturių cilindrų variklis, galintis naudoti įvairius degalus, elektros variklis, pavarų dėžė ir galios elektronikos blokas, pritaikytas 800 voltų architektūrai. Maitinimo blokas gali veikti nuosekliuoju ir lygiagrečiuoju režimu, t. y. kartu su galiniu elektros varikliu arba kaip įmontuotas elektros generatorius.
„Horse Powertrain“ tikisi, kad pirmieji automobiliai su „Future Hybrid Concept“ (tiksliau, jo serijine versija) keliuose pasirodys 2028 m. Potencialių šio modulio klientų automobilių pramonėje yra daug, tačiau tikėtina, kad pirmieji jį gaus „Renault“ grupės ir „Geely“ dukterinių markių modeliai.