125 METŲ PATIRTIS LKTP SRITYJE
Daugiau nei 120 metų lengvųjų komercinių automobilių srityje pirmaujanti „Renault“ 1965 m. tapo ir pirmuoju gamintoju, Villiers-Saint-Frédéric vietovėje įkūrusiu lengvoms komercinės transporto priemonėms (LKTP) skirtą tyrimų ir plėtros centrą.
15 hektarų ploto centre šiuo metu dirba apie 1 000 žmonių, o nuolatiniai darbuotojai sudaro daugiau nei pusę visų dirbančiųjų.
Prieš 60 metų priimtas sprendimas sutelkti LKTP sričiai būdingą patirtį ir išteklius vienoje vietoje buvo esminis veiksnys, lėmęs daugybę „Renault“ inovacijų šioje srityje.
„Renault“ komercinių automobilių padalinio vadovybė taip pat gali pasitelkti ekspertus, dirbančius pasaulinėje pramoninėje aplinkoje – tyrimų ir plėtros komandas bei gamyklas Lotynų Amerikoje, Šiaurės Afrikoje ir Europoje, kuriose pagaminama 82 proc. visos pasaulinės produkcijos.
Turėdamas daugiau nei 600 „Renault Pro+“ centrų tinklą, prekių ženklas palaiko glaudžius ryšius su profesionalais, todėl gali toliau diegti inovacijas laikydamasis į klientą orientuoto požiūrio.
SPECIFINIS POŽIŪRIS
LKTP rinka apima platų naudojimo sričių ir poreikių spektrą, susijusį su įvairia verslo veikla. Klientams reikia automobilių, pritaikytų jų lūkesčiams dėl dydžio, valdymo, komforto, ergonomikos, krovumo ir išplanavimo. Automobiliai taip pat turi būti ekonomiški eksploatuoti, patikimi, ilgaamžiai ir atitikti specifinius reglamentus.
„Renault“ pasiūla turi būti įvairi ir pritaikoma individualiems verslo naudotojų poreikiams. Pavyzdžiui, naujasis „Master“ siūlomas su 450 vidaus degimo variklio (VDV) ir elektrinių versijų.
„Renault“ LKTP asortimento įvairovė remiasi itin plačia baze. Nuo 3,8 m³ iki daugiau nei 20 m³; nuo furgonų iki platforminių ir važiuoklės tipo kabinų; priklausomai nuo modelio – iki keturių skirtingų ilgių ir trijų skirtingų aukščių; taip pat galima rinktis galios pavaros sistemą, pavaros tipą bei įvairias durų ir stiklų parinktis.
Visi automobilių pertvarkymo rinkos dalyviai pripažįsta, kad šis asortimentas geriausiai tinka individualiems poreikiams, nes konstrukciniai ir pritaikymo pertvarkymui sprendimai palengvina adaptavimą.
Kiekvieną automobilio konfigūraciją galima pritaikyti keliais lygiais.
- Pasiūlymas „Pertvarkyta Renault“ (angl. Converted by Renault) suteikia bazinį pritaikymo lygį, atitinkantį didžiąją dalį poreikių, o modifikacijos atliekamos tiesiogiai surinkimo linijoje.
- Kiekvienos „Renault“ gamyklos gale įsikūrusios „Qstomize“ dirbtuvės leidžia atlikti didesnės apimties pertvarkymus, sutrumpinant pristatymo laiką, sumažinant logistikos išlaidas ir poveikį aplinkai, kartu užtikrinant „Renault“ tinklo pagalbą su ta pačia gamintojo garantija.
- Siekdamas geriau atitikti profesionalių klientų lūkesčius ir reikalavimus, „Renault“ prekių ženklas remiasi daugiau nei 300 patvirtintų kėbulų gamintojų tinklu, siūlančiu begalę sprendimų – nuo paprasčiausių iki sudėtingiausių.
„Renault“ LKTP projektavimas grindžiamas specifiniais įgūdžiais, išsamiu naudotojų poreikių supratimu ir specializuotų technologijų išmanymu. Villiers-Saint-Frédéric centre sutelkti visi šie įgūdžiai, taip pat ir bandymų įranga, pritaikyta šių transporto priemonių dydžiui ir svoriui.
ATSKIRI EKSPERTAI, 6 PATIRTIES SRITYS
Villiers-Saint-Frédéric centre išskiriamos šešios pagrindinės LKTP tyrimų ir plėtros patirties sritys:
- bandymų įranga, stendai, dirbtuvės, akustika;
- prototipai;
- variklių tyrimo zonos ir bandymų stendai;
- konkurencinės kokybės vertinimai;
- inžineriniai tyrimai;
- fizinių ir skaitmeninių tyrimų dirbtuvės.
Bandymų stendai
Bandymų stendai naudojami fiziniam transporto priemonių dalių ar komponentų patvirtinimui. Šie bandymai, papildantys skaitmeninius patvirtinimus, yra būtini siekiant užtikrinti LKTP tvirtumą ir patikimumą.
Specialiai LKTP sukurtais unikaliais bandymų stendais atkartojamos sudėtingiausios naudojimo sąlygos, su kuriomis susiduria verslo klientai, ir atliekami tiksliniai reglamentiniai bandymai.
Siekiama pateikti efektyvius, patvarius LKTP, pritaikytus verslo naudotojų lūkesčiams ir apribojimams.
Pagrindiniai skaičiai
- 30 LKTP pritaikytų bandymų išteklių.
- 80 inžinierių ir technikų.
- Daugiau nei 80 tipų bandymų.
- 2 000 jutiklių ir matavimo sistemų.
- Bandymai atliekami 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, ištisus metus.
Patikimumas ir ilgaamžiškumas
Patikimumo ir ilgaamžiškumo kompetencijų centras buvo įkurtas 1965 metais. Jo paskirtis – užtikrinti, kad „Renault“ LKTP būtų tvirti ir patvarūs – savybės, būtinos norint atitikti verslo klientų reikalavimus.
Prieš penkerius metus įdiegta struktūrizuota programa skirta daugiau nei 200 dalių, nustatytų kaip galimi gedimų šaltiniai. Taikant griežtą metodiką, programa sprendžia visus pastebėtus gedimus ir užkerta kelią jų pasikartojimui.
Patikimumo bandymais atkartojamos sudėtingiausios sąlygos, su kuriomis klientai susiduria kasdienėje veikloje. Intensyviais, pagreitintais bandymais per 18 mėnesių imituojama iki 400 tūkst. kilometrų rida arba 20 metų naudojimo, taip užtikrinant transporto priemonių ilgaamžiškumą ir efektyvumą.
Pagrindiniai skaičiai
- Kai kurių klientų atveju stebėta 900 tūkst. durų atidarymo ir uždarymo ciklų.
- 450 tūkst. įlipimo ir išlipimo ciklų vairuotojo sėdynei.
- Didelė rida – iki 120 tūkst. kilometrų per metus.
Akustika
Akustikos centras siekia optimizuoti LKTP triukšmo aplinką per visą jų gyvavimo ciklą – nuo projektavimo iki gamybos. Jo misija: užtikrinti, kad klientų suvokiamas akustinis komfortas atitiktų lūkesčius.
Akustikos inžinieriai atlieka tikslinius įvairių tipų triukšmo bandymus: aeroakustikos, kelio triukšmo, vėdinimo triukšmo ir kt. Visi šie veiksniai tiesiogiai veikia patirtį automobilio viduje.
LKTP naudotojai savo transporto priemonėse gali praleisti iki dešimties valandų per dieną, todėl akustinis komfortas yra būtinas norint sumažinti nuovargį. Šioms transporto priemonėms taip pat taikomi specifiniai ir nuolat kintantys triukšmo reglamentai. Akustika taip pat apima vairuotojo jaučiamas vibracijas, daugiausia per vairą ir sėdynę.
Komanda daugiausia dėmesio skiria trims pagrindinėms sritims: projektų stebėsenai („Kangoo“, „Trafic“, „Master“, „Estafette“ ir tuo pačiu pagrindu sukurtų automobilių), akustiniams bandymams ir verslo patirties plėtrai LKTP srityje.
Pagrindiniai skaičiai
- 2024 m. atlikta apie 200 matavimų serijų.
- Kasmet aeroakustiniuose vėjo tuneliuose, kuriuose yra pusiau beaidė kamera didesnėms transporto priemonėms, atliekama apie dešimt bandymų sesijų.
Fiziniai ir skaitmeniniai tyrimai
Fizinių ir skaitmeninių tyrimų (angl. Phygital) centro tikslas – paspartinti LKTP plėtrą, leidžiant skirtingų sričių komandoms dirbti kartu naudojant tą patį įrankį.
Taikant šį naują požiūrį, trys istoriškai atskirai valdytos veiklos sujungiamos į vieną fizinių ir skaitmeninių tyrimų simuliacijos platformą:
- 3D automobilio maketo vizualizacija virtualios realybės įrenginyje, atitinkanti fizinę realybę;
- sąsaja su būsima automobilio programine įranga;
- kliento kelionė, atkurta kaip visapusiškos įtraukiančios patirties dalis.
Šis novatoriškas įrankis, besiskiriantis nuo kitų šiuo metu rinkoje esančių išteklių, leidžia sąveikauti virtualiam maketui ir fizinio maketo dalims, suteikiant galimybę išbandyti skirtingas parinktis ir palyginti techninius sprendimus, siekiant sukurti geriausią kliento patirtį.
Juo taip pat gali naudotis visi projekto dalyviai, įskaitant galutinius klientus.
VISIŠKAI ELEKTRINIŲ AUTOMOBILIŲ PIONIERIAI
Villiers-Saint-Frédéric ekspertai atliko lemiamą vaidmenį kuriant elektrinius LKTP.
Dar 1985 m. „Renault“ pradėjo tyrinėti elektrinius sprendimus verslo naudotojams, pristatydama elektrines „Renault Express“ ir „Renault Trafic“ versijas su nikelio ir cinko baterijomis. Šis siekis tapo realybe 2000-ųjų pradžioje su „Renault Kangoo“.
2002 m. elektrinių transporto priemonių laboratorija ant ratų „Renault Kangoo“ buvo siūloma elektrine („Kangoo Electri’cité“) ir hibridine („Kangoo Elect’road“) versijomis.
Per šias riboto tiražo serijas „Renault“ sukaupė tikrą patirtį projektuojant elektrinius automobilius, juos gaminant ir, svarbiausia, prižiūrint. Tuo metu keliaujančių inžinierių komanda lankė klientus, kad analizuotų, prižiūrėtų ir tobulintų jau kelyje esančius modelius.
2011 m. pasirodęs „Renault Kangoo Z.E.“ tapo pirmuoju visiškai elektriniu automobiliu, pelniusiu „Metų tarptautinio furgono“ titulą, ir kartu sukūrė visiškai elektrinių furgonų ir laisvalaikio automobilių segmentą.
2017 m. „Renault Master“ sukūrė visiškai elektrinių didelių furgonų segmentą, vėliau prie jo prisijungė „Trafic“ visiškai elektrinių vidutinių furgonų segmente.
Šimtai tūkstančių profesionalių klientų, jau 125 metus vairuojančių visiškai elektrinius „Renault“ komercinius automobilius, leido „Renault Commercial Vehicles“ ekspertams sukaupti didelę patirtį kuriant naujos kartos elektrinius komercinius automobilius.
Šiandien komanda tęsia inovacijas, pristatydama naujus elektrinius „Trafic“, „Goelette“ ir „Estafette E-Tech“: pirmuosius LKTP su 800 V technologija, įkraunamus nuo 15 iki 80 proc. greičiau nei per 20 minučių, o nuvažiuojamas atstumas siekia iki 450 km (pagal WLTP). Tai taip pat bus pirmieji prekių ženklo automobiliai, sukurti remiantis „Ampere“ programine įranga grindžiamos transporto priemonės (angl. software-defined vehicle, SDV) technologija, nustatančia naujus rinkos standartus.