„Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP”- ryškus visomis prasmėmis

Metai prasidėjo judriai ir ryškiai. Kaip kitaip gali būti, kai gauni išbandyti vieną ryškiausių praėjusiais metais mus pasiekusių automobilių – “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina”. Ryškiausių visomis prasmėmis – spalva, dizainu, technologijomis. O ir oras nelepino, tai sniegas, tai lietus, tai šlapdriba, tad visi minusai ir  privalumai kaip po padidinimo stiklu.

Reikia paminėti, kad savo modelių gamoje „Renault“ jau turi kupė tipo krosoverį – „Arkana“. Ir vis tik bendrovė nusprendė papildyti gamą dar vienu panašaus kėbulo visureigiu, tik naujasis SUV coupé yra didesnis ir prestižiškesnis.

„Renault Rafale“, paskelbto markės flagmanu, premjera vyko 2023  m. vasarą vienoje iš prestižiškiausių pasaulyje Le Buržė aviacijos parodoje.  Pristatymo vieta pasirinkta neatsitiktinai, nes krosoveris pavadinimą gavo 1934 m. „Caudron-Renault“ padalinio sukurtos lėktuvų šeimos garbei. O štai praėjusį lapkritį pasirodė ir patobulintas įkraunamas hybridas “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina”.

Sakoma, kad „Renault Rafale“ yra pirmasis markės modelis, kurio visą dizainą sukūrė Gilles Vidal, 2020 m. atėjęs į „Renault“ iš „Peugeot“. „Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” firminio stiliaus elementai jau matyti kituose 2023-2024 m. naujuose „Renault“ modeliuose, pavyzdžiui „Renault Symbioz“ ar metų automobiliu Lietuvoje tapusiame „Renault Scenic“ priekiniai žibintai taip pat yra bumerango formos, taip pat montuojami „SolarBay“ stoglangiai ar radiatoriaus grotelės, sudarytos iš daugybės rombų.

Naujojo SUV coupé ilgis – 4,71 m, plotis – 1,86 m, aukštis – 1,61 m, ratų bazė – 2,74 m. Šie rodikliai beveik sutampa su trijų eilių „Renault Espace“, tačiau “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” yra truputį siauresnis ir aukštesnis. Tarpvėžė – 40 mm. Deklaruojama prošvaisa – 180 mm. Verta pažymėti, kad automobilis turi 21 colio sportinius ratus CHICANE suteikiančius išskirtinę išvaizdą, ant jų montuojamos 245/40/21 Continental Sport Contact 7 padangos. Taip pat automobilis turi specialius stabilizatorius, užtikrinančius išskirtinį sukibimą su keliu, juodą galinį spoilerį ir specialią satino mėlyną dažų dangą. Na, nesu labai didelis mėlynos spalvos mėgėjas, tačiau ši-užbūrė.

„Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina“ viduje iš esmės pakartoti bendraplatforminiai modeliai, tačiau yra tam tikrų ypatumų. Pavyzdžiui, čia nėra odinio interjero – tik sintetika, įskaitant perdirbtas medžiagas. „Esprit Alpine“ versijoje sumontuotos labai patogios, puikiai reguliuojamos, kūną apgaubiančios sėdynės su labiau išvystyta šonine atrama. Be to, „Renault Rafale“ gavo openR LINK sistemą su integruotomis „Google“ paslaugomis ir daugiau kaip 50 programų. Prietaisų skydelis, tiek daugialypės terpės informacinis ekranai yra aiškūs, sąsajos logiškai išdėstytos, todėl jį lengva suprasti ir naudoti kelyje.

Pats vairas yra storas, kvadratinis, labai patogus turi iš anksčiau bandytų modelių ( „Megane“, „Symbioz“ ar „Scenic“) pažįstamus garso ir kruizo kontrolės jungiklius bei kiekvienoje pusėje esančius jautrius mygtukus, kurie yra ten, kur tikėtumėtės juos rasti.

Ant vairo sumontuotas papildomas „Multi-sense“ mygtukas leidžia perjungti važiavimo režimus: Comfort, Eco, Sport ir Snow (naujas 4×4), kiekvienas siūlo skirtingus galios lygius, priklausomai nuo to, kiek variklių jie naudoja, kiekvienas turi savo pakabos nustatymus.

Be to, prietaisų skydelyje ir jutikliniame ekrane yra papildomi ekranai, rodantys realaus laiko galios srautą ir atskirus efektyvumo rodmenis baterijai ir varikliui.

Į įrangos sąrašą įtrauktas ultravioletinių spindulių nepraleidžiantis stiklinis panoraminis stogas su „SolarBay“ sistema, kuri gali keisti skaidrumo lygį  be to stogas automatiškai patamsėja, kai vairuotojas palieka automobilį. Ir, žinoma, automobilis apginkluotas naujausiomis saugos technologijomis- adaptyvia kruizo kontrolės sistema, visų krypčių vaizdo kameromis, automatinio stabdymo ir eismo juostos išlaikymo sistemomis.

Galinės sėdynės atlošas padalytas santykiu 40:20:40, USB lizdai ir puodelių laikikliai integruoti į vidurinį porankį (jie pasukami ir turi atlenkiamus stovus išmaniajam telefonui ar planšetiniam kompiuteriui), be to, yra vietos kitiems įtaisams laikyti. Pačios galinės sėdynės yra erdvios visomis kryptimis (man buvo patogu sėdėti už 1.80 m aukščio vairuotojo).

Bagažinės tūris – 647 litrai (kartu su po grindimis esančia daiktadėže).

“Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” gaminamas tik kaip įkraunamas hibridas. Didžiausia jo vertė – keturių ratų pavara, „Alpine“ patobulinta „4Control ADVANCED“  važiuoklė, 296 AG jėgainė ir 22 kWh baterija, leidžianti vien elektra nuvažiuoti iki 105 km. (pagal WLTP). To turėtų užtekti didumai kasdienių kelionių mieste.

Mano bandytame automobilyje  sumontuotas 1,2 litro trijų cilindrų benzininis variklis veikia kartu su trimis elektros varikliais. Jei „normaliame“ PHEV galite rasti vieną pagalbinį elektros  variklį, integruotą į pavarų dėžę arba varantį vieną iš ašių, „Rena“Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina“ tokių turi tris, – vieną 67 AG variklį ant priekinės ašies, 34 AG starterį-generatorių pavarų dėžėje  ir antrą 99 AG traukos variklį gale. Visi keturi energijos šaltiniai kartu sukuria 296 AG galią – pakankamai greitam įsibėgėjimui. Automobilis nuo 0-100 km/h įsibėgėja per 6,4 sek.

Automobilis visada paleidžiamas elektriniu režimu tad jo įsibėgėjimas tikrai dinamiškas. Nors pagal gamyklinius nustatymus “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” veikia hibridiniu režimu, kai „E-Tech“ sistema valdo galios derinius tarp vidaus degalų variklio ir variklių,  vairuotojas gali rankiniu būdu „priversti“ važiuoti tik elektra, naudodamas EV režimo mygtuką ant centrinio porankio. Toks energijos pasirinkimas išlaikomas, kol galia siekia 160 AG, o didžiausias greitis – 135 km/val.

EV režimo mygtukas taip pat įjungia E-taupymo funkciją. Naudojant vidaus degimo variklį kaip generatorių, ši funkcija palaiko didesnę nei 25 % akumuliatoriaus įkrovą. Šis režimas yra idealus pasirinkimas prieš įvažiuojant į miesto teritoriją, jei vairuotojas nori persijungti į elektrinį režimą. Šiai funkcijai išlaikant energijos rezervą, vidaus degimo varikliui reikia mažiau galios, todėl prieš stipriai įsibėgėjant ar važiuojant į ilgas įkalnes suvartojama mažiau degalų.

Komforto režimu, kuriuo, turiu įtarimą automobilis važiuos dauguma laiko, daugiausia bus naudojama grynai EV galia, kas užtikrina tylų ir ramų važiavimą mieste. Tuo tarpu Sporto režimas naudoja abu EV variklius kartu su benzininiu varikliu. Tokia konfigūracija pažadina visą 296 AG galią. Tiesa, 1,2 litro trijų cilindrų benzininis variklis šioje tariamai sportinėje aplinkoje kiek ribotas. Specialus PHEV turbokompresorius padidina galią nuo 128 AG iki 148 AG, tačiau esant didesnei apkrovai varikliukas kiek triukšmingas ir įtemptas.

Pavaros sistema rafinuota. Energijos paskirstymo pokyčiai tarp variklio ir variklių yra sklandūs ir intuityvūs, o pavarų dėžė neblogai keičia pavaras. Būna, kartais susipainioja: pereini iš lėto važiavimo į pagreitėjimą ir yra pusės sekundės neveiklumo, kol kompiuteriai sutaria dėl žaidimo plano ir siunčia galią ten, kur ji turėtų eiti. Na, bet tai smulkmena, dėl kurios, matyt, sunkoka būtų susierzinti kasdienėse vairavimo situacijose.

Rašoma, kad iki galo įkrovus akumuliatorių, degalų sąnaudos siekia vos 0,5 l/100 km. Tiek  pasiekti man nepavyko, bet pasiektas 3,2 l/100 km. rezultatas visai džiugino ir akis, ir kišenę. Kita vertus,  taip pat rašoma, kad net ir išsikrovus akumuliatoriui vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 5,8 l/100 km. Gal būt vasarą, bet žiemą, šildant, už lango drebiant šlapiam sniegui,  važiuojant išsikrovusiu akumuliatoriumi pavyko pasiekti tik  8,2 km./100 km.

Automobilio 22 kWh/400 V akumuliatorių galima įkrauti trimis būdais: važiuojant, kai vidaus degimo variklis veikia kaip generatorius, stabdant ir lėtėjant (su 4 lygių rekuperaciniu stabdymu) arba iš buitinio elektros lizdo ar įkrovimo taško (kabelis pridedamas). Pilnas įkrovimas trunka:

– 9 val. 05 min. naudojant  2,3 kW/10A buitinį lizdą.

– 5 val. 35 min. su 3,7 kW/16 A,  naudojant „žaliąjį“ lizdą

– 2 val. 55 min. su 7,4 kW/32 A, naudojant sieninį kištukinį lizdą.

Dar viena iš inžinierinių “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” įdomybių yra tai, kad  šis automobilis turi judančią galinę ašį, kuri manevruojant mažais greičiais pasisuka iki 5 laipsnių kampu ir tai sumažina apsisukimo ratą ir smarkiai pagerina manevringumą. Taip užtikrinamas mažas tik 10,4 m apsisukimo spindulys, kas dideliam automobiliui rimtas privalumas. Kita vertus, važiuojant vidutiniu ir dideliu greičiu galiniai ratai pasisuka iki 3 proc. Taip užtikrinamas stabilumas kelyje. Ši gudri sistema ir pavadinta „4Control ADVANCED“. Ji puikiai veikia ir ypač padeda manevruojant perpildytuose kiemuose ar labai vingiuotame kelyje.

2022 m. „Euro NCAP“ saugos ekspertai, atlikę „Rafale“ bandymus, suteikė jam penkių žvaigždučių įvertinimą. “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” turi 32 vairavimo pagalbines sistemas (ADAS), įskaitant ISA (Intelligent Speed Assist) – naują funkciją, kuri nustato esamą greičio apribojimą pagal geolokaciją ir kelio ženklų atpažinimą ir įspėja vairuotoją, jei automobilis važiuoja per greitai.

Pagal Europos GSR2 (Bendrąjį saugos reglamentą) reikalaujama, kad kai kurios pagalbinės vairavimo sistemos (ADAS) būtų įjungiamos pagal nutylėjimą kiekvieną kartą užvedus automobilį. Naujas mygtukas, esantis kairėje vairo pusėje – „My Safety Switch“ – leidžia vairuotojams vienu metu vienu mygtuko paspaudimu įjungti pageidaujamus penkių ADAS nustatymus. Pritaikyti nustatymai, kuriuos galima pasiekti iš multimedijos ekrano, apima tai, ar įjungti funkciją, kokiu lygiu, ar leisti garsinius įspėjimus ir pan.

Naudodamas 2 lygio ADAS „Active Driver Assist“, „Rafale“ gali skenuoti kelią priekyje. Aktyvioji vairuotojo pagalbinė sistema sujungia adaptyviąją greičio palaikymo sistemą su pagalbine eismo juostos centruotės sistema ir geolokacijos duomenimis iš konkrečių žemėlapių.

Su „Active Driver Assist“ integruota kelio ženklų atpažinimo su įspėjimu apie viršytą greitį (OSP) funkcija taip pat gali būti naudojama atskirai arba susieta su greičio ribotuvu ar tempomatu.

KIitos ADAS sistemos:

Vairavimui: Greičio kontrolė ir greičio ribotuvas / Adaptyvioji greičio palaikymo sistema (ACC) su „Stop & Go“ / Atstumo įspėjimas (DW) / Pagalbinė sistema užvažiavimui ant kalno (HSA)

Saugai: Aktyvioji avarinio stabdymo sistema (AEBS) su sistemos sujungimo funkcija ir galine AEB / Galinis perspėjimas apie skersinį eismą (RCTA) / Perspėjimas apie akląją zoną (BSW) / Kelio ženklų atpažinimas su perspėjimu apie viršytą greitį / Avarinis eismo juostos palaikymo asistentas (LKA) / Perspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos (LDW) / / Perspėjimas apie saugų išlipimą (OSE) / Perspėjimas apie vairuotojo dėmesį (DAA) / Priekabos stabilumo asistentas (TSA).

Parkavimo manevrams: Priekiniai, galiniai ir šoniniai parkavimo jutikliai, / Laisvų rankų įranga / Galinio vaizdo kamera / 360° aplinkinio vaizdo 3D kamera (AVM) su vaizdu iš paukščio skrydžio.

Viena iš “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” įdomybių- galinis langas įrengtas 17 laipsnių nuolydžiu. „Renault“ teigia, kad automobiliui nereikia galinio valytuvo – esą ant jo neliks purvo ir dryžių. O ir tikrai, automobilį bandant lyjant lietui ar krentant šlapiam sniegui tokių pastebėti neteko.

Ką dar verta paminėti? Ko gero, tai, kad automobilyje sumontuota puikiai skambanti 12 garsiakalbių  „Harman Kardon“ audio sistema, kurios vieną iš nustatymų algoritmų sukūrė garsusis Jean Michel Jarre. Melomanams jau vien šis vardas glosto ausis, o kur dar garso kokybė, kuri tikrai įspūdinga. Kitos malonios smulkmenos- atidarius duris ant žemės šviečianis „Renault“ logotipas ir priekinėse sėdynėse šviečiantis „Atelier Alpine“ ženklas. Sakysite, ai, nieko tokio, bet nesakykite, maloniai nuteikia.

Žodžiu, “Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Atelier Alpina” yra įspūdingas ir tikrai akį traukiantis pasirinkimas tiems, kas ieško tikrai neprasto, erdvaus, efektyvaus hibridinio automobilio. „Renault“ atsovybės „Sostena“ salonuose šį automobilį galima užsisakyti nuo 52 690 Eur. Pigesnė „Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP Esprit Alpine“ apdailos versija jums atseis nuo 47 990 Eur. Nepigu, bet ar grožis ir naujausios technologijos būna pigios? Baikit, nemanau…

Alternatyvos:

Peugeot 3008

Audi Q5 Sportback

BMW X2

Volkswagen Tiguan

Citroen C5 X

Cupra Formentor

 

Rolandas Meiliūnas

Mobilis24.lt redaktorius

ŽYMĖ:
Pasidalink