Koncepcinis automobilis šiandien debiutavo „Viva Tech” parodoje Paryžiuje. Nors ant jo yra „Renault” logotipas, oficialiai jis yra „Software Republique” konsorciumo, kurį prieš dvejus metus sukūrė Prancūzijos bendrovės „Atos”, „Dassault Systemes”, „Orange”, „Renault Group”, „STMicroelectronics” ir „Thales”, kūrinys. Teigiama, kad šiame koncepciniame automobilyje panaudota dvidešimt inovatyvių technologijų, tačiau iš tiesų viskas daug proziškiau.
„H1st Vision” (t. y. „Human First Vision”) koncepcija sukurta vadovaujant „Renault”, nes iš tiesų tai yra praėjusių metų „Renault Scenic Vision” koncepcijos reinterpretacija. Iš išorės 4,5 m ilgio SUV beveik nepasikeitė. Tačiau dabar tai yra grynas elektromobilis be vandenilio elektrocheminio generatoriaus automobilyje.
Deja, elektrinės sistemos charakteristikos neatskleidžiamos. Vietoj to kūrėjai pabrėžė naujas transporto priemonėje esančios elektronikos galimybes. Nors ne visos jos iš tiesų yra novatoriškos. Pavyzdžiui su virtualiu vairuotojo asistentu animuotu veidu jau seniai susiduriama kinų automobiliuose. Koncepciniame „H1st Vision” modelyje jis vadinamas Softy, projektuojamas ant durų stiklo arba multimedijos sistemos ekrane. Raktas ar kortelė nebereikalingi: automobilis atpažįsta savo savininkus iš kameros vaizdų ir įkelia individualius kiekvieno išsaugoto profilio nustatymus.
Vairuotojo sveikatą stebi ne tik salone esanti kamera, bet ir biometriniai jutikliai, esantys vaire ir saugos dirže. Jei elektronika atpažįsta stresą, nerimą ar agresiją, iš anksto užprogramuoti algoritmai gali padėti vairuotojui grįžti į normalią būseną. Žinoma, teoriškai. Teigiama, kad automobilio programinė įranga yra atspari įsilaužimams, o NFT technologija įdiegta siekiant saugoti automobilio ir techninės priežiūros informaciją blokų grandinėje (šią technologiją jau naudoja ir kitos bendrovės).
Koncepcijoje įrengta duomenų mainų su kitomis transporto priemonėmis ir kelių infrastruktūra sistema, tačiau naudojama ne standartinis V2X protokolas, o „Orange” internetinė platforma. Ji leidžia perduoti daugiau duomenų, tačiau suderinamumas su V2X vis dar lieka atviru klausimu. Kai kurios koncepciniame automobilyje naudojamos technologijos (pvz., NFT ir V2G) bus naudojamos būsimuose „Renault” elektromobiliuose. Serijinis „Scenic”, sukurtas pagal koncepcinį automobilį, pasirodys 2024 m. Tolesni „Software Republique” konsorciumo planai kol kas nėra aiškūs.