Pirkdami populiariausio dydžio hečbeką, be jokios abejonės pagalvojame apie Volkswagen Golf. Tačiau ir be jo yra aibė puikių automobilių tokių kaip Honda Civic, Toyota Auris, Subaru Impreza, Ford Focus, Seat Leon, Hyundai i30, Mazda 3. O kur dar prancūziški Peugeot 308 ir Renault Megane, bei itališki Alfa Romeo Giulietta ir Fiat Tipo – nepamirškim ir šių. Kaip susigaudyti kuris iš šių automobilių jums tinkamiausias, kurio savybės labiausiai atitinka jūsų poreikius ir kuris suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį?
Į šiuos klausimus atsakysime remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi, išskirdami jų įvardintus pagrindinius šių automobilių privalumus ir trūkumus. Mes išanalizavome penkių geriausiai šioje klasėje vertinamų automobilių savininkų įvertinimus, esančius atsiliepimų svetainėje Autoasas.lt ir pateikėme jums santrumpą. Kadangi Lietuvoje įregistruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 10 metų, tad vertinsime panašaus senumo modelius.
5 vieta su 3.8 balo įvertinimu – Kia Cee‘d (JD)
Gamintas nuo 2012 iki 2018 metų
Kėbulai: hečbekas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.4 – 1.6 litro, dyzelinas 1.4 – 1.6 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 3700 Eur iki 13 000 Eur
Savininkai išskiria šiuos pagrindinius Kia Cee‘d privalumus: dauguma vairuotojų nurodo, kad automobiliai yra patikimi, dažniausiai keičiamos tik eksploatacinės medžiagos (tepalai, stabdžiai, filtrai). Varikliai laikomi ilgaamžiais, nenaudoja tepalų. Gali turėti gerą komplektaciją: šildomas sėdynes, šildomą vairą, galinio vaizdo kamerą, klimato kontrolę ir t.t. Ergonomiška vairuotojo vieta, aiškus valdymo mygtukų išdėstymas. Patogus vairuoti tiek mieste, tiek ilgesnėse kelionėse. Geras ekonomiškumas – vidutinės degalų sąnaudos dyzeliniams varikliams yra 5–6,5 l/100 km, benzininiams apie 6–7,5 l/100 km. Korėjietiški automobiliai atrodo šiuolaikiškai tiek išorėje, tiek viduje, ypač „GT-Line“ versijose. Erdvi bagažinė, funkcionalios daiktadėžės ir nišos salone. 7 metų garantija ir mažesnis nuvertėjimas nei daugelio konkurentų. Draudimo, eksploatacijos ir remonto kaštai dažniausiai nedideli.
Dažniausiai įvardijamas trūkumas – prasta garso izoliacija, ypač nuo ratų arkų ir variklio. Didėjant greičiui triukšmas salone tampa vis labiau pastebimas. Pakaba linkusi greitai dėvėtis važinėjant prastesniais keliais. Žema prošvaisa ir žema automobilio priekio konstrukcija – lengva kliudyti bortelius ar aukštus kelkraščius. Pasitaiko problemų su sėdynių, vairo šildymu, galinių langų valytuvais, diržų įtempikliais. Dažni smulkūs elektronikos nesklandumai (valytuvai, lemputės, ekranai, davikliai). Kai kuriuose modeliuose matoma korozija važiuoklės dalyse, ratlankiuose ir sėdynių tvirtinimuose. Plonos kėbulo skardos linkusios deformuotis. Interjero plastmasės lengvai braižosi, gali barškėti, kilimai gana greitai nusidėvi. Aukštesni keleiviai gale gali jaustis ankštai, kai kuriems trūksta sėdynių reguliavimo galimybių.
4 vieta su 4.0 balo įvertinimu – Opel Astra (K)
Gamintas nuo 2015 iki 2021 metų
Kėbulai: hečbekas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.4 – 2.0 litro, dyzelinas 1.3 – 2.0 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 4300 Eur iki 9000 Eur
Privalumai: dyzeliniai (ypač 1.6 CDTI) ir benzininiai varikliai pasižymi nedidelėmis kuro sąnaudomis – apie 4,4–6 l/100 km. Net agresyviai važinėjant mieste įmanoma išlaikyti žemą sąnaudų lygį. Dauguma savininkų vertina Opel kaip racionalų pasirinkimą – gaunama daug už mažą kainą. Astra pasižymi patikimumu, jei tinkamai prižiūrimas. Manevringas, jautrus vairas, stabilus kelyje, gerai jaučiami gabaritai. Pakankamai komfortiškas, tylus salonas, kai kurių nuomone gera garso izoliacija. Optimaliai sukomplektuotas: dažnai sutinkame šildomas sėdynes, net vairą, gera vairuotojo matymo zona, ergonomiškas interjeras. Mygtukų ir valdiklių išdėstymas logiškas ir patogus. Talpus universalas itin tinkamas šeimoms.
Trūkumai: pasitaiko audio sistemos „užstrigimų“, bagažinės atidarymo, pranešimų apie neprisegtus diržus problemų. Bendrai elektros įrangos kokybė vertinama kaip prastesnė nei konkurentų. Universalų stogo reilingai tik dekoratyvūs, o stogo bagažinė tvirtinama nepatogiai. Atsiranda rūdžių virš priekinio stiklo, ypač senesniuose modeliuose. Kai kurie savininkai susidūrė su tokiais nepatogumais kaip – šildomos sėdynės per kaitrios, didelis turbo variklių vėlavimas („turbo lagas“), vožtuvų dangtelio gedimais, kuro sąnaudų rodmenys visuomet yra apie 0,5 l/100 km mažesni nei realios sąnaudos. Be to, Opel Astra automobiliai greitai praranda vertę, ypač lyginant su Volkswagen ar Toyota analogais.
3 vieta su 4.0 balo įvertinimu – Mazda 3 (BM/BN)
Gamintas nuo 2013 iki 2018 metų
Kėbulai: hečbekas ir sedanas
Varikliai: benzinas 1.5 – 2.5 litro, dyzelinas 2.2 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 4500 Eur iki 13 000 Eur
Privalumai: smagiai valdomi, gerai stovi ant kelio, automatinė greičių dėžė ir variklis veikia sklandžiai ir suderintai. Mažos kuro sąnaudos net su galingesniais varikliais (pvz., 2.5 l variklis sunaudoja tik apie 6,1–7,1 l/100 km), efektyvi „i-Stop“ sistema padeda taupyti degalus mieste. Dauguma savininkų teigia, kad automobiliai patikimi, agregatai ilgaamžiai, jei automobilis tinkamai prižiūrimas. Ergonomiškas interjeras, pakankamai komfortiškas kasdieniam naudojimui. Viduje malonios lietimui medžiagos, niekas nebarška, geras surinkimo lygis, „MZD“ multimedijos sistema patogi ir intuityvi naudoti.
Trūkumai: kai kurie vairuotojai skundžiasi lėtu akceleratoriaus atsaku, trūksta galios, ypač „Skyactiv X“ varikliuose. Dažni akumuliatoriaus ir starterio gedimai su sunkiai nustatomomis priežastimis. Beraktė sistema veikia nenuosekliai, pasitaiko navigacijos ar multimedijos sutrikimų. Galinė sėdynių erdvė ankšta, jausmas klaustrofobiškas dėl mažų langų ir tamsintų stiklų. Prastoka garso izoliacija, ypač girdimi garsai nuo ratų arkų važiuojant didesniu greičiu ar per balas. Garso lygis iš variklio irgi didesnis nei tikėtasi. Blizgūs plastikai salone greitai braižosi ir susitepa, lengvai pažeidžiama slenksčių apdaila, plastikas traukia dulkes.
2 vieta su 4.3 balo įvertinimu – Volkswagen Golf (Mk7)
Gamintas nuo 2012 iki 2019 metų
Kėbulai: hečbekas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.0 – 2.0 litro, dyzelinas 1.6 – 2.0 litro, elektrinė “e-Golf” versija, benzinas/elektra 1.4 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 4200 Eur iki 19 000 Eur
“Privalumai: dauguma savininkų mini nedideles dyzelinių variklių degalų sąnaudas (mieste ~5–7 l/100 km, užmiestyje ~4,5–6 l/100 km). 2.0 TDI ir 1.8 TSI varikliai vertinami už dinamiškumą ir gerą sukimo momentą. Kelyje automobilis stabilus, aiškus valdymas tiek mieste, tiek greitkelyje, puikiai tinka ir kasdienai, ir ilgoms kelionėms. Gera matomumo zona. DSG transmisija greita, sklandžiai perjungia pavaras. Galimos gausios komplektacijos: šildomos sėdynės, navigacija, “Apple CarPlay”, automatiniai žibintai ir valytuvai, webasto, parkavimo asistentai. Geras, ergonomiškas salono prietaisų išdėstymas ir kokybiškos medžiagos. Puiki garso izoliacija lyginant su šios klasės automobiliais. Nors dažnos didelės ridos, dažnai pabrėžiama, kad automobiliai patikimi ir ilgai tarnaujantys. Universalai ir “Alltrack” modeliai siūlo daug vietos kroviniams, sulankstomos sėdynės leidžia išnaudoti erdvę optimaliai“, – apibendrina atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt automobilių analitikas Nerijus Paketūras.
Trūkumai: kai kurie savininkai skundžiasi per kietomis sėdynėmis, ypač “Alltrack” versijoje – ilgesnėse kelionėse gali varginti. Vairas ne visada pakankamai informatyvus. 7 bėgių DSG kartais sureaguoja lėtai, kai kuriems vairuotojams nepatinka jos veikimo logika važiuojant mieste. Pasitaiko smulkių elektronikos problemų pvz. per dažnai perdegusios lemputės, užšąlanti galinė kamera ir bagažinės dangtis, kartais užstringa multimedijos sistema. Dyzelių trūkumai: reikia periodiškai pravalyti kietųjų dalelių filtrą važiuojant aukštais sūkiais. Kai kuriems pirkėjams pritrūksta gaunamos vertės už sumokėtus pinigus, kadangi Golf yra brangesnis nei daugelis konkurentų.
1 vieta su 4.4 balo įvertinimu – Honda Civic (FC/FK)
Gamintas nuo 2016 iki 2022 metų
Kėbulai: hečbekas, sedanas ir kupė
Varikliai: benzinas 1.5 – 2.0 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 9500 Eur iki 16 000 Eur
Privalumai: daugelis vairuotojų giria mažas kuro sąnaudas, ypač važiuojant užmiestyje (4,4–6,0 l/100 km), mieste priklausomai nuo vairavimo stiliaus kuro sąnaudos siekia 7–8 l/100 km, kas yra neblogai benzininiams varikliams. Geras pagreitis ypač 1.5 L modelyje su turbina, pakankama galia tiek mieste, tiek užmiestyje. CVT veikia sklandžiai, kai kurių teigimu net greičiau nei naudojant mechaninę. Puikus valdymas, jautrus ir tikslus vairas, gera pakaba. Itin talpi bagažinė, daug erdvės ir priekyje, ir gale – tai vienas talpiausių hečbekų savo klasėje. Patogi vairavimo padėtis, ergonomiškos sėdynės. Honda Civic papildoma įranga kainavo mažiau nei pas konkurentus, tad jos sutinkame nemažai: kameros, LED žibintai, “Apple CarPlay”, aklosios zonos stebėjimas, adaptyvi kruizo kontrolė, avarinis stabdymas. Dauguma savininkų per pirmus kelerius metus neturėjo jokių rimtų gedimų, aptarnavimo kainos priimtinos. Bendrai geras kainos ir kokybės santykis.
Trūkumai: prastas garso slopinimas važiuojant didesniu greičiu, stipriai girdimi aukšti variklio sūkiai, ypač CVT versijose. Interjero medžiagos vietomis jaučiasi pigios, ne tokios kokybės kaip pas Volkswagen Golf. Pasitaiko barškėjimai salone esant garsesniam muzikos lygiui, audio sistemos garso valdymas nepatogus arba neintuityvus. Lėta ir pasenusi multimedijos grafika, kartais ji užstringa. Žema priekinė dalis, todėl galimi nepatogumai važiuojant per kalnelius ar prie bortelių. Kietoka pakaba važiuojant žvyrkeliais ar nelygiais keliais. Kai kurios detalės (pvz. priekinių radarų ir kamerų) labai brangios keičiant naujomis. Pasitaiko kondicionierių, pavarų dėžės ar multimedijos gedimų. Ne visiems priimtinas agresyvus automobilio dizaino išskirtinumas.
Bonus apžvalga – populiarusis Toyota Auris nepateko į top penketuką, kodėl?
Gamintas nuo 2013 iki 2018 metų
Kėbulai: hečbekas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.3 – 1.8 litro, dyzelinas 1.4 litro, benzinas/elektra 1.8 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 4500 Eur iki 14 000 Eur
Privalumai: daugelis savininkų pabrėžia, kad Toyota Auris automobiliai nekelia didelių problemų net pravažiavę virš 200.000 km. Varikliai, pavarų dėžės veikia be gedimų, reikia tik reguliarios priežiūros. Priežiūros darbai nebrangūs – geros tepalų, filtrų, stabdžių diskų kainos. Dujų įranga irgi veikia puikiai. Patikimos hibridinės versijos, kadangi net po 8–10 metų baterijos susidėvėjimas yra minimalus. Hibridiniai modeliai mieste dažnai sunaudoja vos 3–4 l/100 km, užmiestyje – iki 6 l/100 km. Benzininiai modeliai taip pat vertinami kaip ekonomiški. Lengvai valdomi, tvirtai stovi ant kelio, ypač tinkami miestui. Sėdynės patogios, apdaila ilgaamžė, niekas nebarška net žiemą. Gera garso aparatūra, dažnai turi šildomas sėdynes, galinę kamerą, patogiai sulankstomos galinės sėdynės.
Trūkumai: vienas dažniausiai minimų trūkumų – prasta garso izoliacija, ypač girdisi triukšmas nuo ratų. Prie aukštų sūkių stipriai girdimas variklio ūžesys, ypač su CVT dėže. Variklių galios stoka. 1.4–1.8 L varikliai laikomi „tingiais“ – silpna trauka, ypač greitkelio sąlygomis. Žema prošvaisa – dažnam už bortelių kliūna bamperiai, durų apačios. Mažas galinis langas apriboja matomumą, gali erzinti parkuojantis. Pasitaiko smulkių surinkimo defektų – stringančios salono apšvietimo lemputės ar kreivai sumontuota akinių dėžutė. Kartais tenka keisti tokias detales kaip kuro bako dangtelio fiksatorius ar valytuvų svirtis. Dažnai tenka keisti kai kuriuos pakabos komponentus, ypač įvores. Salono dizainas neišsiskiriantis, tik vidutiniškos vidaus apdailos medžiagos. Trūksta modernių funkcijų ypač 2012–2015 metų modeliuose: skydelis primityvus, mažai informacijos.
Apibendrinimas
Honda Civic dažnai vertinamas kaip geriausias pasirinkimas savo klasėje, jei svarbi dinamika, vairavimo malonumas ir funkcionalumas. Nors neapsieina be trūkumų, tokių kaip garso izoliacija, multimedija ar nekokios interjero medžiagos. Volkswagen Golf – subalansuotas, ekonomiškas, komfortiškas, tinkamas tiek kasdienai, tiek ilgoms kelionėms. Tačiau smulkios elektronikos problemos, DSG dėžės specifika gali pareikalauti šiek tiek kantrybės. Mazda 3 automobiliai vertinami už vairavimo malonumą, dizainą, ekonomiškumą ir funkcionalumą, tačiau kai kuriuose modeliuose pasitaiko problemų su patikimumu, salonas nepasižymi aukšta kokybe.
“Opel Astra ir Kia Cee‘d – racionalūs pasirinkimai ieškantiems ekonomiško, talpaus ir funkcionalaus automobilio už gerą kainą. Tačiau verta atsižvelgti į galimus elektronikos nesklandumus, kai kuriuos konstrukcinius sprendimus ir Opel atveju – greitą nuvertėjimą. Toyota automobiliai išsiskiria patikimais varikliais, ekonomiškumu ir maža eksploatacijos kaina. Tačiau atsilieka nuo konkurentų variklių dinamikos, interjero kokybės ir komforto srityje, o ir patikimumas nebėra vertinamas kaip išskirtinis“, – rezultatus apibendrina Nerijus.
#KiaCeedJD #OpelAstraK #Mazda3 #VWGolfMk7 #HondaCivicFK #ToyotaAurisE180 #Autoasas #Autoasaslt