Naujosios Zelandijos kompanija „Rodin Cars“ paskelbė apie 1176 arklio galių vienvietį hibridinį hiperautomobilį, kuris svers tik 698 kg. Planuojama išleisti 27 automobilius, kurių kiekvieno kaina viršys 2 milijonus JAV dolerių.
Kompaniją „Rodin Cars“ 2016 metais įkūrė Australijos IT verslininkas, milijardierius ir automobilių entuziastas Davidas Dickeris, pavadinimas Rodin reiškia garsųjį prancūzų skulptorių Auguste’ą Rodeną, o emblema pasirinktas jo garsiausios skulptūros „Mąstytojas“ veidas.
D.Dickeris norėjo sukurti bekompromisį aerodinamikos ir techninių sprendimų atžvilgiu hiperautomobilį, kuris trasoje būtų greitesnis nei Formulės 1 bolidas, bet pradžiai jis iš Lotus įsigijo T125 projektą, kuris, tiesą sakant, ir yra Formulės 1 automobilis skirtas privatiems klientams. Rodin Cars šį modelį su 3,8 l 684 AG galios Cosworth GPV8 varikliu pervadino į FZed. „Rodin FZero“ bus kur kas galingesnis – projekto pristatymas šią savaitę įvyko Didžiosios Britanijos „Rodin Cars“ padalinyje netoli legendinės Donington Park trasos.
Kaip rašo britų žurnalas „Autocar“, „Rodin Cars” pristatyti savo projektą paskatino „Red Bull RB17“ hiperautomobilio pristatymas. „Red Bull” pranešė apie kuriamą dvivietį hibridinį automobilį su pažangia aerodinamika ir 1115 AG viršijančia galia.Šis „Red Bull” kūrinys kainuos nuo 5 milijonų svarų sterlingų. Planuojama išleisti 50 automobilių.
„Rodin Cars“ hiperautomobilis „FZero“ turi panašią koncepciją kaip „Red Bull RB17“, tačiau yra skirtas tik pilotui ir kainuos perpus pigiau – nuo 1,8 milijono svarų arba 2,2 milijono JAV dolerių. Gamyba prasidės kitų metų vasarą ir po treko versijos bus sukurta ir keliams tinkama versija.
Trekui skirtas „Rodin FZero” sveria tik 698 kg, o tai yra sensacingas svoris labai dideliam automobiliui: bendras ilgis – 5500 mm, plotis – 2200 mm, aukštis – 1130 mm, ratų bazė – 3000 mm. Solidūs matmenys reikalingi norint panaudoti bekompromisę labai efektyvią aerodinaminę atramą gebančią sukurti 4000 kg. apkrovą. Prie visa to, nenumatomi jokie aktyvūs elementai.
Kėbulas pagamintas iš anglies pluošto, nepriklausoma pakaba su hidrauliniu būdu reguliuojamu važiavimo aukščiu primena formulės automobilius. 380 mm anglies keramikos stabdžiai su titano apkabomis (6 stūmokliai priekyje ir 4 stūmokliai gale). 18 colių kaltinius magnio ratus tiekia „OZ Racing“ ir jie apauti „Avon“ lenktyninėmis padangomis.
„FZero“ jėgainės širdis – britų kompanijos Neil Brown Engineering sukurtas 4,0 litrų V10 biturbo variklis, kuris sveria tik 132 kg ir gali suktis iki 10 000 aps./min. Maksimali galia – 1000 AG esant 9000 aps./min., maksimalus sukimo momentas – 910 Nm esant 7250 aps./min. Sukibimo trūkumą važiuojant mažu greičiu kompensuoja 130 kW (177 AG) elektros variklis suporuotas su V10. Didžiausia suminė galia yra 1176 AG. ir 1026 Nm.
Pavarų dėžė-8 greičių Ricardo „robotas“, kuris lengvo titano korpuso atspausdinto 3D spausdintuvu dėka sveria tik 66 kg. Visa galia į galinius ratus perduodama per hidrauliškai blokuojamą diferencialą. Pagreičio laikas iki „šimtų“ dar nepaskelbtas, maksimalus greitis viršija 360 km/val.
Veikiantį prototipą žadama parodyti iki šių metų pabaigos.
Gamintojo nuotr.