Rudens kokteilis motociklininkams – išvažiuoja lyg vasarą, bet slysta kaip žiemą

Nors motociklininkai sezono uždarymą renginiu pažymėjo spalio pradžioje, bet gatvėse dar galima prasilenkti su zvimbiančiomis šiomis transporto priemonėmis. Ir nors vairuotojų supratingumas kasmet didėja, eismo įvykių kreivė žemyn leidžiasi nežymiai. Specialistai atkreipia dėmesį, kad dažniausiai koją kiša galimybių neįvertinimas bei apgaulingos oro sąlygos.
„Ankstyvas pavasaris ir ruduo yra pavojingiausi laikotarpiai motociklininkams. Pavasarį, atrodo, saulė jau šildo, tačiau po žiemos ant važiuojamosios dalies dar būna smėlio sankaupų. Todėl staigiame posūkyje motociklas gali paslysti, o vairuotojas nukritęs nuo transporto priemonės susižaloti. Panašiai yra ir rudenį. Nukritę lapai nepagerina sukibimo, todėl staigiame posūkyje gali būti labai slidu, o bandymas posūkį įveikti dideliu greičiu neretai baigiasi nelaime“, – sako asociacijos „Lietuvos motociklistų klubas“ prezidentas Virginijus Aučyna.
Pervertina savo galimybes
Rudenį pavojų padaugėja ir todėl, kad naudotų motociklų rinkoje pasirinkimas būna pastebimai išaugęs. Dažnai tai vasarą daug naudotos dviratės transporto priemonės, kurios būna smarkiai padėvėtos. Anot V. Aučynos, kartais tokių transporto priemonių padangos būna smarkiai suvažinėtos.
„Nusipirkęs jaunuolis tuojau pat nori išbandyti motociklą, tačiau oro sąlygos ne tokios kaip vasarą – nukritę lapai yra beveik tas pats kaip ledas. Todėl reikia neskubėti ir važiuojant motociklu apgalvoti savo veiksmus“, – pataria jis.
Draudimo bendrovės BTA Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius pažymi, kad iššūkių keliuose rudenėjant kyla visiems eismo dalyviams. Anksčiau temstant, vis dažniau suboluojant rūkui, o kelio bei šaligatvių dangai pasidengiant šlapiais lapais, anot eksperto, vertėtų prisiminti saugumo priemones.
„Didžioji dalis eismo įvykių, ne tik tų, kuriuose dalyvauja motociklininkai, įvyksta dėl kelių eismo taisyklių nepaisymo. Tad pirmas mano patarimas – kelyje elgtis atidžiau ir laikytis  taisyklių. Tačiau derėtų pasirūpinti ir papildomu saugumu. Tikriausiai motociklininkai, kaip niekas kitas, supranta specialios aprangos ir kitų apsaugos priemonių svarbą – sunku būtų rasti motociklininką be šalmo, tačiau be specialios aprangos – dar pasitaiko. Speciali apranga sumažins eismo įvykio pasekmes sveikatai, juk dažnu atveju automobiliui ar kitai transporto priemonei susidūrus su motociklu, būtent jo vairuotojui tai atsiliepia skaudžiausiai“, – sako A. Gasparavičius.
Pagarba ir supratingumas
Asociacijos prezidentas pastebi ir pozityviai nuteikiančių ženklų, vienas tokių – augantis motociklininkų supratingumas. Taip pat asociacijos prezidentas pastebi, kad padidėjo ir automobilių vairuotojų pagarba motociklininkams, tačiau savitarpio pagarba nereiškia, kad reikia mažiau budrumo ir nereikia imtis papildomų saugumo priemonių.
„Vis daugiau motociklininkų supranta, kaip svarbu pasirūpinti tinkama apranga. Žinoma, pasitaiko ir tokių, kurie vasarą su šortais važiuoja, tačiau didžioji dalis motociklininkų supranta, kad nuvirtimas nuo motociklo gali baigtis lūžiais ar giliais nubrozdinimais“, – įspėja asociacijos prezidentas.
V. Aučyna džiaugiasi, kad kasmet prie motociklininkų bendruomenės prisijungia naujų narių – pastaruoju metu šias transporto priemones atranda vis daugiau moterų.
Statistikos kreivė leidžiasi nenoriai
BTA 2020 m. fiksavo per 130 eismo įvykių, kuriuose nukentėjo motociklininkai, pernai metais – kiek mažiau, 105 tokius eismo įvykius, o šiemet bendrovė suskaičiavo 104 tokius eismo įvykius.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, nuo metų pradžios iki spalio mėnesio šalies keliuose žuvo 10­ dviračių motorinių transporto priemonių (motociklų ir mopedų) vairuotojų. Pastaruosius dešimt metų žuvusiųjų šių transporto priemonių vairuotojų skaičius svyravo, mažiausiai žūčių fiksuota praėjusiais metais – 9, o daugiausia – 2012 metais – 16.
Žvelgdama į žūčių skaičius keliuose, Lietuvos kelių policijos tarnyba akcentuoja, kad per 10 paskutinių metų pavyko perpus sumažinti eismo dalyvių žūčių skaičių. Už tai Lietuva net yra gavusi tarptautinį apdovanojimą, nes jokiai kitai Europos Sąjungos šaliai per dešimtmetį nepavyko pasiekti panašaus rezultato.
Pasidalink
Exit mobile version