Šiemet per rugpjūčio mėnesį iš viso įregistruoti 865 lengvieji keleiviniai elektromobiliai, iš kurių 455 – grynieji elektromobiliai ir 410 – iš išorės įkraunamų hibridų. Tai 30,6 proc. daugiau nei šios kategorijos elektromobilių buvo įregistruota pernai per rugpjūtį. Taip pat paskutinį šios vasaros mėnesį įregistruoti 25 lengvieji krovininiai grynieji elektromobiliai ir vienas – iš išorės įkraunamas lengvasis krovininis hibridinis automobilis. Tai didžiausias per vieną mėnesį įregistruotų lengvųjų krovininių elektromobilių skaičius per visą Lietuvos istoriją.
2024 m. rugsėjo 1 d. Lietuvos kelių transporto priemonių parko registre iš viso buvo 24 562 lengvieji keleiviniai elektromobiliai (M1 kategorija), iš jų 14 291 – grynasis elektromobilis ir 10 271 – iš išorės įkraunamas hibridas. Taip pat registre buvo 508 lengvieji krovininiai elektromobiliai (N1 kategorija), iš jų 501 – grynasis elektromobilis ir 7 – iš išorės įkraunami hibridai.
Per šį rugpjūtį elektromobilių užimama viso šalies lengvųjų keleivinių automobilių parko dalis padidėjo iki 1,41 procento (rugpjūčio 1 d. buvo 1,36 procento). Grynieji elektromobiliai užėmė 0,82 proc. šios kategorijos transporto priemonių parko, o iš išorės įkraunami hibridai – 0,59 procento.
Šių metų rugsėjo 1 d. hibridinės transporto priemonės (HEV – hibridiniai automobiliai, išskyrus iš išorės įkraunamus hibridus) sudarė 4,61 proc. šalies lengvųjų keleivinių automobilių parko. Didžiausia lengvųjų keleivinių automobilių parko dalis teko dyzelinu varomoms transporto priemonėms, kurios sudarė 65,29 proc. visų mūsų šalyje įregistruotų lengvųjų automobilių. Benzinu varomos transporto priemonės užėmė 22,71 proc. viso lengvųjų keleivinių automobilių parko.
Lengvųjų krovininių transporto priemonių parke rugsėjo 1-ąją elektromobiliai sudarė 0,64 proc. (rugpjūčio 1 d. buvo 0,61 procento), dyzelinu varomos transporto priemonės – 95,83 proc. viso šios kategorijos automobilių parko.
Nauji automobiliai sudarė 12,18 proc. visų per rugpjūčio mėnesį šalyje įregistruotų lengvųjų keleivinių transporto priemonių. Nauji lengvieji keleiviniai elektromobiliai užėmė 10,29 proc. šios kategorijos naujų automobilių pardavimo rinkos (liepą buvo 10,08 proc.), iš jų 104, arba 4,95 proc., buvo grynieji elektromobiliai ir 112, arba 5,33 proc., – iš išorės įkraunami hibridai. Nauji elektromobiliai sudarė 24,97 proc. visų įregistruotų elektromobilių.
Didžiausią naujų įregistruotų lengvųjų automobilių rinkos dalį rugpjūčio mėnesį užėmė hibridiniai lengvieji keleiviniai automobiliai – 47,95 proc. visų per mėnesį parduotų naujų lengvųjų automobilių (šiemet liepą – 42,87 procento). Per rugpjūtį įregistruota 1 007 nauji hibridiniai automobiliai (liepą – 1 157).
Naujų lengvųjų keleivinių transporto priemonių segmente benzinu varomų automobilių rinkos dalis rugpjūčio mėnesį sumažėjo iki 24,76 proc. (liepos mėnesį buvo 32,53 proc.), varomų dyzelinu užimama rinkos padidėjo iki 14,43 proc. (liepą – 13 procento).
Nauji elektromobiliai sudarė 80,77 proc. visų per rugpjūtį įregistruotų lengvųjų krovininių elektromobilių.
Naujų lengvųjų krovininių automobilių rinkos didžiausią dalį – 81,71 proc. – šiemet rugpjūtį užėmė dyzelinu varomi automobiliai (liepą – 73,5 procento). Benzinu varomi automobiliai užėmė 5,49 proc., elektromobiliai – 12,8 proc. naujų lengvųjų krovininių automobilių rinkos.
Naudotų lengvųjų keleivinių automobilių rinkoje šį rugpjūčio mėnesį lengvieji keleiviniai elektromobiliai sudarė 4,28 proc. (liepą buvo 3,98 procento). Didžiausia naudotų automobilių rinkos dalis ir toliau teko dyzelinu varomoms naudotoms transporto priemonėms. Tarp visų per mėnesį parduotų ir įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių dyzelinės transporto priemonės sudarė 63,65 proc., benzinu varomos – 21,09 proc., hibridinės transporto priemonės – 6,65 procento.
Naudotų lengvųjų krovininių automobilių rinkoje rugpjūčio mėnesį elektromobiliai užėmė 0,7 proc. rinkos, dyzelinu varomos transporto priemonės – 91,64 proc. rinkos.
Per 2024 m. sausio-rugpjūčio mėnesius įsigytų lengvųjų keleivinių elektromobilių, kurie dar nebuvo registruoti Lietuvoje, dalis sudarė 4,96 proc. visų įsigytų šios kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones, – 10,34 procento.
Lengvųjų krovininių elektromobilių, kurie dar nebuvo registruotos Lietuvoje, dalis sudarė 1,19 proc. visų įsigytų N1 kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones, šis skaičius buvo 2,41 procento.