Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse „Auto 2024”

Ryga visada traukia savo senamiesčiu, Art Nuovo stiliaus architektūra, geru maistu, puikiu žuvies turgumi, aktyviu kultūriniu gyvenimu o dar kai perskaitai, kad tą patį savaitgalį ir didžiausia Baltijos šalyse automobilių pramonės paroda “Auto 2024”, ir Rygos restoranų savaitė- klausimų kur praleisti savaitgalį nekyla. Juolab, kad ir tikrai neprastų viešbučių kaina nesikandžioja, ir dažnai jie pigesni nei Vilniuje.

Bet apie viską nuo pradžių. Šeštadienio rytas pažėrė netikėtumų. Tik atsikėlus oras neatrodė tinkamas tolimesnei kelionei. Iš po nakties žemę dengė sniegas o ir įdienojus dangus karts nuo karto papildavo tai vandens, tai šlapio sniego. Pasitarę nusprendėme surizikuoti ir neprašovėme. Ties Pasvaliu pradėjo šilti ir šviesėti o ties Bauske jau išlindo ir saulutė. Borto termometras rode malonius 11 laipsnių šilumos. Na, sutikite, 11 tai ne kokie 4 Panevėžyje .

Kelias iki Rygos neprailgo. Dar vaikystėje Rygą lankyti tekdavo kur kas dažniau nei Vilnių. O ir dabar ten esame dažni svečiai, tad kelią, atrodo, užsimerkęs rasčiau. Vietomis teko šiek tiek paskubėti, mat išsiruošiant šiek tiek užtrukom.

Kipsala salą, kur  įsikūrusiame Rygos “Expo” centre ir buvo surengta “Auto 2024” paroda, pasiekėme likus trejetui valandų iki parodos pabaigos. Pirmiausia, tik pervažiavus tiltą, pasitiko labia nemaža automobilių kolona. Kaip ir visur, tokių parodų metu, parkavimo vietų gerokai mažiau nei norinčių aplankyti parodą. Pasivažinėjus ilgokas 20 min., galų gale radome kur pastatyti automobilį ir patraukėme link parodų centro.

Tikriausia nereikia net sakyti, kad Rygos „Expo” centras pritraukė gausų būrį benzingalvių ir pramonės profesionalų. Autosalone pristatyti naujausi automobilių modeliai, mobilumo sprendimai, komercinis transportas, elektromobilių įkrovimo stotelės, įspūdingi mėgėjiški ir sportiniai automobiliai, taip pat įvairūs įrankiai ir profesionali įranga.

Dvejose Rygos „Expo“ centro salėse išsidėsčiusi „Auto 2024“ paroda susideda iš trijų dalių: Auto Nauji automobiliai, Auto Mechanika ir Auto Exotica. Aišku, daugiausia lankytojų sulaukė salė, kurioje buvo demonstruojami nauji automobiliai. Ten pirmiausia ir patraukėme. Na, švelniai tariant, Rygos „Expo“ centras tai ne Ženevos Palexpo, kur vykdavo garsioji Ženevos automobilių paroda ir ne Frankfurt Messe, bet žmonių ir čia užteko.  Ką gi šiais metais atvežė automobilių gamintojai ir į ką buvo verta atkreipti dėmesį ?

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Aston Martin DBX

Tai pirmasis vadinamasis britų prabangių ir sportinių automobilių gamintojo „Aston Martin” krosoveris. Itin išaugus šio tipo automobilių populiarumui, beveik visi superautomobilių gamintojai savo naujų automobilių liniją papildė visureigiais arba krosoveriais. DBX yra grynakraujis „Aston Martin”. Jo dizainas būdingas unikaliems šios markės sportiniams kupė. Turbininiu 707 arklio galių V8 varikliu, aprūpintas automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,1 sekundės ir pasiekia maksimalų 310 km/val. greitį.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Renault Scenic E-Tech

Renault stende puikavosi visai neseniai Europos metų automobilio titulą pelnęs „Renault Scenic E-Tech“. Penktosios kartos „Renault Scenic” visiškai elektrinis. Pilnai įkrautas jis gali nuvažiuoti iki 625 kilometrų. Gamintojai teigia, kad net 89 % šio automobilio gamybai naudojamų medžiagų tinkamos perdirbti.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Cupra Tavascan

Ispanijos sportinių automobilių gamintojas „Cupra” per artimiausius kelerius metus planuoja pradėti gaminti keletą naujų modelių. Vieno jų premjera Baltijos šalių rinkoms vyko būtent parodos  „Auto 2024” metu. Tavascan – tai kompaktiškas krosoveris su kupė tipo kėbulu. Kaip ir kitų „Cupra”, jo dizainas drąsus o įranga gausi. Cupra Tavascan bus  visiškai elektrinis o modelis TAVASCAN VZ, aprūpintas 340 arklio galių varikliu, iki 100 km/val. galės įsibėgėti per 5,6 sekundės ir vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 17 km.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Škoda Kodiaq

Praėjusiais metais „Škoda” įrodė savo stiprybę Latvijos naujų automobilių rinkoje ir pirmą kartą užėmė antrąją vietą pagal pardavimus bei aplenkė savo motininį prekės ženklą „Volkswagen”. Šiemet „Škoda” ruošia keletą naujų modelių. Vieno jų , „Kodiaq“,  kelias į Baltijos šalių rinką prasidėjo parodoje „Auto 2024”. Šis automobilis taip pat sulaukė nemažai lankytojų dėmesio.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Volkswagen Tiguan

Parodoje  pristatytas ir vienas didžiausių „Škoda Kodiaq” konkurentų – naujasis „Volkswagen Tiguan”. Ne vienerius metus buvęs perkamiausiu automobiliu, vis didėjant konkurencijai tarp kompaktinių krosoverių, pastaraisiais metais dėl nemažos kainos ėmė prarasti patrauklumą. Naujasis modelis žada išjudinti įstrigusią paklausą. Latvijoje jį bus galima įsigyti už 31 tūkst. eurų.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

KGM Torres EVX

„KGM” – daugelis šį prekės ženklą girdi pirmą kartą, tačiau iš tikro tai yra praėjusiais metais pavadinimą pakeitęs gerai pažįstamas Pietų Korėjos „SsangYong”. Parodos metu korėjiečiai surengė pirmojo prekės ženklo  elektrinio visureigio „KGM Torres EVX” pristatymą Baltijos šalių rinkai. Visiškai įkrauta baterija jis gali nuvažiuoti iki 460 km, o 73 kWh baterijai gamintojas suteikia įspūdingą 10 metų arba milijono kilometrų garantiją, kuri yra gerokai didesnė nei kitų automobilių gamintojų.

Nors parodoje Toyota stendo ir nesimatė, čia buvo galima pamatyti dar vieną auto industrijos žymūną- visai neseniai pasaulio dizaino apdovanojimą nuskynusį Toyotą Prius. Taip pat iš arti galima buvo apžiūrėti naująjį Opel „Moka ir „Crossland”, Peugeot „3008“, Peugeot „5008“, Peugeot „208” Hybrid, visą eilę Citroen, Renault, Tesla automobilių. Honda į Rygą atvežė populiarųjį naujos kartos CR-V, jo sportiškesnę alternatyvą ZR-V ir 100 proc. elektrinį e:Ny1.

Neapsieita ir be kinų pėdsako. O kaip be jų ? Pagal pasaulinius elektromobilių pardavimus Kinijos automobilių gamintoja BYD jau aplenkė dabartinę lyderę „Tesla”.  Šios titanų lenktynės atsiliepia ir Europos rinkai , todėl Latvijos ( o ir Lietuvos)  naujų automobilių rinką pamažu pasiekia iki šiol negirdėti automobilių prekių ženklai. Vienas iš jų – „Great Wall Motors„, kuris parodoje rodė jau ir Lietuvoje pristatytą buvusio „Porsche” dizainerio sukurtą elektromobilį „Ora 03”.  Tarp kitų kiniškų automobilių buvo galima pamatyti visureigį BAIC X55, pikapą JAC 8 Pro, elegantišką Forthing 4 ir sportišką Forthing 5.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Auto Exotica ekspozicijoje dėmesį atkreipė saulės energija varomas automobilis.

„Solaride”– pirmasis saulės energija varomas automobilis Baltijos šalyse. Antrąją šio automobilio prototipo versiją pagamino Estijos universiteto studentai ištvermės lenktynėms, dar vadinamoms „ecoRally”. „Solaride 2.0” tarptautinėse varžybose Australijoje užėmė trečiąją vietą. Tai pirmoji saulės energija varoma transporto priemonė Baltijos šalyse, galinti pasiekti 140 km/val. greitį, tačiau paprastai lenktynių metu, taupant baterijos energiją, ji važiuoja apie 90 km/val. greičiu. Be to, važiavimo greitį automatiškai nustato automobilio kompiuteris, todėl sutaupoma iki 7 % akumuliatoriaus energijos. Palyginimas ne žmogaus naudai.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

„Mirage” pinigų pervežimo sunkvežimis

Skyriuje „Auto Exotica” eksponuojamas „Lada Niva” – automobilis, primenantis garsųjį pinigų pervežimo automobilį iš filmo „Miražas”. Nors 1980-ųjų filmo „Miražas” veiksmas vyksta JAV, jis buvo nufilmuotas Sovietų Sąjungoje. „Amerikietiškas“ bankas buvo priverstas naudoti tai, kas tuo metu buvo prieinama – visureigio „Lada Niva” pagrindu sukurtą pinigų pervežimo automobilį. Su grotuotais langais ir seifu gale. Visi filmui sukurto Lada Niva pinigų pervežimo automobilio brėžiniai buvo prarasti, bet Ruslanas Grigorovičius iš „ANRU Motors“ įsikūrusio Jelgavoje žiūrėdamas filmą, kuriame vaidino Mirdza Martinsone ir Mārtiņš Vilsons, atkūrė savą šio automobilio versiją.

Parodos lankytojai iš arti galėjo apžiūrėti ir  Drag profesionalų lenktynėms skirtą automobilį.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Profesionalus dragsteris – tai formulės automobilio ir bagio mišinys, kurio priekyje šiek tiek mažesni ir siauresni ratai, o gale – didžiulės ir plačios padangos. Estijoje pagamintas dragsteris su Amerikoje pagamintu 5,3 l V8 varikliu gali išvystyti 700 AG galią. Variklį sumontavus ant kėbulo, visas automobilis sveria 800 kg ir suteikia protu nesuvokiamą pagreitį – iki 100 km/val. jis įsibėgėja vos per 1,3 sekundės, o 200 km/val. greitį pasiekia vos per 5,4 sekundės. Tai reiškia, kad standartinį ketvirtį mylios (402 m) atstumą drago lenktynėse jis gali įveikti per įspūdingas 8,7 sekundės.

Mercedes „kaip pas Kristapą Porzingį”

Devintajame dešimtmetyje pagamintas ir vokiečių tiuningo kompanijos „Koenig Specials” patobulintas S klasės „Mercedes-Benz” (W126) savo išvaizda primena itališką superautomobilį „Ferrari Testarossa”. Toks pat tiuningas buvo atliktas ir geriausio Latvijos krepšininko Kristapo Porziņģio turimam mersedesui. Skiriasi spalva ir automobilio kėbulo tipas. Porzingis turi kupe automobilį. Taip pertvarkyto klasikinio „Mercedes” kaina gali viršyti 100 000 eurų.

„Koenig Specials GmbH” 1977 Miunchene įkūrė Willy Koenigas. Anot firmos legendos, jis buvo labai nepatenkintas 1974 m. įsigyto superautomobilio „Ferrari 365 BB” veikimu. Tada Willy jį iš esmės perdarė ir panašius patobulinimus pasiūlė kitiems „Ferrari” savininkams. Vėliau jis perėjo prie „Mercedes-Benz” automobilių ir pasiūlė jų savininkams „Ferrari Testarossa” stiliaus kėbulo detales, kurių dėka prabangus kupė atrodė kur kas platesnis.

Matyt, šiais laikais taip jau yra, kad nei viena paroda neapsieina be karinės tematikos. Vienos salės gale Latvijos kariai įsirengę stendą demonstravo savo įrangą. Čia buvo galima pamatyti kario ekipiruotę, galingus kariuomenės reikmėms pritaikytus Polaris keturračius ir vieną naujausių Latvijos kariuomenės pirkinių-šarvuotį Patria.

Patria šarvuočiai

Suomijos bendrovės „Patria” gaminamas šešių ratų šarvuotas transporteris Patria XA-300 6×6 yra vienas iš naujausių Latvijos kariuomenės šarvuočių parko papildymų. Latvijos ginkluotosios pajėgos iki 2029 m. gaus iki 200 šių AMV. Šis šarvuotis, visų pirma, skirtas kariams vežti, tačiau gali būti sukonfigūruotas ir kitoms funkcijoms atlikti. Pagrindinę platformą galima pritaikyti įvairiems poreikiams pagal daugybę papildomų funkcijų. Pavyzdžiui, galima sumontuoti plaukimo sistemą, gervę, patobulintą šarvuotą apsaugą ir įvairias ginklų sistemas. Galimi ginklai – nuo kulkosvaidžio ir 25/30 mm vidutinio kalibro sistemų iki „Patria Nemo” -120 mm bokštinės minosvaidžių sistemos.

Išdėstymas: priekyje – vairuotojas ir vadas, už vairuotojo – variklio skyrius, o gale – skyrius, skirtas kariams ir jų vaidmenims būdingai įrangai. Dešinėje pusėje esantis praėjimas leidžia judėti tarp priekinio ir galinio skyrių. Patria 6×6 važiuoklė sukurta remiantis Patria AMVXP konstrukcijomis ir komponentais. Numatomas transporto priemonės tarnavimo laikas – daugiau nei 30 metų.

Rygoje praūžė didžiausia autoindustrijos paroda Baltijos šalyse "Auto 2024"

Aišku, tokių parodų metu veiksmas sukasi ne tik ekspozicijų salėse bet ir kuluaruose ar prieeigose. Siekiant pritraukti lankytojų, rengiami įvairūs šou, pristatymai, konferencijos ir seminarai, diskusijos. Organizuojami testiniai važiavimai, siūloma pasinaudoti specialiomis nuolaidomis ir t.t. Visa ši žanro klasika puikiai išpildyta ir Rygoje. Įspūdingą šou surengė “Cageriders” moto kaskadininkai iš Suomijos.

Besidomintieji galėjo gauti patarimų apie Latvijos valstybės paramą elektra varomoms transporto priemonėms,  susipažinti su  jų eksploatacijos privalumais. Parodos metu buvo galima dalyvauti „VR Gaming“ auto simuliatoriaus turnyre,

Atrakcijų zonoje lankytojų laukė „Activepark” kartingai vaikams, pripučiami atrakcionai ir kitos pramogos šeimai.

Ir pabaigai – nedidelis Tips and Tricks  „Auto 2025″  belaukiantiems ar planuojantiems apsilankyti kitose Rigos „Expo” parodų centre rengiamose parodose.

Jei nenorite stumdytis prie kasų, bilietą galima įsigyti internetu.

Kaip ir minėjau, atvykus sunkiausia rasti laisvą parkavimo vietą, todėl siūlyčiau atvykti kiek anksčiau.

Jei automobilį paliksite Kipsalos parodų centro automobilių stovėjimo aikštelėje: teks mokėti 5 € už stovėjimą iki 4 val. po to + 2 € už kiekvieną papildomą valandą.

Savaitgaliais galima naudotis P3 automobilių stovėjimo aikštele Matrožu gatvėje. Paprastai iš ten organizuojami pervežimai į „Expo“ centrą. Stovėjimo Matrožu gatvėje kaina tik 3 €, o laikas neribojamas.

Taip pat, jei pasiseks, automobilį nemokamai galima palikti „Olimpia” prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėje.

 

Pasidalink