Kinijos pramonės ministerijos duomenų bazėje pasirodė informacija ir apie „Toyota” vidutinio dydžio elektrinį sedaną bZ3: naujasis automobilis bus siūlomas su dviem transmisijos variantais.
Praėjusių metų pabaigoje „Toyota” paskelbė apie elektrinį sedaną ir dar keliolika kitų elektrinių koncepcijų, kurios artimiausiais metais taps serijiniais modeliais. Praėjusį pavasarį Kinijos keliuose buvo pastebėti užmaskuoti sedano prototipai, o dabar galime pamatyti, kaip atrodo serijinė versija be makiažo.
Paruoštas gamybai sedanas gavo bZ3 indeksą, o ne bZ5, kaip daugelis manė anksčiau. Pirmosios dvi naujosios „Toyota” elektrinių modelių bangos raidės reiškia „Beyond Zero” (gali būti verčiama kaip „netoli nulio”) o skaičius reiškia vietą modelių hierarchijoje.
„bZ3” sukurtas remiantis e-TNGA moduline platforma, kuri pirmą kart buvo panaudota „Toyota” bZ4X ir „Subaru Solterra” vidutinio dydžio krosoveriuose. Kinijos rinkai skirtoje paraiškoje skelbiama, kad „Toyota bZ3” turės vieną elektrinį variklį ant galinės ašies (varantieji ratai atitinkamai yra galiniai), tačiau dvi didžiausios galios parinktis – 135 kW (184 AG) arba 180 kW (245 AG). Kitose rinkose taip pat gali būti siūlomos visų varančiųjų ratų versijos.
Kol kas akumuliatoriaus talpa nenurodyta, tačiau žinoma, kad jis bus ličio-geležies-fosfato tipo, o akumuliatorių kiniškai sedano versijai tieks „Fudi Industry” – „BYD Auto” dukterinė įmonė. Maksimalus „Toyota bZ3” greitis ribojamas iki 160 km/val. 135 kW galios versijos bendroji masė yra 1 710 kg, 180 kW galios versijos – 1 835 kg, o bendroji masė atitinkamai 2 145 kg ir 2 260 kg. Ratų dydis 16 arba 18 colių.
„Toyota bZ3” bendras ilgis – 4725 mm, plotis – 1835 mm, aukštis – 1475 mm, o ratų bazė – 2880 mm. Pasirodo, „Toyota bZ3” ratų bazė viršija dabartinį „Camry” (2820 mm), bet yra už jį trumpesnė (4885 mm). Greičiausia tai elektrinis nebeegzistuojančio „Avensis” analogas, o salonas elektromobilio architektūros dėka bus „Camry” lygio.
Salono nuotraukų kol kas nėra, tačiau, sprendžiant iš gegužės mėn. pasirodžiusių neoficialių nuotraukų, tikimasi, kad centrinės konsolės vietoje bus didelis vertikalus planšetinis kompiuteris, o tarp priekinių sėdynių – dviejų aukštų „spintelė”.
Tikimasi, kad „Toyota bZ3” sedanas bus pristatytas tik kitais metais, tačiau oficiali premjera gali įvykti ir anksčiau. Apibendrinant galima teigti, kad „Toyota bZ3” yra „kiniškai japoniškas” automobilis. Neaišku, ar tai paveiks oficialią pardavimo kainą. Taip pat kol kas nežinoma ar „Toyota” eksportuos jį į kitas rinkas, ar skirs tik Kinijos rinkai, tačiau atsižvelgiant į BYD užmojį plėstis į tarptautinę rinką, galimybė, kad bZ3 sulauksime Lietuvoje yra gana didelė.