„Saab” reinkarnacija: įšaldytas „NEVS Emily GT” projektas bus prikeltas naujam gyvenimui

Skamba neįtikėtinai, bet „Saab” vėl bandoma atgaivinti – šį kartą ne tiesiogine prasme, pavadinimas bus kitoks, tačiau daugelis „Saab” gerbėjų vis tiek džiaugiasi. Bendrovė NEVS (National Electric Vehicle Sweden), kuriai priklauso 2012 m. bankrutavusios automobilių bendrovės „Saab” turtas, ankstyvą pavasarį nutraukė veiklą, atleido beveik visus darbuotojus ir perėjo į vadinamąjį hibernacijos režimą arba, paprasčiau tariant, veikla buvo įšaldyta. Nuo 2019 m. Švedijos bendrovė priklauso Kinijos holdingui „Evergrande Group”, kuris šiuo metu išgyvena sunkią skolų krizę ir kontroliuojamas Kinijos valdžios institucijų bando rasti priimtiną restruktūrizavimo formą.

Įšaldžius NEVS veiklą, Švedijos reklamos agentūra „Plint Marketing”, su kuria bendradarbiauja automobilių bendrovė, „YouTube” paskelbė 2020 m. nufilmuotų vaizdo įrašų seriją, kurioje NEVS inžinieriai ir dizaineriai pasakoja apie darbą prie naujo modelio „Emily GT”. Be to, buvęs NEVS vyriausiasis eksterjero dizaineris Hirashas Razaghi paskelbė NEVS Emily GT maketus. Kai kuriems Europos žiniasklaidos atstovams netgi buvo leista pasivažinėti naujojo modelio prototipu.

Pasirodo, socialiniuose tinkluose ir spaudoje aplink „NEVS Emily GT” kilęs triukšmas buvo reikalingas tam, kad būtų atkreiptas dėmesys į šį projektą: jo kūrėjai tikėjosi, kad atsiras investuotojas, kuris nupirks „NEVS Emily GT” su visomis jo „gerybėmis” ir pradės serijinę gamybą. Prieš porą dienų Vokietijos žurnalo „auto motor & sport” švediškos versijos vyriausiasis redaktorius paskelbė sensacingą straipsnį, kuriame teigia, kad toks investuotojas jau rastas ir kad apie jo ir NEVS sandorį bus oficialiai paskelbta iki vasaros pabaigos.

Pirkėjo pavadinimas neatskleidžiamas – žinoma tik tiek, kad tai Europos bendrovė. Taip pat nežinoma, kokio prekės ženklo ir kada tiksliai bus pradėtas gaminti „Emily GT”. Surinkimo vieta – buvusi „Saab” gamykla Trolhetane, Švedijoje, kuri jau daugiau kaip dešimt metų neveikia (ją tikriausiai teks modernizuoti). Įdomu tai, kad pavasarį Švedijos bendrovė „Polestar” (priklausanti Kinijos holdingui „Geely”) nusprendė išsinuomoti dalį šios gamyklos patalpų ir nori joje įkurti jėgos agregatų kūrimo centrą.

„NEVS Emily GT” projektas pradėtas 2019 m. kartu su „Evergrande Group”, jis buvo sumanytas kaip aukščiausios klasės elektromobilių šeima su skirtingais kėbulais – sedanu, universalu, kupė ir kabrioletu. Planuota, kad „NEVS Emily GT” bus komplektuojami su „Protean Electric”, Didžiosios Britanijos bendrovės „Protean Electric”, kurią 2019 m. taip pat perėmė „Evergrande Group”, gaminamais motorais. Akščiausios NEVS Emily GT versijos turėjo turėti maždaug 650 AG bendrą galią ir 175 kWh akumuliatorių, kurį pilnai įkrovus būtų galima nuvažiuoti 1 000 km.

Iš turimų „NEVS Emily GT” sedano nuotraukų matyti, kad jis savo proporcijomis ir kėbulo statramsčių dizainu atkartoja naujausius „Saab” modelius, t. y. kūrėjai nuoširdžiai stengėsi išsaugoti legendinio prekės ženklo dvasią, net ir po bevardžiu NEVS trumpiniu. Reikia tikėtis, kad naujasis prekės ženklas bus įdomesnis ir sėkmingesnis.

 

ŽYMĖ:
Pasidalink