„Seat” ateitis: greičiausia naujų modelių nebus, tačiau prekės ženklas ras naują pritaikymą VW struktūroje

Virš ispaniškojo „Seat” vėl susitvenkė debesys: jis konfliktuoja su jaunu „Cupra” prekės ženklu,o tai nepatinka „VW Group” vadovams. Jau keletą mėnesių užsienio spaudoje sklando gandai, kad „Seat” prekės ženklas gali būti atiduotas į archyvą, tačiau Miuncheno automobilių parodos kuluaruose „Volkswagen Brand Group Core” vadovas Thomas Schaeferis pareiškė, kad „Seat” vis tiek gyvuos, tik jam VW ras naują panaudojimą.

1950 m. įkurta „Seat” 1986 m. buvo prijungta prie „Volkswagen”. Augant Vokietijos koncernui, ispaniškas prekės ženklas virto savotišku lagaminu be rankenos, kurį ir sunku nešti, ir gaila mesti – bent jau pardavimų ir pelningumo rodiklis niekada vokiečių nedžiugino. Ferdinandas Piechas, vyriausiasis VW imperijos architektas, planavo pakeisti „Seat” į „Alfa Romeo”, kurią svajojo nupirkti iš „Fiat”, tačiau jo svajonė taip ir neišsipildė. „Seat” kelis kartus buvo mestas konkuruoti su „Alfa Romeo”, kuri pastaraisiais dešimtmečiais, švelniai tariant, pati nelabai klestėjo, tačiau Piechui ir kitiems VW bosams patiko Alfa įvaizdis, jie stengėsi „Seat” įkvėpti daugiau aistros – deja, nieko gero iš to neišėjo.

2018 m. VW vadovybės sprendimu nuo „Seat” buvo atskirtas sportinis padalinys „Cupra”, kuris tapo nauju visaverčiu Vokietijos koncerno prekės ženklu. Šiandien „Volkswagen”, „Škoda”, „Seat” ir „Cupra” prekės ženklai priklauso vadinamajai „Brand Group Core”, kuriai vadovauja Thomas Schäferis. Didžiosios Britanijos žurnalas „Autocar” kalbėjosi su T. Schäferiu Miunchene vykstančioje IAA mobilumo parodoje ir klausė jo apie „Seat” likimą.

Dabar „Seat” ir „Cupra” modelių linijos iš esmės dubliuojasi ir nelabai aišku kuo iš esmės skiriasi šie du ispaniški prekių ženklai. Aišku, kad „Cupra” labiau orientuota į jaunimą ir sportą, tačiau „Seat” taip pat dirba tai pačiai auditorijai. Abu prekės ženklai auga, tačiau „Cupra” turi geresnę dinamiką: „JATO Dynamics” duomenimis, „Cupra” pardavimai Europoje šių metų sausio-birželio mėn. sudarė 93 177 automobilius (+46 %, palyginti su tuo pačiu 2022 m. laikotarpiu), o „Seat” – 133 126 automobilius (+10 %).

Taigi, paklaustas apie „Seat” ateitį, Thomas Schäferis atsakė pažodžiui: „Seat” ateitis yra „Cupra”. Iš aukščiausiojo vadovo paaiškinimų matyti, kad VW vadovybė neketina lygiagrečiai vystyti abiejų prekės ženklų, pagrindinis statymas daromas ant „Cupra” kaip jaunesnio ir dinamiškai besivystančio prekės ženklo, neapsunkinto praeities nesėkmių. Cupra modelių asortimentas bus plečiamas, o dabartiniai Seat modeliai per šį dešimtmetį bus palaipsniui likviduojami.

Pasak Schaeferio, grupė neketina atsisakyti „Seat”, tačiau jos vaidmuo pasikeis. Greičiausiai „Seat” taps naujojo mobilumo prekės ženklu pagal analogiją su „Renault” grupės prekės ženklu „Mobilize”, t. y. bus perorientuotas į šiuolaikines skaitmenines paslaugas (prenumerata, dalijimasis automobiliais) ir lengvesnę įrangą (elektriniai keturračiai, motoroleriai, dviračiai, paspirtukai ir t. t.). Regis, dar nėra aiškios koncepcijos, tačiau aišku, kad ji nebus tokia pati kaip anksčiau – „Seat” palaipsniui paliks masinių lengvųjų automobilių segmentą.

ŽYMĖ:
Pasidalink