„Tesla” pradėjo serijinę elektrinių vilkikų „Semi” gamybą ir perdavė raktelius pirmajam klientui – bendrovei „PepsiCo”. Tuo tarpu techninė pristatymo dalis buvo stebėtinai skurdi, klausimų ir atsakymų sesija neįvyko.
„Tesla Semi” prototipai pristatyti dar 2017 m. lapkritį, tuo pat metu pradėti priimti išankstiniai užsakymai. Gamybą planuota pradėti 2019 m. tačiau dėl įvairių objektyvių ir subjektyvių priežasčių „Semi” išleidimas į rinką buvo atidėtas kelis kartus.
2016 m. pradėjusi veikti Nevados „Gigafactory” gamykla buvo pastatyta akumuliatoriams, elektros varikliams, įkrovikliams ir kitiems komponentams o ne automobiliams gaminti, todėl neaišku, kokiu režimu ir kur ten jie gaminami. „Tesla Semi” surinkimo procesas pristatymo metu parodytas nebuvo. Greičiausiai surinkimas atliekamas rankiniu būdu, be surinkimo linijos, todėl nėra kuo pasigirti.
Nuo prototipų serijinis „Semi” skiriasi didesniu kabinos langu, tradiciniais veidrodėlių gaubtais vietoje kamerų, perdarytu priekiniu buferiu, įprastais krovininiais ratais be aerodinaminių gaubtų bei kitomis smulkiomis detalėmis.
Kabina iš esmės yra vienvietė, vairuotojo sėdynė yra centre, o už jos – prieangis, į kurį patenkama pro šonines duris. Kairėje ir dešinėje vairo pusėje yra du dideli jutikliniai ekranai, kuriais valdomos visos pagrindinės funkcijos ir nustatymai. Po dešiniuoju ekranu yra aukšta horizontali konsolė su belaidžio įkrovimo lentyna išmaniesiems telefonams ir daiktų dėže. Už šios konsolės yra rezervuota keleivio sėdynė su atsilenkiančia pagalve ir visiškai vertikaliu atlošu – ilgai važiuoti tokioje sėdynėje būtų nepatogu.
Jėgos sistemą sudaro trys elektros varikliai (prototipo etape buvo nurodyti keturi): vienas jų yra ant trečiosios ašies ir veikia nuolat, du antrosios ašies varikliai yra pagalbiniai ir greitėjimo ir stabdymo metu sankabomis sujungti su pusašiais, kad būtų generuojama regeneracinė energija. Sistemos darbinė įtampa yra 1000 V. Elektros variklių galia neatskleidžiama – žinoma tik tiek, kad jie yra gana kompaktiški, bet labai efektyvūs. Tuščias vilkikas iš vietos iki 60 mylių per valandą (96,56 km/val.) gali įsibėgėti per 5 sekundes – tai prilygsta nebrangiam sportiniam automobiliui. Kai vilkiko ir priekabos bendroji masė yra 37 tonos (vilkikas ir priekaba), iki 60 km/val. greičio įsibėgėjama per 20 sekundžių.
„Tesla Semi” akumuliatoriaus talpa taip pat nebuvo nurodyta. Paskelbta, kad prototipo stadijoje buvo dvi versijos, kurių nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu yra 300 ir 500 mylių (482 ir 804 km). Pristatymo metu buvo parodytas bandomojo maršruto Kalifornijoje nuo Fremonto iki San Diego vaizdo įrašas: visiškai pakrautas „Tesla Semi” nuvažiavo žadėtus 500 mylių įprastais keliais, neaplenkiant šviesoforų, kamščių, įkalnių ir nuokalnių. Ypatingas dėmesys skiriamas variklių regeneracinėms galimybėms sakoma, kad „Tesla Semi” stabdžiai išlieka vėsūs net ir ilgai važiuojant nuo kalno.
Teigiama, kad vienam kilometrui sunaudojama mažiau nei 2 kWh energijos, t. y. apie 124 kWh/100 km, o tai reiškia, kad ilgiausios „Tesla Semi” versijos akumuliatoriaus talpa yra apie 1 000 kWh. Planuojama, kad įkrovimui bus naudojami 1 MW galios terminalai, kuriuose sunkvežimio akumuliatorius iki 70 % įkraunamas maždaug per 30 minučių. Elonas Muskas paminėjo, kad tuose pačiuose terminaluose bus galima įkrauti „Tesla Cybertruck” pikapus, kurie kitais metais bus pradėti gaminti „Gigafactory” gamykloje Teksase.
„Tesla Semi” kainos dingo iš bendrovės svetainės, o užsakymai, panašu, taip pat nepriimami. Tai reiškia, kad „Tesla” kurį laiką vykdys anksčiau gautus užsakymus. Anksčiau buvo teigiama, kad 500 mylių nuvažiuosianti versija kainuos 180 000 JAV dolerių, o 300 mylių nuvažiuojanti versija – 150 000 JAV dolerių. Kokios šiuo metu planuojamos „Tesla Semi” gamybos apimtys, bendrovė nenurodo.
Gamintojo nuotr.