Siekianti konkuruoti su „Škoda” lenkų „Izera” naudos kinų „Geely” platformą

Jauna Lenkijos automobilių bendrovė „ElectroMobility Poland”, veikianti su prekės ženklu „Izera”, pasirinko platformą savo būsimoms elektrinėms transporto priemonėms – tai bus daugialypė „Sustainable Experience Architecture” (SEA) platforma, kurią sukūrė Kinijos holdingas „Geely”.

Prekės ženklas „Izera” (pavadintas Lenkijos ir Čekijos pasienyje esančių Jizeros kalnų vardu) pradėtas kurti 2020 m. vasarą ir už jo stovi bendra įmonė „ElectroMobility Poland” (EMP), kurią 2016 m. įkūrė Lenkijos energetikos bendrovės „PGE Polska Grupa Energetyczna SA”, „Energa SA”, „Enea SA” ir „Tauron Polska Energia SA”.

Izera

„Izera” gamins aukštos kokybės, įperkamus ir praktiškus elektromobilius, kurių artimiausias analogas Europos rinkoje yra Volkswagen koncernui priklausanti „Škoda”. Jau pristatyti du būsimų modelių prototipai – kompaktiškas krosoveris (žinomas kodiniu pavadinimu Z100) ir kompaktiškas hečbekas (T100), kuriuos suprojektavo italų studija „Torino Design”, o sukūrė Vokietijos ir Šveicarijos bendrovė „EDAG Engineering”.

Izera

„Izera” paskelbė, kad bus perkama jos elektromobilių platforma. EMP vadovybė derėjosi su daugeliu potencialių tiekėjų, įskaitant „Volkswagen”, „Toyota” ir „Hyundai”, tačiau galiausiai pasirinko kinų „Geely” ir SEA platformą. Pranešime teigiama, kad pirmiausia bus pradėtas gaminti krosoveris, o po to – hečbekas ir universalas. Pastarasis dar niekaip nebuvo paviešintas. Dar keli nauji „Izera” modeliai bus sukurti  ant SEA platformos.Izera

Elektromobiliai „Izera” bus gaminami nuosavoje gamykloje. Gamykla statoma Lenkijoje, Jaworzno mieste, kuris yra netoli Čekijos ir Slovakijos sienos ir priklauso Katovicų specialiajai ekonominei zonai, kurioje tiesiog knibždėte knibžda automobilių komponentų gamintojų – nuo „Brembo” iki ZF.

Bendrovės interneto svetainėje galima rasti, kad „Izera” elektromobiliai sukurti ant SEA platformos iki 100 km/val. įsibėgės greičiau nei per 7 sekundes (anksčiau buvo žadėta 8 sekundės), o vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas viršys 400 km pagal WLTP ciklą – visai padorūs skaičiai nebrangiam šeimos elektromobiliui. Be to, žadama, kad bus įdiegtos moderniausios elektroninės vairuotojo pagalbinės priemonės, kurios yra labai svarbios norint gauti aukštą „Euro NCAP” įvertinimą.

Siekianti konkuruoti su

Čia verta pridurti,kad Kinijos holdingas „Geely” SEA platformą pristatė dar 2020 m. kartu su „Premium” prekės ženklu „Zeekr”. Šiandien, be „Zeekr”, ant šios platformos savo automobilius turi „Jidu”, „Radar”, „smart”, „Polestar”, „Volvo” ir net „Lotus” (pasak gandų, krosoveris „Lotus Eletre” sukurtas ant sportinės SEA-S platformos versijos, kurią „Lotus” rinkodaros tikslais vadina „Lotus Electric Premium Architecture”). SEA platforma yra labai lanksti, skirta 1800-3300 mm ilgio ratų bazės automobiliams su bet kokio tipo (priekiniais, galiniais, visais varančiaisiais) varomaisiais ratais.

Panašu, kad Kinijos holdingas sėkmingai ir giliai integruojasi į Europos automobilių pramonę. Praėjusią savaitę „Geely” ir „Renault Group” paskelbė apie  milžiniškos bendros variklių gamybos įmonės, kuri galėtų tapti didžiausia pasaulyje vidaus degimo variklių ir hibridinių jėgos agregatų gamintoja, sukūrimą.

ŽYMĖ:
Pasidalink