Koncernui „Vokswagen” priklausanti „Škoda” praėjusią savaitę paskelbė apie naują pasaulinį krosoverį, o prieš porą dienų parodė šios naujovės interjero eskizą. Dabar kompanija visiškai išslaptino parketinį visureigį ir atskleidė jo pavadinimą: modeliui suteiktas „Epiq” vardas, kuris tinka dabartinei „žaliąjai” šeimai: didžioji „E” kalba apie priklausymą elektromobiliams, o paskutinė „q” – visureigių segmentui. Pavadinimas yra nuoroda į senovės graikų kalbos žodį „epos” (t. y. „epas”).
Serijinės versijos debiutas įvyks šių metų pabaigoje, o naujiena bus gaminama Pamplonoje (Ispanija) esančioje koncerno gamykloje. Žinoma, kad markės hierarchijoje parketinis visureigis užims pradinio lygio elektromobilio vietą. Modelis, kurio artimiausi giminaičiai bus „Volkswagen ID.2” ir „Cupra Raval”, Europos rinkoje bus pradėtas pardavinėti kitais metais.
Elektromobilis vizualiai primena 2022 m. pristatyto koncepcinio automobilio „Škoda Vision 7S” „mažesnįjį brolį”. Epiq gavo siauros formos priekinę optiką, sudarytą iš plonų LED juostelių ir brūkšnelių, firminių radiatoriaus grotelių formos dangtelį, taip pat didelius „lizdus”, integruotus į apatinę priekinio buferio dalį. Panašus elementas matomas ir apatinėje galinės dalies dalyje, o „T” formos žibintai taip pat sudaryti iš juostelių.
Profilį puošia originalūs trijų stipinų lengvojo lydinio ratlankiai. Priešserijinis konceptas gavo tradicinius išorinius veidrodėlius ir durų rankenėles, plačius galinius statramsčius, stogo bėgius, taip pat plastikinį aptaką per visą kėbulo perimetrą, įskaitant „kvadratinius” ratų arkų gaubtus. Kol kas nežinoma, kurie iš dizaino elementų pateks į serijinę versiją.
Subkompaktinio krosoverio „Škoda Epiq” ilgis – 4,1 m. (maždaug tiek pat, kiek ir „Fabia” hečbeko – 4108 mm). Salonas skirtas penkioms sėdimoms vietoms, o bagažinės tūris – 490 litrų. Priešais vairuotoją yra iš apačios šiek tiek sutrumpintas vairas, nedidelis ekranas, atliekantis virtualaus „prietaisų skydelio” funkciją, o priekinio skydelio centre – horizontaliai orientuotas jutiklinis ekranas. Žemiau yra skydelis su fiziniais mygtukais – klimato kontrolės ir kitų elektromobilio funkcijų valdymo blokas. Centriniame tunelyje yra niša belaidžiam išmaniųjų telefonų įkrovimui. Žinoma, kad naujiena bus aprūpinta įprastais „Škoda” automobiliams skyriais smulkiems daiktams laikyti „Simply Clever”.
Informacijos apie elektromobilio įrangą beveik nėra. Žinoma, kad „Škoda Epiq” vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas viršys 400 kilometrų. Naujiena, greičiausia, dalysis elektros varikliais ir traukos baterijomis su artimiausiais giminaičiais – „Volkswagen ID.2” ir „Cupra Raval”, kurių serijinės versijos dar nebuvo pristatytos.
„Škoda” sako, kad pradinė visiškai elektrinio pradinio lygio parketinio visureigio kaina Europos rinkoje bus apie 25 tūkst. eurų