Prieš dešimtmetį „Ford Trucks“ ėmė sparčiai žengti į Europos rinką. Tuomet transporto sektoriaus ekspertai kraipė galvas ir retas kuris drįso prognozuoti, kaip seksis šiam žaidėjui, tačiau jo kelionė į vežėjų parkus bemaž visose Europos rinkose vyko nuspėjamai ir panašiai. Pirmiausia vežėjai įsigydavo vieną ar kelis naujus sunkvežimius, tikrino juos realiomis sąlygomis, vertino techninės priežiūros ir serviso paslaugas, o tuomet spręsdavo, ar verta jais plėsti turimą transporto parką.
„Įeiti į naują rinką niekada nėra lengva, ypač tokioje konkurencingoje aplinkoje, kur žinomi prekių ženklai seniai pasiskirstę. Tačiau vežėjai nuolat ieško geriausių sprendimų, geriausios kainos ir kokybės santykio. Šiuo atžvilgiu „Ford Trucks“ yra stiprus žaidėjas. Labai dažnai įmonės perka vieną du vilkikus, pavažiuoja metus, o tuomet sugrįžta su didesniais užsakymais“, – aiškina „Ford“ sunkvežimiais prekiaujančios UAB „Fleeton“ pardavimo vadovas Tomas Rainys.
Panašų kelią nuėjo ir viena didžiausių Lietuvoje kelių tiesimo bendrovių „Fegda“. „Fegdos“ techninis direktorius Romas Katilauskas neslepia, kad jų įmonė nebuvo išskirtinė, tad į rinkos naujoką pradžioje žiūrėjo atsargiai. Pernai įsigytas pirmasis „Ford“ sunkvežimis pateisino lūkesčius, tad šiemet specifinių reikalavimų turintis parkas buvo praplėstas.
„Įgyvendinant statybos projektus, tenka nepertraukiamai pervežti inertines medžiagas, asfaltą, o tam mums būtinas patvarus, ilgaamžiškas ir patogus transportas. Taip pat svarbus automobilių pravažumas, nes krovinius vežame asfalto, žvyro, grunto dangų keliais. Automobiliai turi gerai manevruoti karjeruose ir statybvietėse. Rinkdamiesi automobilius neabejotinai vertiname ir kuro sąnaudas, esant skirtingoms darbo sąlygoms“, – teigia R. Katilauskas.
Vis daugėja įmonių, perkančių „Ford“ sunkvežimius dešimtimis. Pernai UAB „Vudimeksus“ įsigijo 60 vilkikų. Visgi UAB „Fegda“ užsakymas žymi ir naują pradžią. „Šis užsakymas mums išskirtinis tuo, kad pirmą kartą užsakyta dešimtis regioniniams darbams skirtų atnaujintų sunkvežimių „F-Line“. Jie gaminami su įvairiomis modifikacijomis, todėl gali būti pritaikyti tiek statybininkams, tiek ugniagesiams. „F-line“ šiemet pakeitė dizainą, juose įdiegtos naujos saugumo sistemos ir technologijos. Jis visomis prasmėmis labai stipriai priartėjo prie savo tolimųjų reisų brolio „F-Max“. Šiuo atnaujintu modeliu užpildoma visa mūsų siūloma sunkvežimių gama: nuo tolimųjų reisų iki specifinių sunkvežimių“, – dėsto T. Rainys.
Padėjo apdovanojimai
„Ford Trucks“ ilgai sėkmės laukti nereikėjo. 2019-aisiais „Ford F-Max“ buvo išrinktas Europos metų sunkvežimiu. Nuolatiniu geriausių sunkvežimių rinkimų dalyviu „Ford“ tapo ir Lietuvoje, tad natūralu, kad tai patraukė vežėjų dėmesį ir suaktyvino sunkvežimių prekybą.
Pernai Lietuvoje vykusiuose „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ rinkimuose „Ford“ modelis nugalėjo Metų staigmenos ir Metų biudžeto kategorijose. Tai puikiai nusako gamintojo orientyrus ir prioritetus kuriant sunkųjį transportą. Vis dėlto galia, našumas ir komfortas už mažesnę nei konkurentų kainą nebūtinai yra tie rodikliai, kurie priverčia vežėjus pasirinkti vieną ar kitą sunkvežimį. Yra ir kitų menkiau pastebimų, bet ne mažiau svarbių aspektų.
Visų pirma, patikimumas ir serviso kokybė, nes kiekviena prastovos diena vežėjams kainuoja didelius pinigus, o kartais ir reputaciją. Svarbi ir antrinė rinka. Čia naujokai siūlo įprastas konkurentams paslaugas: naudotus vilkikus atperka iš klientų ir atitinkamai pasiūlo įsigyti naujų su garantija.
Naujoko sėkmės dedamosios
Atnaujintas „F-Line“ yra naujas „Ford Trucks“ veidas, perėmęs visas gerąsias rinkai geriau pažįstamo tolimųjų reisų vilkiko „F-Max“ savybes. T. Rainys pirmiausia išskiria vieną didžiausių klientų minimų privalumų – 3 metų garantiją be ridos apribojimų. Taip pat mažas eksploatacines sąnaudas, degalų taupymo sprendimus, funkcionalumą įvairiomis oro ir kelių sąlygomis, ilgus techninės apžiūros intervalus, dėmesį saugumui ir vairuotojo patogumui.
Vairuotojui talkina šiuolaikinės sistemos: išmanioji prie reljefo prisitaikanti nuolatinio greičio palaikymo, ekstremalaus stabdymo, pagalbos važiuojant į įkalnes, juostų stebėjimo, traukos kontrolės ir kitos įprastos sistemos.
Elektrohidraulinio vairo stiprintuvas leidžia lėtai manevruojant mažame plote vairą sukti vienu pirštu. Judant trasoje, siūloma persijungti vairo mechanizmo režimą į pritaikytą konkrečioms sąlygoms.
Kadangi gaminant „Ford“ sunkvežimius pritaikyta šiuolaikinė „ConnectTruck“ technologija, visų automobilio sistemų diagnostiką galima atlikti nuotoliniu būdu: sistema padeda analizuoti vietovės topografiją bei situaciją kelyje, parenka optimalų judėjimo greitį ir taip kuro sąnaudas sumažina 4 proc.
Ateities planai
Rinkos naujokai į ateitį žiūri optimistiškai. Šiuo metu „Ford“ gan stipriai įsitvirtinęs Europos rinkose, ypač Pietuose. Yra šalių, kuriose šis gamintojas parduoda daugiau nei 10 proc. visų naujų sunkvežimių. Lietuvoje pozicijos silpnesnės, bet ir startas buvo vėlesnis. Europoje aktyviai pradėta dirbti 2014-aisiais, o Lietuvoje – 2019-aisiais.
Kiekvienais metais vis daugiau naujų „Ford“ sunkvežimių išrieda į kelius su lietuviškais registracijos numeriais. T. Rainys neslepia, kad yra užsibrėžęs pasiekti Europos vidurkį ir tapti patikimu Lietuvos įmonių partneriu. Remiantis automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, praėję metai sunkvežimių pardavėjams Lietuvoje buvo geri. Lietuvoje įregistruota 10 568 nauji sunkvežimiai, kurių bendroji masė didesnė nei 16 t. Tai 7,4 proc. geresni rezultatai negu 2022 m. (9 840).
Tiesa, pirmasis šių metų ketvirtis gerokai silpnesnis. Įregistruoti 1 473 nauji sunkvežimiai, o tai yra 56,5 proc. prastesnis rezultatas nei pernai tuo pačiu metu (3 387). Kad ir kur pasisuktų šių metų sunkvežimių pardavimo kreivė, „Ford“ pozicijos turėtų stiprėti, o rinkos dalis – didėti. Prie pavienių bandomųjų vilkikų užsakymų prisideda masiškesni.
Naujųjų „Ford F-Line“ video: https://www.youtube.com/watch?v=YU7k1p1545s