Nyderlandų startuolis „Lightyear“ pristatė savo pirmąjį modelį – didelį elektrinį liftbeką, kurio akumuliatorių galima įkrauti saulės šviesa. Idealiomis klimato sąlygomis „Lightyear 0“ neprisijungus prie rozetės leidžia važiuoti iki septynių mėnesių bet toks malonumas labai brangus – 250 tūkstančių eurų!
„Lightyear“ saulės spinduliais įkraunamo automobilio prototipą pristatė 2019 m., o jį sukurti prireikė maždaug šešerių metų. Prototipas buvo pavadintas „Lightyear One“, o serijiniam automobiliui suteiktas tinkamesnis, bent taip kūrėjams atrodo, pavadinimas „Lightyear 0“, sakoma, kad taip tiksliau pabrėžiamas jo ekologiškumas.
2019 metais bendrovė žadėjo automobilį pradėti gaminti 2021 m. savo gamykloje esančioje Helmonde, Nyderlanduose ir pateikti į rinką už 119 000 eurų. Dėl COVID-19 pandemijos automobilio kūrimas užtruko, įmonė atsisakė savo gamyklos ir pasikliovė surinkimu pagal sutartį – tuo pasirūpins Suomijos įmonė Valmet (beje, ji gamins ir vokišką Sono Sion saulės šviesa įkraunamą automobilį), o serijinio Lightyear 0 kaina pakilo iki 250 tūkstančių eurų! O tai gerokai brangiau nei bet kuri „Tesla“ su visomis galimybėmis!
„Lightyear 0“ yra didelis penkių vietų liftbekas (ilgis 5083 mm, plotis 1972 mm, aukštis 1445 mm) turintis labai suapvalintą korpusą (cx = 0,19) kurį sudaro iš aliuminio pagaminta laikančioji konstrukcija bei išorinės kompozitinės plokštės pagamintos iš anglies pluošto atliekų.
Visos horizontalios išorinės kėbulo plokštės yra padengtos saulės baterijomis. Šias plokštes gamins pati „Lightyear“, kuri iš automobilinių stumdomų ir panoraminių stogų gamintojo „Inalfa Roof Systems“ įsigijo gamyklą Venray mieste (Nyderlandai) su visa reikalinga įranga. Bendras plokščių plotas – 5 m2.
Esant geram saulės apšvietimui leidžia nuvažiuoti iki 70 „nemokamų“ kilometrų per dieną, o tai daugiau nei patenkina vidutinio europiečio poreikius. Per metus įkrovus „Lightyear 0“ baterijas vien saulės spinduliais galima nuvažiuoti 11 000 km, o pauzė tarp prisijungimų prie elektros lizdo gali trukti iki 7 mėnesių (~ 7400 km).
Grindyse sumontuotos baterijos talpa – 60 kWh, jos pilno įkrovimo, neatsižvelgiant į saulės spindulių teikiamus pliusus, užteks 625 km WLTP ciklu. Automobilio jėgainė susideda iš keturių variklių sumontuotų ant ratų, kurių bendra didžiausia galia siekia vos 130 kW (177 AG), tačiau sukimo momentas įspūdingas – iki 1720 Nm. Įsibėgėjimas iki 100 km/h trunka 10 sekundžių, didžiausias greitis ribojamas iki 160 km/h. Saulės šviesa įkraunamo automobilio masė 1575 kg, prošvaisa – 183 mm.
Interjeras dekoruotas skandinaviško jaukaus minimalizmo dvasia, panaudota perdirbta tekstilė, augalinė dirbtinė oda ir natūrali mediena. Priekinio skydelio išdėstymas gana tradicinis: už vairo yra virtualus prietaisų skydelis, o centre – 10,1 colio multimedijos jutiklinis ekranas su Android automotive OS operacine sistema. Vietoj išorinių veidrodėlių ant priekinių sparnų sumontuotos kameros, vaizdai iš jų perduodami į du šoninius 5 colių monitorius. Tarp priekinių sėdynių yra 12 litrų talpos niša, bagažinės tūris – 640 litrų.
Į vienintelę įmanomą komplektaciją įeina klimato kontrolė, šildomos priekinės sėdynės, keturi USB-C prievadai, keturi puodelių laikikliai, pastovaus greičio palaikymo sistema, erdvinio vaizdo kameros, parkavimo jutikliai ir lietaus jutiklis. Mažoka kaip už 250 tūkst. eur…
„Lightyear 0“ gamyba prasidės šį rudenį, o pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti jau lapkritį. Iš viso planuojama pagaminti 964 automobilius tačiau kol kas neaišku ar tai pirmoji, ar visa modelio serija. Tačiau žinoma, kad iki 2024 metų pabaigos – 2025 metų pradžios olandų startuolis planuoja išleisti antrąjį modelį, kuris iki šiol vadintas Lightyear 2. Tai bus daug pigesnis ir masinės gamybos elektromobilis kurio pradinė kaina turėtų būti apie 30 000 eurų. Maždaug tiek turėtų kainuoti ir vokiškas „Sono Sion“ saulės šviesa įkraunamas automobilis, kurio gamyba „Valmet“ turėtų prasidėti 2023 metų antroje pusėje.
Gamintojo nuotr.