Superautomobilis „Mercedes-Benz Vision One-Eleven”: sugrįžimas į ateitį

C111 siejamas su nelemta, bet labai ryškia „Mercedes-Benz” istorijos dalimi. Taip buvo pavadinta eksperimentinių vidutinės galios superautomobilių serija, kurioje kompanija išbandė naujus sprendimus ir technologijas. Nuo 1969 iki 1979 m. buvo pagaminta 16 keturių serijų automobilių, kurie turėjo supaprastintus kėbulus ir skirtingų tipų jėgaines (rotacinį stūmoklinį variklį, turbodyzelinį variklį, benzininį V8). Deja, serijinio tokios klasės automobilio „Mercedes” neturėjo. Dabar kompanija nusprendė tęsti šią seriją: pristatytas koncepcinis automobilis, pavadintas „Mercedes-Benz Vision One-Eleven” (pažodžiui – „šimtas vienuoliktas”).

Dizainerių komanda rėmėsi antrosios serijos „Mercedes-Benz C111”: 1970-1971 m. buvo pagaminti šeši tokie prototipai su Wankel rotaciniais stūmokliniais varikliais. Naujojo superautomobilio stilistinį panašumą į šiuos kupė rodo spalvų schema ir oro įsiurbimo angų forma, apie dureles su varstomais sparnais net kalbėti neverta-akivaizdu. Šio koncepto proporcijos visiškai kitokios. Automobilio ilgis tik 4060 mm, o aukštis – 1170 mm.

Juodas nosies apvadas su dviem apvaliais priekiniais žibintais taip pat yra nuoroda į septintojo dešimtmečio modelį. Tačiau jei C111 ten turėjo funkcinę oro įsiurbimo angą, tai „Vision One-Eleven” turi matricinę šviesos juostą, o apvalūs žibintai ant jos tiesiog „nupiešti”, nors jų formą galima lengvai pakeisti. Panašus sprendimas panaudotas ir automobilio gale. Šoniniai langai yra su matriciniu raštu ir susilieja su kėbulu.

Interjeras nėra panašus į septintojo dešimtmečio automobilius. Šiuolaikinis interjeras sukurtas minimalizmo dvasia: per visą priekinio skydelio plotį yra ekranas su „aštuonių bitų” grafika, centrinis jutiklinis ekranas, beveik visi mygtukai ir jungikliai sutelkti ant vairo. Sėdynių pagalvėlės  įlietos į salono apdailą, galima reguliuoti tik atlošų pasvirimą. Už sėdynių įrengta bagažinė.

Įdomiausias dalykas šioje koncepcijoje yra panaudotos technologijos. Apie jas, deja, yra labai mažai informacijos. Septintajame dešimtmetyje C111 serijos automobiliai pasižymėjo tam laikmečiui netipiškais ir novatoriškais sprendimais- naujasis „Mercedes-Benz Vision One-Eleven” pasekė jų pėdomis. Tai elektromobilis, kuriame sumontuoti du naujos kartos ašiniai magnetinio srauto pavaros varikliai (arba ašiniai varikliai). Šiuos variklius kuria ir gamina Jungtinės Karalystės įmonė „Yasa”, kurią „Mercedes-Benz” įsigijo 2021 m. liepą. Nors tuo metu „Yasa” jau buvo pasirašiusi sutartį tiekti variklius „Ferrari” hibridiniams superautomobiliams.

Ašiniame variklyje magnetinis srautas yra ne statmenas rotoriaus sukimosi ašiai, kaip įprastuose varikliuose, o lygiagretus jai. Šiuo atveju statoriaus nereikia montuoti ant išorinio karkaso, o pats variklis yra dviem trečdaliais kompaktiškesnis o todėl ir lengvesnis už įprastinį panašios galios elektros variklį. Kartu padidėja sukimo momentas. Gaila, bet „Mercedes-Benz Vision One-Eleven” koncepcijos variklio specifikacijos dar nepaskelbtos. Superautomobilyje sumontuota naujos kartos baterija su cilindriniais elementais ir pažangia aušinimo skysčiu sistema.

„Mercedes-Benz Vision One-Eleven” koncepcijos likimas kol kas neaiškus . O štai „Yasa” ašiniai elektros varikliai jau kitais metais turėtų pasirodyti AMG padalinio elektriniuose superautomobiliuose. Berlyno gamykloje „Mercedes-Benz” jau ruošiasi serijinei tokių variklių gamybai.

Pasidalink