Tarp rudenį pasirodysiančių BMW elektrinių modelių – pirmasis M serijos elektromobilis

Šį rudenį BMW elektromobilių gamą papildys du modeliai – visureigis „BMW iX“ ir keturių durų kupė „BMW i4“. Artėjant jų premjerai Vokietijos koncernas atskleidė daugiau detalių apie šių modelių parametrus. Paaiškėjo, kad „BMW iX“ viena įkrova galės įveikti net 630 km atstumą, o su „i4“ premjera bus pristatytas ir pirmasis M serijos elektromobilis, kuris išsiskirs įsibėgėjimo greičiu – 100 km/val. pasieks per 3,9 sekundės.   

„Daugelis nekantriai laukia šių modelių debiuto, jaučiame susidomėjimą iš klientų nuo pat šių modelių planų paskelbimo. Tiek „iX“, tiek ir „i4“ užtikrins didelį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą. Tai itin dinamiški, greitai įsibėgėjantys ir tiksliai valdomi modeliai, kurie turės autonominio vairavimo technologijų, padidinančių kelionių komfortą ir saugumą. Šis ruduo tikrai bus gėrybių metas BMW elektromobilių gerbėjams“, – įsitikinęs BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

„BMW iX“ viena įkrova – iki 630 km

Iki šių metų pabaigos debiutuos du „iX“ modeliai – „BMW iX xDrive50“ ir „BMW iX xDrive40“. Pirmasis jų turės 105.2 kWh talpos bateriją ir, kaip patikslino koncernas, viena įkrova galės įveikti net 630 km nuotolio atstumą, matuojant pagal WLTP standartą. Greitojo įkrovimo vietose per 10 minučių bateriją bus galima įkrauti 150 km kelionei, o nuo 10 iki 80 proc. bateriją užpildyti energija truks 35 minutes.

„BMW iX xDrive50“ variklis išvysto 385 kW/523 AG galią, o nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės 4,6 sekundės.

Antroji „iX“ visureigio debiutinė versija – „BMW iX xDrive40“ – viena įkrova įveiks 425 km atstumą (pagal WLTP), o per 10 minučių įsikraus energijos 95 km kelionei. 240 kW/326 AG galios variklis 100 km/val. greitį leis pasiekti per 6,1 sekundės.

Tausoti energiją kelyje naujuosiuose modeliuose naudojama adaptyvi energijos regeneracijos sistema. „Ši sistema gebės pati, autonomiškai, remdamasi navigacijos sistemos duomenimis, parinkti energijos regeneracijos lygį – pavyzdžiui, mieste naudoti aukštesnį regeneravimo lygį nei užmiestyje, kur atleidus akseleratoriaus pedalą automobilis turės švelnesnį stabdymo efektą ir labiau riedės. Žinoma, vairuotojas visuomet galės pats pasirinkti norimą regeneravimo lygį rankiniu būdu“, – aiškino M. Daujotas.

Pirmasis „BMW M“ elektromobilis

Lapkritį į BMW salonus atriedės ir du keturių durų elektrinių kupė „BMW i4“ modeliai –itin sportiški, dinamiški elegantiško dizaino elektromobiliai, kurie patogūs keliauti ir mieste, ir leistis į tolimas keliones.

Įdomu tai, kad su „i4“ debiutuos ir pirmasis BMW sportinio padalinio „BMW M GmbH“ elektromobilis ­– „BMW i4 M50“. Keturiais ratais varomas M elektromobilis turės du elektrinius variklius, išvystančius net 400 kW/544 AG bendrą galią, viena įkrova nuvažiuos 510 kilometrų, o iki 100 km/val. įsibėgės per įspūdingas 3,9 sekundės.

Tuo tarpu „BMW i4 eDrive40“, kaip klasikiniai BMW modeliai, bus varomas tik galine ašimi, turės 250 kW/340 AG variklį, kuris 100 km/val. greitį leis pasiekti per 5,7 sekundės. Viena įkrova ši versija įveiks didesnį – 590 km – nuotolį.

Greitojo įkrovimo stotelėse „i4“ bus galima įkrauti 200 kW galia. Tokioje stotelėje per 10 minučių „eDrive 40“ modelis pasipildys energijos 164 km atstumui, o „i4“ M versija – 140 km atstumui.

Suderinti greičio, dinamiškumo ir įveikiamo atstumo parametrus „BMW i4“ inžinieriams padėjo naudojama itin efektyvi važiuoklė, ištobulintas modelio aerodinamiškumas, konstrukcijoje panaudotos lengvasvorės medžiagos, kurios leido atsisakyti neproporcingai didelių ir sunkių baterijų naudojimo. Į „BMW i4“ montuojama specialiai šiam modeliui sukurta itin plona, vos 11 centimetrų storio baterija, kurios elementai išdėstyti automobilio dugne. Dėl to automobilio centras yra 5,3 cm žemesnis nei BMW 3-ios serijos sedane.

Automobilio priekis išsiskiria naujo tipo BMW grotelėmis, kuriose įmontuota kamera, ultragarso ir radariniai jutikliai. Už papildomą mokestį galima užsisakyti priekinius lazerinius žibintus.

Jau standartinėje įrangoje „i4“ turės sportines sėdynes ir sportinį vairą, išankstinio pašildymo ir vėdinimo sistemą, elektra valdomu bagažinės dangtį, parkavimo jutiklius su galinio vaizdo kamera, priekinio susidūrimo prevencijos, juostos palaikymo ir greičio ribojimų informacijos sistemas.

„BMW i4“ turės 470 litrų dydžio bagažinę, kurią, nuvertus galines sėdynes, bus galima išplėsti iki 1290 litrų. Papildomai elektromobilio gale galima sumontuoti elektra valdomą kablį ir prie jo prikabinus vilkti priekabą su iki 1600 kg svorio kroviniu.

Viduje automobilio pirkėjai ras 12,3 colio skersmens vairuotojo informacijos ekraną 14,9 colio skersmens lietimui jautrų valdymo ekraną. Ir „iX, ir „i4“ naudojama nauja programinė įranga įgalins nuotolinius atnaujinimus, o 5G ryšys leis valdyti dalį automobilio parametrų per programėlę. Automobilyje bus galima įdiegti ir eSIM kortelę bei taip susikurti savo mobiliąją aplinką. Temperatūrą salone vairuotojas ar keleivis galės reguliuoti lietimui jautriame ekrane, o oro kokybę užtikrins integruotas nanopluoštų filtras.

Tiek „i4“, tiek ir „iX“ modeliai bus draugiški aplinkai ne tik dėl to, jog važiuojant nėra jokių emisijų, bet ir dėl švaresnės gamybos – baterijos gaminamos naudojant atsinaujinančią energiją, elektros varikliuose išvengta retųjų žemės metalų, automobilyje panaudota daug perdirbtų medžiagų.

Naujos vairuotojo asistavimo sistemos

Naujieji BMW elektormobiliai turės dar pažangesnes autonominio vairavimo ir parkavimo technologijas. Elektromobiliuose diegiami naujos kartos jutikliai, programinė įranga ir galingi kompiuteriai. Automobilio aplinką nuolat stebės 5 kameros, 5 radariniai jutikliai ir 12 ultragarso jutikliai.

Vairuotojo asistavimo sistema gebės. Pavyzdžiui, priekinio susidūrimo apsaugos sistema gebės aptikti priešpriešiniu eismu atvažiuojančius automobiliui sukant į kairę, taip pat perspės apie dviratininkus ar pėsčiuosius sukant į dešinę. Sustojus, automobilio sistemos perspės vairuotoją ir keleivius jeigu jie norės atidaryti dureles, nors šalia automobilio važiuoja dviratis ar eina pėsčiasis.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version