Ultragarsiniai jutikliai tapo „Tesla” optimizavimo (sąnaudų mažinimo) ir automobilių technologinės pažangos auka. Per metus visuose „Tesla” lengvuosiuose automobiliuose nebeliks sonarų.
Praėjusį pavasarį „Tesla” šokiravo savo klientus ir automobilių pramonės ekspertus, paskelbusi, kad savo modeliuose nebeįrengs radarų, kurie laikomi būtina sudedamąja automobilio dalimi ir užtikrina, kad šiuolaikiniai elektroniniai vairuotojo asistentai, įskaitant adaptyviąją kruizo kontrolę ir autopilotą, tinkamai veiktų. „Tesla” konkurentai, be radarų, savo modeliuose vis dažniau įrengia brangius lidarus (lazerinius optinius tolimačius), kurie užtikrina papildomą tikslumą nustatant kliūtis kelyje, tačiau „Tesla” iš pradžių išpeikė lidarus ir neketino jų naudoti – jiems tai visiškai nereikalinga įranga. Dabar „Tesla” pareiškė, kad „menkaverčiai” parkavimo ultragarsiniai jutikliai jai taip pat nereikalingi: artimiausiais mėnesiais jie bus pašalinti iš „Model 3” ir „Model Y”, nepriklausomai nuo to, kur jie surenkami (JAV, Kinijoje, Vokietijoje), o kitais metais jų nebus ir „Model S” bei „Model X” (šie modeliai surenkami tik JAV).
Įrangos sumažinimą bendrovė aiškina pažanga kuriant „Tesla Vision”- techninės ir programinės įrangos sistemą, su kuria siejamas elektroninių vairuotojo asistentų ir autopiloto darbas. Šiuo metu „Tesla” masiškai atlieka vadinamojo visiškai savarankiškai važiuojančio autopiloto (FSD), kuris navigacijai erdvėje naudoja tik palei kėbulo perimetrą esančių kamerų vaizdus ir palydovinės navigacijos koordinates, beta bandymus. Vaizdai atpažįstami naudojant dirbtinio neuronų tinklo intelektą, kuris jau turi sukaupęs nemažai patirties ir saugiai orientuojasi net ankštose erdvėse, t. y. gali pakeisti ultragarsinius jutiklius.
Kalbama ne apie komercinį FSD išleidimą, iki kurio, deja, dar toli, o apie kai kurių jo funkcijų naudojimą serijiniuose automobiliuose, šiuo atveju automobilių stovėjimo aikštelėse ir važiuojant nedideliu greičiu. Vis dėlto bendrovė sąžiningai pripažįsta, kad prireiks trumpo pereinamojo laikotarpio, per kurį automobiliai be ultragarsinio sonaro neteks dar kai kurių „Tesla” elektromobilių savininkams pažįstamų funkcijų, t. y. parkavimo pagalbos, automatinio parkavimo, automatinio išvažiavimo iš stovėjimo vietos ir nuotolinio automobilio valdymo per programėlę. Tai reiškia, kad „Tesla” nusprendė atsikratyti ultragarsinių jutiklių, kol bus baigtas „Tesla Vision” sistemos derinimo procesas. Klientų prašoma kantrybės…
Praėjusią savaitę vykusiame „Tesla AI Day 2022” renginyje Ilonas Muskas atskleidė, kad FSD kūrimas artėja į pabaigą ir netrukus bus pradėti beta bandymai Amerikoje. Kita vertus, bandymas išleisti komercinę versiją neišvengiamai užkirstų kelią FSD sertifikavimui vyriausybinėse agentūrose, kurios tiesiog nežino, kaip elgtis su tokiomis sudėtingomis sistemomis teisiniu požiūriu. JAV valdžios institucijos kol kas tik vangiai tiria atskirų tipų avarijas į kurias pateko „Tesla” autopiloto valdomi elektromobiliai.