Ateinančiais metais „Toyota“ gerokai išplės savo elektrinių modelių asortimentą: praėjusių metų gruodį japonų prekės ženklas paskelbė daugiau nei dešimt elektrinių naujovių, tarp kurių ir kampuotas mažas visureigis „Compact Cruiser EV“.
„Toyota Compact Cruiser EV“ kol kas egzistuoja tik kaip koncepcija. Jo fizinis įsikūnijimas – maketas tamsintais langais, pagamintas Nicoje įsikūrusioje „Toyota ED2“ Europos dizaino studijoje. Nepaisant to, mažas elektrinis visureigis, kaip ir visi praėjusių metų pabaigoje pristatyti Toyota ir Lexus konceptai, anksčiau ar vėliau taps serijiniu, todėl sukels nemažą vartotojų susidomėjimą – panašaus automobilio iš Toyota buvo laukiama jau seniai.
Mažasis SUV apeliuoja į 2006 m. debiutavusį ir jau nebegaminamą “FJ Cruiser”. Būtent šis visureigis tapo retro visureigių manijos pradininku. Pasirodė „Ford Bronco“ ir „Bronco Sport“, „Volkswagen“ nori sugrąžinti ikoninį „International Harvester Scout“, o startuolis „Alpha Motor Corporation“ neseniai paskelbė apie nostalgišką visureigį „Rex“.
Savo ruožtu „Toyota“ taip pat ilgai galvojo kuo pakeisti „FJ Cruiser“: koncepcijų pavidalu pasirodė „Urban Utility“ (2014 m.), krosoveris FT-4X (2017 m.) ir „Tj Cruiser“ (2017 m.), tačiau nė vienas iš šių projektų niekada netapo serijiniu. Panašu, kad „Compact Cruiser EV“ taps. Nors tiksli data dar neįvardinta, spėjama, kad gamyba prasidės 2025 m.
“Toyota Compact Cruiser EV” dizaine matomi ne tik „FJ Cruiser“ bet ir ankstesnių pvz. (pavyzdžiui, J40 kartos) “Cruiser” bruožai. Koncepcija gavo šiuolaikinę LED optiką, įdomią šoninių durelių platsiką, kuriuose galima išžiūrėti ir X motyvą. Didelė prošvaisa ir trumpos iškyšos žada geras bekelės savybes.
Kol kas nieko nežinoma apie techninę „Compact Cruiser EV“ dalį, tačiau spėjama, kad aukščiausioji šio modelio versija bus varoma visais ratais (t.y. turės bent du elektros variklius). Kita vertus, negalima atmesti galimybės, kad Europos rinkai skirta Lite versija bus varoma tik dviejais ratais, kaip ir daugelis parketinių visureigių.
Šis dar negimęs mažylis jau turi ir apdovanojimų – prototipų klasėje laimėjo italų žurnalo „Auto&Design“ rengiamą “Car Design Award 2022“, konkursą. O konkurentai buvo tikrai neeiliniai – “Audi Skyspher“, „Lexus Electrified Sport Concept“, „Opel Manta GSe ElektroMOD“ ir „Porsche Mission R“. Jei „Toyota“ elektrinis visureigis nepraras koncepcinio žavesio, jis gali tikėtis pergalės serijinių automobilių klasėje – šiemet jame pergalę iškovojo hibridinis kupė Ferrari 296 GTB.
Toyota nuotr.