„Toyota“ ruošia alternatyvą „Highlander“: pirmieji spėliojimai bZ5X tema

Japonijos koncernas ir toliau investuoja į elektrinių transporto priemonių kūrimą. Viena iš rinkų, kurioje „žaliųjų“ modelių buvimas yra labai ir labai sveikintinas yra Europa. „Toyota“ rezultatai šioje rinkoje auga nuo 2014 m. Tiesa, „Covid-19“ pandemijos metu 2020 pabaigoje buvo užfiksuota neigiama dinamika, tuomet pardavėjai pardavė 641 597 egzempliorius (12,1% mažiau nei 2019 m.) „Toyota” automobilių. Jau 2021 „Toyota“ Europoje vėl grįžo į „pliusą“: pirkėjai įsigijo 687 160 automobilių (7,1 proc. daugiau).

„Toyota“ sukūrė projektą, skirtą prekės ženklo elektromobiliams kurti – bZ: santrumpa gali būti iššifruota kaip „Beyond zero-netoli nulio“. Pagal bendrovės planus iki 2030 metų serijoje bus apie trisdešimt nulinės emisijos modelių-tai elektromobiliai skirti Europos, Azijos ir JAV rinkoms.

„Žalioji“ linija jau turi pirmagimį, tai buvo krosoveris Toyota bZ4X (jo „dvynys“ – „Subaru Solterra”). Šis iš elektros tinklo įkraunamas visureigis savo dydžiu prilygsta dabartiniam RAV4 ir jau prieinamas Europoje. Pavyzdžiui, Vokietijoje elektrinį krosoverį galima nusipirkti už mažiausiai 47 490 eurų. Palyginimui, už „Toyota RAV4” šioje rinkoje prašoma ~ 37 490 eurų.

„Toyota“ serijoje bus kitų naujokų sukurtų pagal „bZ” projektą. Vienas iš jų gali būti Highlander dydžio elektrinis flagmanas. Jo ilgis – 4966 mm, plotis – 1930 mm, aukštis – 1755 mm, o atstumas tarp ašių – 2890 mm). Kaip rašo ispaniškas leidinys motor.es, naujasis „Toyota” visureigis gali būti pavadintas bZ5X.

Toks „žalias“ krosoveris greičiausiai gaus saloną, skirtą penkiems ar septyniems keleiviams.Spėjama, kad serijinė „Toyota bZ5X” versija pasirodys 2026 m. Kol kas nėra oficialių žinių, kaip atrodys elektrinis flagmanas bet spėliojimų netrūksta. Leidinio motor.es dizqineris pasiūlė savo bZ5X išvaizdos versiją.

Spėjama, kad kurdami automobilio išvaizdą dizaineriai daug idėjų pasiskolino iš koncepcinio krosoverio „Toyota bZ Large SUV“, kuris buvo parodytas praėjusių metų pabaigoje korporacijos vadovo Akio Toyodos surengto pristatymo metu. Sprendžiant iš tendencijų, modelis gali turėti bendrų bruožų su „žaliosios“ linijos pirmagimiu – visureigiu bZ4X.

Oficialių duomenų apie būsimo elektrinio krosoverio techninę dalį kol kas nėra. Pirminiais duomenimis „Toyota bZ5X” bus gaminamas tik varomas visais ratais. Spėjama, kad bazinė versija gaus 217 AG elektros variklių sistemą, o aukščiausios klasės versija – 313 AG jėgainę. Vienu įkrovimu automobilis turėtų nuriedėti apie 500 km.

ŽYMĖ:
Pasidalink