Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
  • Autonaujienos
  • Autosportas
  • Komercinis transportas
  • Superauto
  • Žalioji banga
  • Reikia žinoti
  • Motociklai
Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
Ieškoti
Sekite mus
Mobilis24.lt > Rubrikos > Autosportas > Tradicinėse elektromobilių lenktynėse – ir Gineso rekordo savininkas
AutosportasŽalioji banga

Tradicinėse elektromobilių lenktynėse – ir Gineso rekordo savininkas

2022-06-10
Dalinkis
Skaitoma 4 min
Dalinkis

Birželio 17 dieną jau aštuntą kartą vyksiančiose elektromobilių varžybose „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ laukiama ne tik gausaus dalyvių būrio, bet ir didelės intrigos dėl itin pajėgių automobilių. Per varžybų istoriją, nuo 2015-ųjų, pastebimai pasikeitė tiek infrastruktūra, tiek ir patys elektromobiliai. Pirmųjų lenktynių dalyviams misija iš Vilniaus viena įkrova pasiekti Palangą atrodė neįmanoma, o šiemet varžybose bus galima išvysti ir tokių modelių kaip „Ford Mustang Mach-e“, kuris nepapildytas energija gali nuvažiuoti ir iki 610 km.

Anot „Ford Lietuva“ rinkodaros projektų vadovo ir vieno iš būsimų varžybų dalyvio Eitvydo Podolskio, nepaisant deklaruojamo gamintojo skaičiaus, beveik prieš metus net ir taip įspūdingas rezultatas buvo dar pagerintas – įveikta daugiau nei 800 km. Toks automobilio našumas leido įamžinti jo vardą Gineso rekordų knygoje ir pateikia rimtą paraišką lietuviškoms lenktynėms.

„Ford“ prekių ženklas turi labai ilgą istoriją bei didelę reikšmę visoje automobilių rinkoje. „Mustang“ jau daug metų yra vienas geidžiamiausių modelių, kuriuo daugelis norėtų šiltą vasaros dieną leistis į kelią. O „Mustang Mach-E“ apima „Ford“ istoriją, „Mustang“ geidžiamumą ir brėžia tolimesnę ateities kryptį“, – elektromobilio pasirinkimą paaiškina E. Podolskis.

Tarp svarbiausių kriterijų – nuvažiuojamas atstumas ir efektyvumas

Nuo 2020-ųjų tradicinėse varžybose komandos nebekeliauja iš sostinės į pajūrį, tačiau rungiasi, kuri per 6 valandas sukars didžiausią atstumą. Kadangi lenktynėse dalyvauja itin skirtingų charakteristikų elektromobiliai, kaip ir kitose sporto varžybose, jie suskirstomi į galimybes sulyginančias klases. Šiemet automobiliai į 3 kategorijas paskirstyti pagal gamintojų oficialiai deklaruojamą įveikiamą atstumą.

Lenktynėms E. Podolskio ir „Ford Lietuva“ produkto eksperto bei ekonomiško vairavimo entuziasto Aerto Vladarskio ekipažo pasirinktas „Mustang Mach-e“ turi 88 kWh talpos bateriją ir 216 kW galią išvystantį elektros variklį.

Pašnekovo teigimu, tarp svarbiausių kriterijų renkantis lenktynių automobilį ir jo konfigūraciją buvo ne tik nuvažiuojamas atstumas, bet ir energijos naudojimo efektyvumas, leidęs elektromobiliui pasiekti minėtą Gineso rekordą. Kartu tai padeda lanksčiau planuoti būsimą lenktynių strategiją.

„Šiose lenktynėse išsikėlėme tikslą siekti geriausio rezultato. Nes kam dalyvauti, jeigu ne dėl pergalės?“ – ambicijų neslepia E. Podolskis.

Tradiciškai lenktynių dalyviai startuos Vilniuje, o finišu džiaugsis Druskininkuose.

Pokyčiai – jau už kampo

Kasdien su elektromobiliais darbe susiduriantis E. Podolskis sako, kad elektrinės pavaros gerbėjams ateina vis geresni laikai. Jo žodžiais, rinkoje jau dabar ganėtinai gausus elektromobilių pasirinkimas – nuo santykinai nedaug nuvažiuojančių modelių iki tikrai įspūdingus rezultatus rodančių elektromobilių.

„Jei eliminuotume gamybos sutrikimus, dabar būtų gana palankus metas turėti elektromobilį dėl valstybės teikiamos kompensacijos, nemokamo automobilio statymo bei galimybės naudotis autobusų juostomis. Kalbant apie įkrovimą, tinklas nuolatos plečiasi, tad metams bėgant ši problema taps vis mažiau aktuali“, – įsitikinęs rinkos specialistas.

Didžiausias galvos skausmas kyla senos statybos daugiabučiuose gyvenantiems elektromobilių vairuotojams, neturintiems galimybių požeminėse aikštelėse įsirengti stotelių. Tačiau situacija apsisuka 180 laipsnių, kai kalbame apie nuosavų namų gyventojus, kurie tokias stoteles gali įsirengti be didesnių rūpesčių.

O norint dar labiau sumažinti elektros energijos kaštus, pakanka ant stogo sumontuoti saulės energijos baterijas.

Vis dėlto Lietuvoje elektromobilių bumo dar gali tekti šiek tiek palūkėti. Infrastruktūros situacija nuosekliai gerėja, tačiau vis dar nepakankamai, o globalūs transporto priemonių gamybos sutrikimai, vis dar besikandžiojančios naujų elektromobilių įsigijimo kainos bei žmonių įpročių inertiškumas progreso nepaspartins. Tačiau didieji pokyčiai – jau neabejotinai už kampo.

„Tema apie elektromobilių pliusus ir minusus gana plati. Visos pusės turi savų argumentų, tačiau ateitis tikrai ateis greičiau, nei mums atrodo. Dabartiniais plėtros tempais naujų automobilių rinkoje 2030 metais vyraus įkraunamieji hibridai bei elektromobiliai“, – sako E. Podolskis.

 

 

Gal jums patiks

Mobilumo ateitis: ar nuosavas automobilis taps retenybe?

Jubiliejiniame 50-ajame „Kauno rudens“ ralyje rekordinis dalyvių būrys

Vien elektromobiliai klimato kaitos neišspręs: ateities transportu ekspertai laiko ir alternatyviais degalais varomus automobilius

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur:

Justas Simaška: pergales ralyje įtakoja ir nuotaika

ŽYMĖ: FORD
paninfo 2022-06-10 2022-06-10

Naujausi įrašai

Legendinis JAV automobilis pristatytas ir Lietuvoje: bus parduotas ribotas kiekis
Autonaujienos 2023-10-04
Kodėl „Metų automobilio 2024“ konkurse žodžiai „patinka“ ar „nepatinka“ nėra argumentas?
Autonaujienos 2023-10-04
Mobilumo ateitis: ar nuosavas automobilis taps retenybe?
Žalioji banga 2023-10-04
2023 m. rugsėjį naujų lengvųjų automobilių registravimas nežymiai sumažėjo
Autonaujienos 2023-10-03
Ad imageAd image
© 2023 Vapsva Media, MB | Visos teisės saugomos
Go to mobile version
adbanner
Įjungtas AdBlock
Ši svetainė gyvuoja reklamos dėka. Palaikykite mus-išjunkite reklamos blokavimą.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Pamiršote slaptažodį?