„Teltonika Racing“ komandos lenktynininkas Vaidotas Žala baigė pasiruošimą savaitgalį Lenkijoje vyksiančiam Europos ralio čempionato etapui. Vienos iš paskutinių treniruočių buvo surengtos Molėtų rajone, kur V. Žala ne tik treniravosi su neseniai prie ekipažo prisijungusia šturmane Ilka Minor, bet ir išbandė naują ralio automobilį ir jame sumontuotą išmanią įrangą.
„Teltonika Racing“ komanda jau išvyko į Lenkiją, kur savaitgalį, birželio 10–12 dienomis, startuos „Rally Poland“ etape. V. Žalai kelio knygą šįkart skaitys nauja partnerė, beveik 30 metų patirtį ralio trasose sukaupusi I. Minor, kuri šią vasarą pakeis ilgametį komandos šturmaną latvį Andris Malnieks.
„Prieš porą dienų turėjome pirmą bendrą treniruotę, pravažiavome apie 40 sportinių kilometrų. Reikia pripažinti, kad šturmano keitimas nėra lengvas, nes su Andris važiavome 4 metus, tačiau šį procesą palengvina klasikinio ralio profesionalė Ilka, kuri turi dar daugiau patirties nei aš. Tai gelbėja, todėl pokytis ir prisitaikymas vienam prie kito vyksta gana sklandžiai. Panašu, kad manęs laukia didesni iššūkiai priprantant prie naujo balso automobilyje – turi praeiti šiek tiek laiko, kol susiformuoja refleksai suprasti ir laiku išgirsti naują šturmaną. Tikiuosi, kad Lenkijoje mums pavyks tinkamai apsišlifuoti ir pagausime normalesnį ritmą“, – pasakoja V. Žala.
Prieš pirmąjį V. Žalos ir I. Minor startą ekipažas šios savaitės pradžią skyrė treniruotėms, kurių metu gerino tarpusavio supratimą ir derino artimiausiems raliams išsinuomoto automobilio „Škoda Fabia Rally2 evo“ techninius parametrus. Senąją „Škodą“ komanda pardavė į Rumuniją, o startams Lenkijoje ir Latvijoje naudos modernesnę automobilio versiją.
„Senasis automobilis mums tarnavo jau 4 metus, tad natūraliai atėjo laikas jį keisti. Pokyčius paskatino ir situacija rinkoje – „Škoda Motorsport“ negamina naujų automobilių, todėl sportiniai automobiliai šiuo metu yra deficitas, jų kainos gana aukštos. Pasinaudoję šia situacija išsivalėme garažą ir galėjome persėsti į modernesnę techniką. Nors skirtumas nėra dideli, tačiau per kelis metus technologijos pažengė į priekį, todėl „Fabia Rally2 evo“ yra šiek tiek pranašesnis – turi nežymiai daugiau galios, kiek kitokią pakabą ir pavarų perjungimo mechanizmą. Kai trasoje vyksta lygi kova, net ir nežymiai pažangesnis automobilis suteikia savų privalumų“, – teigia sportininkas.
Šiame ralio automobilyje sumontuota ir lenktynėse itin praverčianti pagrindinės komandos rėmėjos „Teltonikos“ pagaminta įranga. Ruošiantis raliui Lenkijoje, po variklio gaubtu ant automobilio akumuliatoriaus buvo sumontuotas nedidelis, išmanus ir vandeniui atsparus „Teltonika Telematics“ sekiklis, kuris turi akselerometro bei giroskopo jutiklius ir yra skirtas sekti automobilį trasoje, o automobilio viduje sumontuotas priedas atlieka salono temperatūros jutiklio funkciją.
„Šie išmanūs pagalbininkai padeda mano komandai realiu laiku stebėti, kurioje trasos vietoje yra automobilis, kokios yra važiavimo sąlygos, kokiu tempu važiuojame, kokia temperatūra salone. Turėdami šią „Teltonikos“ pagamintą įrangą galime po kiekvieno važiavimo operatyviai analizuoti duomenis ir spręsti, ką turėtume patobulinti, kad važiuotume dar greičiau. Šie Lietuvoje pagaminti ir daugybėje sričių pritaikomi prietaisai mums itin naudingi, nes padeda geriau suprasti važiavimo eigą siekiant pagerinti rezultatus“, – apie automobilyje sumontuotus elektroninius pagalbininkus pasakoja V. Žala.
Nepaisant įtempto pasiruošimo raliui Lenkijoje, V. Žalos treniruotėse netrūko ir smagių momentų. Lenktynininką treniruočių bazėje aplankė jo 94-erių senelis, kuris pirmą kartą gyvai pamatė, kaip jo anūkas valdo lenktyninį automobilį. Jeigu senelis liko lengvai šokiruotas vien tik pamatęs, ką trasoje išdarinėja anūkas, kur kas stipresnių įspūdžių pasisėmė keletas „Teltonikos“ darbuotojų, kurie turėjo galimybę improvizuotoje trasoje pajusti, ką reiškia sėdėti ralio ekipažo šturmano kėdėje. Nepamirštamos emocijos, kurias patyrė ralio entuziastai, įamžinti vaizdo įraše.
Nuotraukų autorius: Armandas Knezys