EV5 „mažasis brolis” bus sukurtas pagal naująją Kia eM platformą. Būsimojo krosoverio prototipas jau bandomas viešuosiuose keliuose.
Korėjos prekės ženklas „Kia” ir toliau aktyviai kuria savo „žaliąją” šeimą, kurios pirmagimiu tapo 2021 m. pavasarį debiutavęs krosoveris EV6. Prie jos 2023 m. pavasarį prisijungė flotilės flagmanas EV9, o praėjusio mėnesio pabaigoje buvo pristatytas EV5 . Naujųjų automobilių pavadinimus Kia užpatentavo dar 2020 m. Į šį sąrašą taip pat pateko EV3 ir EV4.
Pasak britų „Autocar”, „Kia EV3” greičiausiai bus kompaktiškas parketinis visureigis, orientuotas daugiausia į važiavimą miesto keliais. Tikėtina, kad toks modelis vėliau taps netiesioginiu dabartinio „Soul EV” įpėdiniu: šis elektromobilis paskutinį kartą reikšmingų atnaujinimų sulaukė dar 2019 m. Beje, dar viena numanoma naujiena – EV4 – „žaliosios” šeimos hierarchijoje gali užimti vietą tarp EV3 („Soul” dydžio) ir EV5 („Sportage” dydžio); neatmetama galimybė, kad „ketvertukas” savo matmenimis bus artimas „Kia Xceed”.
Šiuo metu „Kia” atlieka keletą EV3 prototipo bandymų keliuose: fotografai jau anksčiau yra užfiksavę užmaskuotus bandomuosius elektromobilius. Sprendžiant iš nuotraukų, parketinis visureigis turės trumpas priekines ir galines iškyšas, aiškią stiklinimo liniją ir beveik vertikalias bagažinės duris (dėl to vizualiai bus panašus į „kvadratinį” „Kia Soul” siluetą). Būsimos naujovės išvaizdos detalių kol kas neįmanoma išnagrinėti.
Manoma, kad naujiena bus sukurta pagal kitų elektrinių šeimos modelių dizainą. Taigi, turėtume tikėtis masyvių plastikinių dangtelių, neįprastos formos optikos ir „tigro veido” formos priekinės dalies dizaino. Kia EV3 taip pat gali būti įrengti originalūs ratų diskai, kurių funkcinis dizainas tikriausiai padeda pagerinti aerodinamines savybes.
Anksčiau korėjiečiai skelbė, kad nuo 2025 m. „Kia” ir „Hyundai” elektromobiliai bus gaminami ant naujos modulinės platformos eM, o komerciniams automobiliams parengta eS platforma. Dabartinis EV5 yra gaminamas E-GMP platformos pagrindu. Akivaizdu, kad eM platforma bus „Kia EV3” pagrindas, tačiau oficialios informacijos apie ją kol kas nėra. Tikimasi, kad naujasis krosoveris vienu įkrovimu nuvažiuos apie 645 km.
„eM” platforma skirta padėti gamintojui pereiti prie standartizuoto požiūrio į dalijimąsi komponentais skirtingose modelių linijose. Anksčiau „Hyundai Motor Group” pažymėjo, kad šiuo metu kiekvieno elektromobilio akumuliatoriai ir elektros varikliai yra skirtingi, o jų standartizavimas leis „lanksčiai naudoti bendrus komponentus” ir „taip veiksmingai išplėsti modelių gamą”. Be to, tai neabejotinai padės kūrėjams sutaupyti pinigų kuriant naujus elektromobilius.
Preliminariais duomenimis, serijinio kompaktiško krosoverio „Kia EV3” debiutas įvyks arčiau 2024 m. pabaigos, o jo gamyba prasidės 2025 m. Europos rinkoje, geičiausia, naujovei dėl pirkėjų dėmesio teks konkuruoti su „Jeep Avenger”, „Mini Aceman” ir „Peugeot e-2008”.