Vytautui Švedui šturmano kėdė „Press ralyje” pabodo – ryžosi eksperimentui

Vienas tituluočiausių bei labiausiai patyrusių mūsų šalies ralio meistrų Vytautas Švedas trumpam sutrinka bandydamas suskaičiuoti visus kartus, kai įprastas kasdienes veiklas ir laisvalaikį iškeitė į švietėjišką darbą, kolegas iš įvairių žiniasklaidos kanalų, startuojančius tarptautiniame „Press ralyje“, supažindindamas su lenktynių abėcėle. Šie metai žada būti kiek kitokie, tačiau dar labiau svarbūs automobilių sporto pasauliui.

„Atvirai kalbant, priimdamas kvietimus važiuoti į tarptautinius žurnalistų ralius ir padirbėti šturmanu arba supažindinti eterio žmones su šturmano funkcijomis, mainais gaudavo tik keletą žilų plaukų. Živilė Vaškytė, Eglė Daugėlaitė, Vlada Musvydaitė, Ugnė Siparė ir keletas kitų žurnalistų, su kuriais dalinomės automobilio erdve lenktynių metu, su kuo „valgomas“ ralis parastai sužinodavo tik starte. Tai virsdavo šiokiu tokiu iššūkiu maksimaliai paprastai ir glaustai papasakoti apie pačius svarbiausius ralio elementus – nuo maršrutinės kortelės šifravimo iki navigavimo greičio ruožuose“, – atvirauja V. Švedas.

Pasak jo, „Press ralis“ turi visas šias dedamąsias, kaip ir profesionalios lenktynės, todėl per dvi dienas ekipažo narys susikraudavo nemažą naujų žinių bagažą, gaudavo truputį adrenalino, o jis pats – puikių patirčių, kaip efektyviausiai tokias žinias perduoti automobilių sporto naujokams.

„Tai neabejotinai padeda ir vedant „Audi driving academy by Autojuta“ mokymus“, – sako jis.

Šįkart į „Press ralio“ startą V. Švedas atvažiuos su visiškai kitokia misija, o šturmano pareigas patikės devynis kartus Lietuvos ralio čempiono titulą iškovoti padėjusiam Žilvinui Sakalauskui. Neprastos rokiruotės priežastis – sprendimas kovinėmis sąlygomis išbandyti elektromobilį.

„Praėjusiai metais su „Audi e-tron GT“ pavyko laimėti elektromobilių lenktynes, tačiau jų metu buvo viso labo buvo stengiamasi įveikti kuo didesnį atstumą ir kuo trumpiau sugaišti įkrovimo stotelėse. Šįkart užduotis bus kardinaliai priešinga – iš esmės, nekreipiant dėmesio į energijos sąnaudas, išspausti iš automobilio viską, ko reikia profesionaliame sporte“, – aiškina V. Švedas.

Anot jo, visuotinis lenktynių elektrifikavimas įsibėgėja ir apima vis daugiau automobilių sporto disciplinų – nuo žiedinių lenktynių iki „Dakaro“ maratono. Patirties, kaip standartinis elektromobilis elgiasi ekstremaliomis sąlygomis, kaip kinta baterijos įkrovimo charakteristikos, kokios galimybė konkuruoti su benzininiais analogais, kol kas neturi beveik niekas.

„Labai tikiuosi, kad „Press ralio“ trasos padės bent dalį tokios informacijos spragų užpildyti, nes po kelerių metų elektromobiliai dominuos ir šiose varžybose. Kaip tik todėl sutarėme startuoti drauge su Ž. Sakalausku, kuris padės spręsti ne tik tradicinius lenktynių uždavinius, bet ir planuoti energijos naudojimo bei įkrovimo strategijas. Važiuojant maksimaliu tempu tokios detalės yra nepaprastai svarbios“, – tikina lenktynininkas.

Anot jo, sprendimas startuoti elektromobiliu „Press ralyje“ yra nors ir nedidelis, bet iš tiesų svarbus eksperimentas visiems, besisukantiems automobilių sporto pasaulyje.

„Tikiuosi, kad pavyks sugriauti mitus apie „lėtus elektromobilius“ ir „superilgą“ įkrovimą, o drauge padrąsinti abejojančius elektromobilių ateitimi“, – sako V. Švedas.

Šių metų „Press ralyje“ elektromobiliams skirta atskira įskaita, o elektra varomi automobiliai joje skirstomi į atskiras klases pagal variklių galią. Preliminariais duomenimis šioje įskaitoje šiemet varžysis septyni ekipažai su „Audi e-tron“, „Ford Mustang Mach-e“, „Porsche Taycan“, „Tesla Model 3“ bei „Nissan“.

Šių metų „Press ralio“ dalyviai birželio 3-4 dienomis varžysis įvairiuose kartodromuose, Kėdainių miesto gatvėse, „Nemuno žiede“, Šiaulių ir Klaipėdos darbo rinkos mokymo centrų autodromuose bei specialiai įrengtose lenktynių trasose visoje Lietuvoje. Varžybų nugalėtojai paaiškės birželio 4 d. vakare.

Pasidalink
Exit mobile version