„Xiaomi SU7”: išsami informacija apie pirmąjį išmaniųjų telefonų gamintojo elektrinį automobilį

Pats „Xiaomi” įkūrėjas ir generalinis direktorius Lei Junas asmeniškai surengė bendrovės automobilių padalinio debiutinio modelio pristatymą.

Apie automobilių padalinio sukūrimą Lei Junas oficialiai paskelbė dar 2021 m. kovo pabaigoje, investicijos į jį siekė ne mažiau kaip 10 mlrd. JAV dolerių. Praėjus 1000 dienų, jau paruoštas pirmasis modelis – didelis aukščiausios klasės elektrinis sedanas „Xiaomi SU7”, kurį pagal sutartį gamins automobilių koncerno BAIC gamykla Pekine. Šio modelio „geležies” liūto dalis  sukurta pačios „Xiaomi”. Automobilio pristatyme daugiausia dėmesio buvo skirta visiems būsimiems „Xiaomi” modeliams bendroms technologijoms ir komponentams, o ne „Xiaomi SU7” sedanui – jam dar bus skirtas atskiras pristatymas, kurio metu paaiškės kainos ir technologinė įranga. Rinkai jis bus pristatytas kitų metų pirmąjį pusmetį.

Modulinė platforma, ant kurios pastatytas „Xiaomi SU7” ir kurią gaus būsimi „Xiaomi” modeliai, vadinama „Modena”. Ji turi lanksčią elektrinę architektūrą – 400 voltų arba 800 voltų, priklausomai nuo modelio versijos. Šiai platformai „Xiaomi” sukūrė itin integruotų maitinimo modulių liniją, kurioje sujungtas elektros variklis, pavarų dėžė, inverteris ir valdymo blokas. Maitinimo moduliai vadinami „HyperEngine V6” (299 AG, 400 Nm), „HyperEngine V6s” (374 AG, 500 Nm) ir „HyperEngine V8s” (578 AG, 635 Nm), o raidė „s” reiškia 800 voltų architektūrą.

Bazinė „Xiaomi SU7” versija turės vieną elektros variklį ant galinės ašies, kurio galia 299 AG. Pirmasis tokio sedano „šimtas”užtrunka 5,28 sekundės, maksimalus greitis – 210 km/h. Baterijos talpa – 73,6 kWh, nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu – 628-668 km pagal CLTC ciklą, priklausomai nuo įrangos.

Visų varančiųjų ratų dviejų variklių versijoje priekinio elektros variklio galia yra 299 AG, galinio – 374 AG, didžiausia bendra galia – 673 AG. Dviejų variklių sedanas iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,78 sekundės, iki 200 km/val. įsibėgėja per 10,67 sekundės, didžiausias greitis – 265 km/val. Akumuliatoriaus talpa – 101 kWh, nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu – 750-800 km pagal CLTC ciklą, priklausomai nuo įrangos.

Būsimiems „Xiaomi” elektromobiliams žadamos talpesnės baterijos (132-150 kWh), pagamintos pagal CTB (angl. Cell to Body) technologiją: plytos formos elementai sudėti į vieną korpusą, o ne į atskirus modulius, todėl sutaupoma daug vietos.

Xiaomi SU7 turės adaptyvią, reguliuojamo aukščio pakabą: priekyje – dvigubos svirtys, o gale – daugiasvirtė pakaba. Galingus diskinius stabdžius tiekia „Brembo”. Bendras sedano ilgis – 4997 mm, plotis – 1963 mm, aukštis – 1440-1455 mm, ratų bazė – 3000 mm. Debiutinio „Xiaomi” modelio dizaino autorius – Li Tianyuanas anksčiau dirbęs BMW ir prižiūrėjęs elektrinio krosoverio iX kūrimą. Ant „Xiaomi SU7” bagažinės dangčio įrengtas ištraukiamas spoileris. Kėbulo gamyboje naudojamas šiais laikais madingas stambių gabaritų liejimas, kurio dėka pasiekiamas didelis sukimo standumas – iki 51 000 Nm/laipsniui (tačiau ši vertė nurodoma visai Modena platformai, o ne konkrečiam SU7 sedanui).

Aukščiausios „Xiaomi SU7” versijos virš priekinio stiklo turės lidarą, 3 radarus, 11 didelės raiškos kamerų ir 12 ultragarsinių radarų – visi šie dirbtinės regos organai reikalingi vairuotojo elektroniniams asistentams ir visiškam autopilotui, kurį „Xiaomi”, kaip ir kiti Kinijos automobilių gamintojai, tikisi kada nors pradėti naudoti komerciniais tikslais. Teigiama, kad aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas pagal sedano schemą be lidaro yra 0,195.

„Xiaomi” sedano interjeras sukurtas itin lakoniškai, gal net kukliai. Priekinio skydelio centre įrengta 16,1 colio multimedijos planšetė su „Xiaomi HyperOS” operacine sistema, po ja – keletas įvairios paskirties fizinių klavišų. Prietaisų skydelio ekrano įstrižainė yra tik 7,1 colio, tačiau ant priekinio stiklo įrengtas prabangus 56 colių spalvotas papildytosios realybės projekcinis ekranas. Pagrindinės bagažinės talpa – 517 litrų, tačiau priekyje įrengta papildoma 105 litrų talpos bagažinė.

„Xiaomi” turi Napoleono vertų planų: per ateinančius 15-20 metų bendrovė ketina tapti viena iš penkių didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje, todėl akivaizdu, kad „Xiaomi” elektromobiliai netrukus iškeliaus už Kinijos ribų.

 

 

ŽYMĖ:
Pasidalink