Aprūpintas hibridiniu V8 varikliu šokiruojantis naujasis „Aston Martin Valhalla” superautomobilis yra rimtas „Ferrari SF90 Stradale” varžovas turintis koncepcinio automobilio išvaizda ir „Formulės 1” bolidų įkvėptą važiuoklės konfigūraciją.
Pasak gamintojo, „Valhalla”- pirmasis iš tinklo įkraunamas hibridinis modelis „skelbiantis naują „Aston Martin” kryptį”. Jis taip pat yra neatskiriama drąsaus „Project Horizon” markės transformacijos plano dalis. Pagal šį planą iki 2024 m. „Aston Martin” pristatys „daugiau nei 10 automobilių”, įskaitant „Valhalla”, į jį panašų bet ne tokį galingą superautomobilį „Vanquish” ir itin išskirtinį hiperautomobilį „Valkyrie” su V12 varikliu.
Viena didžiausių įtakų dvejus metus trukusiai „Valhalla” transformacijai nuo RB-003 Ženevos automobilių salone parodytos koncepcijos iki serijinio modelio buvo naujoji „Aston Martin” remiama „F1” komanda, kurios įgyta patirtis, kaip teigiama, turėjo įtakos beveik kiekvienam automobilio projektavimo aspektui.
Skirtingai nei 2019 m. koncepcija „Valhalla” nėra varoma pagal užsakymą sukurtu „Aston Martin” V6 varikliu, kaip buvo planuota iš pradžių. Vietoj jo „Valhalla”, kaip ir „Aston Martin” kupė „Aston Martin Vantage” ir „Aston Martin DB11”, naudoja techninio partnerio „Mercedes-Benz” tiekiamą jėgos agregatą, tiksliau AMG Performance padalinio gaminamą 4,0l V8 variklį su dviem turbokompresoriais. Variklis išvysto apie 740 AG (7200 aps/min) ir galinę automobilio ašį suka per visiškai naujai pagal užsakymą sukurtą aštuonių laipsnių dviejų sankabų pavarų dėžę, kuri bus naudojama ir kituose būsimuose „Aston Martin” modeliuose.
Kaip ir AMG naujojo GT Black Series, „Valhalla” V8 variklis turi plokščią švaistiklį ir, kaip teigiama, yra „pažangiausias, jautriausias ir našiausias V8 variklis, kada nors montuotas į „Aston Martin”. Išmetimo sistema turi reguliuojamas sklendes, suteikiančias „autentišką „Aston Martin” garso charakterį”.
Nuo dabartinių „Aston Martin” sportinių automobilių „Valhalla” labiausiai skiriasi tuo, kad joje sumontuota pora elektros variklių: vienas – ant galinės ašies, iškart už viduryje sumontuoto V8 variklio, o kitas – priekyje. Kartu jie išvysto 201 AG ir iš viso suteikia „Valhallai” 937 AG, t. y. tik 49 AG mažiau nei panašiai sukomponuotas artimiausias varžovas „Ferrari SF90 Stradale”. „Aston Martin” mano, kad šios galios pakanka, kad 0-100 km/val greitį pasiektų per 2,5 s, maksimalus greitis būtų 350 km/val. Svarbiausia bus siekiama įveikti Niurburgringo ratą rekordiniu 6 min. 30 s. laiku.
„Valhalla” į rinką turėtų patekti 2023 m. antroje pusėje, o „Aston Martin F1” lenktynininkai Sebastianas Vettelis ir Lance’as Strollas bus pakviesti pateikti atsiliepimus apie automobilio dinamines savybes.
Kainos kol kas neskelbiamos, tačiau tapo žinoma, kad anksčiau minėta 1 mln. svarų sterlingų suma buvo sumažinta ir vietoj jos gamintoją tenkins 600 000-700 000 svarų sterlingų suma. Automobilių skaičius taip pat dar nepatvirtintas, tačiau tikimasi, kad jis neviršys 1000 vienetų.
Gamintojo nuotr.