Lietuvoje debiutavo „Mazda CX-60“ miesto visureigis. Naujasis SUV modelis į gatves išrieda su pirmąja Japonijos gamintojos Europoje pristatyta iš tinklo įkraunama hibridine jėgos sistema. Susidomėję vairuotojai jau gali iš arčiau susipažinti su šiuo modeliu ar užsakyti bandomąjį važiavimą prekybos atstovybėje. Taip pat jau priimami išankstiniai automobilio užsakymai.
Visureigis pristatomas ne tik su debiutuojančia jėgos pavaros technologija, bet ir novatoriška „Mazda“ vairuotojo personalizavimo sistema. Ji atpažins vairuotojo sėdynėje sėdintį asmenį ir automatiškai pritaikys aplinką pagal jo kūno sudėjimą bei asmeninius pageidavimus. Šie nustatymai apima sėdynės ir vairo padėtį, veidrodėlių ir projekcinio ekrano aukštį bei posvyrio kampą ar net garso ir klimato kontrolės parinktis.
Galingiausias į gatves išriedėjęs „Mazda“ automobilis iki šiol
Naujojo CX-60 konstrukcijos skiriamieji bruožai – priekyje montuojamas variklis ir galiniai arba visi varomieji ratai. Automobilis yra 4 745 mm ilgio, 1 890 mm pločio, 1 680 mm aukščio, o ratų bazės ilgis siekia 2 870 mm.
Pečiams tenkančios erdvės plotis siekia 1 504 mm ties priekinėmis (44 mm daugiau nei CX-5 modelyje) ir 1 441 mm ties galinėmis sėdynėmis (50 mm daugiau nei CX-5 modelyje). Bagažinės erdvė yra 570 litrų, o, nulenkus galines sėdynes, ji padidėja iki 1 148 litrų. Jeigu nulenkę sėdynes nuspręstumėte bagažo erdvę užpildyti iki lubų, ji išaugtų iki 1 726 litrų.
Europos rinkai pirmą kartą pristatomas iš tinklo įkraunamas „Mazda CX-60 PHEV“ hibridas turi galingą „Skyactiv-G“ 2,5 litro darbinio tūrio keturių cilindrų tiesioginio įpurškimo benzininį variklį, suderintą su 100 kW galios elektros jėgaine ir 355 voltų 17,8 kWh talpos baterija.
Toks derinys leidžia pasiekti 327 AG (241 kW) bendrą sistemos galią, o jos sukimo momentas – 500 Nm. Šie skaičiai rodo, jog CX-60 yra galingiausias kada nors „Mazda“ pagamintas viešiesiems keliams skirtas automobilis. Nuo 0 iki 100 km/val. jis gali pagreitėti vos per 5,8 sek., o didžiausias jo greitis elektroniškai apribotas iki 200 km/val.
WTLP testų duomenimis, važiuojant mišriu režimu, šio hibrido degalų sąnaudos yra tik 1,5–1,6 litro 100 km atstumui, o CO₂ emisija – 33–37 g/km, priklausomai nuo pasirinktų ratlankių dydžio. Vien elektros režimu naujuoju „CX-60 PHEV“ hibridu galima nuriedėti 60 km ir pasiekti 100 km/val. greitį. Naudojant 220–240 V kintamosios srovės buitinius įkrovimo taškus, visiškai išsekusiai baterijai įkrauti prireiks iki keturių valandų.
Hibridinio modelio aukštos įtampos baterija sumontuota tarp priekinės ir galinės ašių taip žemai, kaip tik įmanoma. Dėl to automobilio svorio centras itin žemas. Tai, suderinus su pasirenkama nuolatine visų varančiųjų ratų pavara, apimančia ir sistemą, paskirstančią sukimo momentą tarp ašių, suteikia visureigiui pagirtinas valdymo charakteristikas.
Nauja variklių karta
Naujajame modelyje įmonė „Mazda“ įrengs visiškai naujos kartos variklius. Be hibridinės sistemos, CX-60 taip pat bus montuojami šešių cilindrų eilėje, 3 litrų darbinio tūrio „e-Skyactiv X“ benzininis ir 3,3 litro darbinio tūrio „e-Skyactiv D“ dyzelinis varikliai. Pastarasis bus dviejų skirtingų galios variantų.
Abi jėgainės turės ir „M Hybrid Boost“ sistemą – „Mazda“ sukurtą 48 V švelniojo hibrido technologiją, tad šie varikliai pasižymės didele galia, puikiomis degalų sąnaudomis bei maža emisija. Štai net 3,3 litro dyzelinis variklis suteiks 200 arba 254 AG galią ir iki 550 Nm siekiantį sukimo momentą, tačiau jo CO2 emisija sieks tik 127 g/km arba 139 g/km.
Visi varikliai bus poruojami su nauja aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže, o dalį modelių bus galima įsigyti su aktyviąja visų varančiųjų ratų „Mazda“ pavara. Išmanioji „Mazda“ vairavimo režimų sistema „Mi-Drive“ suteikia galimybę vairuotojui išsirinkti vieną iš keturių skirtingų režimų (iš tinklo įkraunamame hibridiniame modelyje yra ir papildomas EV režimas).
Naujasis SUV sukurtas ant Japonijos gamintojos „Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture“ modulinės architektūros platformos, suteikiančios vairuotojams dinamiško važiavimo pojūtį. „Mazda“ inžinieriai didžiulį dėmesį skiria vairuotojo ir keleivių poreikiams, tad platformos patobulinimai, apimantys kėbulo standumą, leidžia vairuotojui be jokios delsos pajusti transporto priemonės atsaką į jo veiksmus.
Dėl ypatingos sėdynių konstrukcijos visi automobilio keleiviai gali mėgautis stabilumu, kai važiuojama. Tai užtikrina transporto priemonės judesius optimaliai stabilizuojanti pakaba ir „Mazda“ inžinierių naujame modelyje įdiegta unikali kėbulo kontrolės sistema „Kinematic Posture Control“ (KPC).
Kokybiško dizaino filosofija
Elegantiškas, aukštos kokybės automobilio salono dizainas išraiškingai perteikia „Kaichou“ idėjas – savotišką harmonijos elementą, kuris sujungia skirtingas medžiagas ir tekstūras, kaip antai klevo medieną, „Nappa“ odą, unikaliu būdu apdorotą japonišką tekstilę bei chromo elementus. Taip pat salone atspindėtas ir „Musubu“ – įrišimo menas, kuris įkvėpė ypatingai nudygsniuoti prietaisų skydelį.
Vairuotojo vietoje, tiesiai prieš akis, – trys pagrindiniai ekranai: skaitmeninis TFT-LCD prietaisų skydelis, didžiulis projekcinis ekranas ant priekinio stiklo, o pačiame automobilio priekinės konsolės centre įtaisytas informacijos ir pramogų sistemai skirtas 12,3 colio įstrižainės ekranas. Melomanams skirta išplėstų galimybių „Mazda Harmonic Acoustics“ garso sistema.
Visuose įrangos lygiuose standartiškai diegiamas „Bluetooth“ protokolas, belaidės „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sąsajos, palydovinė navigacijos sistema bei nuolatinio greičio palaikymo sistema, taip pat montuojama dviejų zonų oro kondicionavimo sistema ir įrengiamas skaitmeninis radijas (DAB).
Automobilyje įdiegtas gausus pažangių vairavimo asistentų ir saugumo technologijų paketas „i-Activsense“ užtikrina aukščiausius aktyvaus saugumo rezultatus ir veiksmingą pagalbą vairuotojui. Keletas technologijų debiutuoja būtent CX-60 modelyje.
Tarp jų – naujos kartos 360 laipsnių apžvalgos „See-Through View“ monitorius, pagerinantis matomumą, kai važiuojama nedideliu greičiu. Naujajame modelyje pristatoma „Hill Descent Control“ (HDC) sistema padeda įveikti ypač stačias, slidžias ar prasta danga padengtas nuokalnes, adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema (i-ACC), turinti eismo ženklų atpažinimo funkciją, palaiko greičio apribojimo galimybę, taip pat įdiegta perspėjimo apie iš galo artėjančius eismo dalyvius funkcija.
Lietuvoje naujojo iš tinklo įkraunamo hibridinio „Mazda CX-60“ su visų varomų ratų sistema kaina prasideda nuo 52 990 eurų.