Šiemet pirmajam serijiniam hibridui sukanka ketvirtis amžiaus! Nuo 1997 m. visame pasaulyje parduota 5,05 mln. „Toyota Prius” egzempliorių. Bendrovė apskaičiavo, kad per visą šį laikotarpį, palyginti su panašiais benzininiais automobiliais, šis milžiniškas automobilių parkas išmetamo CO2 kiekį sumažino daugiau kaip 82 milijonais tonų. „Toyota” prieš kelerius metus ėmėsi aktyviai kurti elektromobilius, tačiau jie vis dar brangūs ir ne visiems tinkami, todėl ir toliau dirbama su hibridiniais automobiliais, kurie jau įrodė savo vertę. Šiandien pristatytas penktosios kartos „Prius”.
Įspūdingas automobilis! Kūrėjai būtent to ir siekė: naujasis „Prius” turėtų pritraukti pirkėjus ne tik mažomis degalų sąnaudomis, bet ir dizainu. Išlaikyta penkerių durų liftbeko forma, kuri atsirado antrosios kartos „Prius” modelyje, tačiau pleišto formos siluetas su švariomis linijomis ir dideliais (iki 19 colių) ratais buvo visiškai pakeistas.
Lyginant su ankstesniu modeliu, ratų bazė pailgėjo 50 mm (iki 2750 mm). Naujasis liftbekas yra 25 mm ilgesnis (4600 mm) ir 20 mm platesnis (1780 mm), tačiau 40 mm žemesnis (1430 mm). Bazinis hibridinis (HEV) ir PHEV modeliai dabar atrodo vienodai, skiriasi tik ratai.
Prieš septynerius metus ankstesnis „Prius” buvo pirmasis modelis, sukurtas naudojant TNGA modulinę architektūrą (GA-C platformą). Dabar naujasis hibridas yra pirmasis, kuriame išbanda patobulinta TNGA versija. Architektūra ta pati: priekyje – „McPherson” pakaba, gale – dvigubos spyruoklės, po galine sėdyne – akumuliatorius. Svorio centras perkeltas žemiau o kėbulo standumas padidintas.
Išlieka „Prius” patentuota elektromechaninė variatorinė hibridinė pavarų dėžė, kuri sujungia benzininio variklio ir elektros variklio traukos jėgą. Bendrovė vis dar vadina „Prius” efektyviausiu hibridiniu automobiliu savo klasėje. Bazinėje versijoje išliks 1,8 benzininis variklis, tačiau jo maksimali galia padidinta nuo 122 iki 140 AG. Pirmą kartą „Prius” bus komplektuojamas su 2 litrų dyzeliniu hibridiniu varikliu išvystančiu iki 193 AG. Iki 100 km/val. įsibėgėjama per 9,3 sekundės o iki 100 km/val. – per 7,5 sekundės. Už papildomą mokestį galima įsigyti visais ratais varomą „E-Four” su atskiru elektros varikliu sumontuotu ant galinės ašies.
Šeimos viršuje yra „Prius PHEV” – iš tinklo įkraunamas hibridas. Tai jau nebe „Prius” su kištukine jungtimi, o tikra „karštoji” automobilio versija. Po variklio dangčiu sumontuotas dviejų litrų atmosferinis „Dynamic Force” serijos variklis išvysto 148 AG. Pirmą kartą modelio istorijoje elektrinis variklis savo galia lenkia vidaus degimo variklį – 160 AG. „Prius” iki šimto kilometrų įsibėgėja per 6,7 sekundės. Kūrėjai užtikrina, kad degalų sąnaudos išlieka tokios pačios. Ličio jonų akumuliatoriaus talpa padidinta nuo 8,8 iki 16,3 kW∙h, todėl nuvažiuojamas atstumas elektriniu režimu padidėjo pusantro karto.
Interjeras buvo visiškai pertvarkytas ir dabar yra tradiciškesnis. Prietaisų skydelis yra ne prietaisų skydelio centre, o priešais vairuotoją. Pavarų dėžės valdymo svirtelė iš konsolės perkelta į centrinį tunelį. Dviejų zonų klimato kontrolės sistema turi mygtukinį nuotolinio valdymo pultą su atskiru ekranu. Šį dizainą su trimis darbo zonomis dizaineriai vadina „Island Architecture”.
„Prius” įrengti du buitiniai elektros lizdai, į kuriuos galima įjungti iki 1 500 W galios elektros prietaisus: vienas jų yra salone, kitas – bagažinėje. Įkraunamoje versijoje galima naudoti saulės bateriją: ji įmontuota į panoraminį stogą ir, esant idealioms sąlygoms, gali būti įkraunama 1250 „nemokamų” kilometrų per metus. Viena iš įdomesnių „Prius” funkcijų – siekiant neeikvoti akumuliatoriaus energijos oro kondicionieriui įjungti sukurta galimybė įkrovimo metu iš anksto atvėsinti automobilio saloną. Kitos funkcijos: „Toyota Safety Sense” su priekine kamera ir nuotoliniu būdu valdoma parkavimo pagalbos sistema (su nuotoliniu valdymu).
Naujasis „Prius” bus parodytas rytoj Los Andželo automobilių parodoje. Debiutas Japonijoje jau įvyko. Neįkraunami hibridai rinkoje pasirodys šią žiemą, o įkraunama versija – 2023 m. pavasarį. Įdomu ir tai, kad Europoje ir kai kuriose kitose rinkose „Toyota” nuo šiol pardavinės tik galingą iš tinklo įkraunamą versiją.