Mercedes-AMG PureSpeed rodsteris: greitas, triukšmingas, brangus

„Mercedes-Benz“ visiškai išslaptino pirmąjį išskirtinės ‚Mythos‘ serijos modelį – „Mercedes-AMG PureSpeed” rodsterį, sukurtą „Mercedes-AMG SL 63 4Matic+” kabrioleto pagrindu. Automobilis, leidžiantis pajusti „Formulės 1” bolidų atmosferą, bus išleistas 250 vienetų tiražu, tiesa, visi jie jau parduoti.

2022 m. „Mercedes-Benz“, susidūrusi su stagnuojančiais pardavimais, nusprendė plėtoti verslą mažos apimties ir išskirtinių modelių kryptimi – tarkime, gaminsime mažiau automobilių ir iš jų daugiau uždirbsime. „Mythos” linija yra viena iš naujų verslo krypčių, ji pozicionuojama kaip retrospektyva, įkvėpta geriausių „Mercedes-Benz“ šlovingos praeities modelių. Pirmasis šios linijos modelis – „Mercedes-AMG PureSpeed“ rodsteris, labai sąlygiškai primenantis tolimojo šeštojo dešimtmečio „Mercedes-Benz“ lenktyninius modelius, tačiau iš tiesų tai yra „Mercedes-AMG SL 63 4Matic+“ kabrioleto variantas, iš kurio pašalintos galinės sėdynės ir priekinis stiklas.

Kaip konceptas „Mercedes-AMG PureSpeed“ versija buvo pristatyta šį pavasarį „Formulės 1” Monako Didžiojo prizo išvakarėse, o serijos premjera įvyko praėjusį savaitgalį Abu Dabio Didžiojo prizo lenktynėse. Matyt, taip siekiama pabrėžti ‚Mercedes-AMG PureSpeed‘ idėjinį ryšį su formulės automobiliais. Serijinis „Mercedes-AMG PureSpeed“ atrodo taip pat, kaip ir koncepcinis automobilis, net raudonai juoda spalva išliko. Vietoj priekinio stiklo rodsteris turi žemus priekinius stiklus, o vietoj stogo – formulės HALO apsauginės arkos analogą, pagamintą išilginės arkos su rodyklės formos atšaka gale.

Specialiai suformuoti individualūs šalmai integruoti į aerodinaminę roadsterio architektūrą. Priekyje po kėbulo apačia sumontuotas reguliuojamas spoileris, didinantis priekinių ratų prispaudžiamąją jėgą, o antras reguliuojamas spoileris integruotas į bagažinės stogą, užtikrinantis papildomą prispaudžiamąją jėgą galiniams ratams. Standartinėje rodsterio įrangoje yra adaptyvioji pakaba su aktyviąja stabilumo kontrole, visiškai valdoma važiuoklė ir galingi anglies keramikos stabdžiai.

Iš tiesų „Mercedes-AMG PureSpeed“ salonas yra toks pat kaip ir originalaus dabartinės R232 kartos kabrioleto „Mercedes-AMG SL 63 4Matic+“, tačiau čia vietoj galinių sėdynių yra originalus anglies pluošto dangtelis, o ant priekinio skydelio – brangus Šveicarijos bendrovės „IWC Schaffhausen“ laikrodis. Į įrangą įeina 1170 vatų „Burmester“ garso sistema su 15 garsiakalbių, tačiau jos klausytis įprastai galima tik automobilių stovėjimo aikštelėje, nes „Mercedes-AMG PureSpeed“ turi būti vairuojamas su šalmais, kurie turi savo įmontuotus garsiakalbius, skirtus muzikos klausymuisi ir piloto bei vienintelio keleivio bendravimui.

„Mercedes-AMG PureSpeed“ jėgos agregatas pasiskolintas iš originalaus kabrioleto: 4,0 l benzininis V8 (gamyklinis indeksas M177) su dviem turbokompresoriais variklis išvysto 585 AG ir 800 Nm. Pavarų dėžė – 9 laipsnių „AMG Speedshift“ automatinė su viena daugiadiske sankaba. Rodsteris iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,6 sekundės, didžiausias greitis – 315 km/val. greičiu („Mercedes-AMG SL 63 4Matic+“ pasižymi lygiai tokiomis pačiomis dinaminėmis savybėmis). Originalus kabrioletas sveria beveik dvi tonas, mažai tikėtina, kad jo pagrindu pagamintas „Mercedes-AMG PureSpeed“ rodsteris yra gerokai lengvesnis – bendrovė nepateikia jo svorio duomenų.

„Mercedes-AMG PureSpeed“ kaina taip pat nebuvo paskelbta – galbūt todėl, kad visi 250 planuotų pagaminti automobilių bendrovės VIP klientams buvo parduoti dar prieš premjerą. Originalus „Mercedes-AMG SL 63 4Matic+“ dabar Vokietijoje kainuoja nuo 196 142 eurų.

Pasidalink