„Alpine Alpenglow Hy6“: trečioji vandenilinio superautomobilio evoliucija pakeliui į serijinę versiją

Paryžiaus automobilių parodoje Renault“ grupei priklausantis prekės ženklas „Alpine“ pristatė atnaujintą superautomobilio „Alpenglow“ prototipą.

Pirmąją superautomobilio „Alpenglow“ versiją „Alpine“ parodė 2022 m. Tai buvo vienvietis koncepcinis automobilis su vandeniline-elektrine hibridine jėgaine. Šių metų pavasarį konceptas tapo veikiančiu „Alpenglow Hy4“ prototipu su dviejų vietų kabina ir už jo slypinčiu 2,0 l keturių cilindrų vandeniliniu turbininiu varikliu, išvystančiu 340 AG ir neturinčiu elektrinės antstato. Tuo pat metu buvo paskelbta apie dar galingesnį superautomobiliui skirtą vandenilinį V6 variklį, kuris buvo pristatytas vakar.

Pranešama, kad bendradarbiaujant su „Oreca“ jau dvejus metus kuriamas vandenilinis V6 variklis, skirtas ištvermės lenktynėms, tačiau jis taip pat gali būti pritaikytas ir keliais važiuojančio modelio versijai. Spalio pradžioje „Alpine“ paskelbė, kad naujame „Hypertech Alpine“ inžinerijos centre Prancūzijos Viry-Châtillon komunoje sukurs pavyzdinį važiuojamąjį superautomobilį, tačiau kol kas nepaskelbė, kokio tipo jėgainę jis turės. Matyt, prancūzai dar neapsisprendė dėl galutinės techninės koncepcijos, tačiau panašu, kad serijiniame automobilyje išvysime daugelį „Alpenglow“ dizaino elementų, jei, žinoma, šis ambicingas projektas dėl kokių nors priežasčių nebus atšauktas.

Siekiant pritaikyti naująjį vandenilinį V6, „Alpenglow“ prototipo, sukurto ant LMP3 klasės anglies pluošto lenktyninės važiuoklės, aerodinaminės savybės buvo šiek tiek pakeistos: gale įrengtas aukštesnis permatomas sparnas, o centrinis stabilizatoriaus pelekas nebesileidžia žemyn kėbulu, bet išlenda iš pagrindinės variklio oro įsiurbimo angos. Viršutinio skersinio tarp galinių sparnų nebėra. Jis pašalinas kad jis neužstotų V6 variklį dengiančio permatomo gaubto su dviem ventiliacijos kanalais. Papildomi oro kanalai taip pat atsiranda priekyje ir ant stogo. Alpine Alpenglow Hy6 yra 5,2 m ilgio, 2,1 m pločio ir 1,14 m aukščio.

Vandenilinio V6 variklio darbinis tūris – 3500 cm3, du turbokompresoriai, keturi grandininiai skirstymo velenai, keturi vožtuvai kiekviename cilindre, tiesioginis įpurškimas ir Inconel išmetimo sistema. Cilindro skersmuo – 95 mm, stūmoklio eiga – 82,3 mm. Didžiausia galia – 740 AG, esant 7 600 aps/min, ir 770 Nm, esant 5 000 aps/min. Didžiausias alkūninio veleno sukimosi dažnis – 9000 aps/min. Visa galia į galinius ratus perduodama per lenktyninę šešių laipsnių sekvencinę „Xtrac“ pavarų dėžę. Vandenilis saugomas trijuose anglies pluošto cilindruose, kuriuose slėgis siekia 700 barų, o kiekviename cilindre telpa 2,1 kg dujų. Alpine spaudos tarnyba teigia, kad vandenilinis V6 turi nuostabų išmetimo garsą. Numatomas maksimalus superautomobilio greitis – 330 kilometrų per valandą.

Reikėtų priminti, kad „Renault“ grupė taip pat kuria vandenilio varomąsias sistemas, pagrįstas elektrocheminiais generatoriais, ir jau siūlo jas savo komerciniuose automobiliuose, tačiau sportiniuose automobiliuose pirmenybė teikiama vandeniliniams vidaus degimo varikliams, nes jie sujungia visus stūmoklinių variklių privalumus ir ekologiškumą. Deja, bet kokio tipo vandenilinių varomųjų sistemų plačiam naudojimui kol kas trukdo aukšti saugos reikalavimai ir menkai išvystyta vandenilio degalinių infrastruktūra.

Kada tiksliai „Alpine“ serijinis superautomobilis išvys dienos šviesą, kol kas nežinoma. Vargu ar jis pasirodys rinkoje anksčiau nei kiti septyni prieš tai paskelbti „Alpine“ modeliai, kurie visi yra elektriniai. Praėjusią vasarą prekyboje pasirodė „ Alpine A290 hot-hatch“, 2025 m. bus pradėtas pardavinėti „Alpine A390“ kupė krosoveris, 2026 m. pasirodys naujos kartos sportinis automobilis „Alpine A110“ su kupė ir rodsterio formomis, 2027 m. laukiama „Alpine D“ klasės krosoverio, 2028 m. – „Alpine E“ klasės krosoverio, o 2030 m. – „Alpine A310 “ kupė su 2+2 sėdimų vietų konfigūracija.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version