Alytaus miesto gatvės rugpjūčio pabaigoje virs adrenalino kupina drifto trasa – po dešimtmečio pertraukos čia vėl vyks profesionalios drifto varžybos. Paskutinį kartą šioje vietoje varžybos buvo organizuotos 2015 metais – „BATTERY DRIFT FEST“.
2025 m. rugpjūčio 30–31 dienomis vyksiantis „Arena Drift Cup powered by Capital.com“ žada ne tik įspūdingus pasirodymus, bet ir nostalgišką sugrįžimą į vietą, kurioje lygiai prieš 10 metų vyko profesionalios drifto varžybos.
Gatvė taps trasa
Norėdami sukurti unikalią atmosferą ir suteikti žiūrovams galimybę iš arti stebėti šį įspūdingą sportą, organizatoriai laikinai uždarys Raudonkalnio gatvę. Ji bus paversta profesionalia driftine trasa, kurioje varžysis geriausi sportininkai iš Lietuvos ir užsienio.
Renginio programa
– Rugpjūčio 30 d. (šeštadienis): treniruotės ir „Drift Taxi“ pramoga, kurios metu žiūrovai galės patys pajusti, ką reiškia slysti šonu profesionalaus vairuotojo automobilyje. – Rugpjūčio 31 d. (sekmadienis): pagrindinės varžybos – antrasis „Arena Drift Cup“ etapas, powered by Capital.com.
Dalyviai iš visos Lietuvos ir užsienio
Į renginį jau užsiregistravo nemažai dalyvių, tarp jų – žinomi drifto meistrai. „Capital.com Racing Team“ deleguoja net 7 pilotus. Komandos narys Erikas Jurka tapo Semi-PRO lygos nugalėtoju, o Edvinas Labutis užėmė trečią vietą Street lygos metinėje lentelėje. Dalyvaus ir kitos garsios komandos: „Driftanulsia“, „OVT DRIFT TEAM“, „Side Pride Drift“, „Buna Sekas Buna Kasekas“ ir „SpinOUT Drift“. Laukiami ir kiti pilotai bei komandos. Planuojama TOP 32 porinių važiavimų lentelė ir mažiausiai 40 pilotų. Dalyvių sąrašą galima rasti oficialioje svetainėje worldofdrift.eu.
Drifto istorija: nuo Japonijos kalnų iki Alytaus gatvių
Driftas gimė Japonijoje 1970-aisiais, kai lenktynininkas Kunimitsu Takahashi pradėjo naudoti slydimą kaip techniką greičiau įveikti posūkius. Vėliau šią techniką išpopuliarino Keiichi Tsuchiya – „Drift King“, kuris treniravosi kalnų keliuose ir tapo legenda. Jo stilius įkvėpė visą drifto kultūrą, o 2001 m. Japonijoje startavęs D1 Grand Prix padėjo paversti driftą oficialiu sportu.
Europoje driftas išpopuliarėjo po 2007 metų, kai Norisring trasoje Vokietijoje įvyko pirmasis didelis renginys. Šiandien tokie čempionatai kaip „Drift Masters“, „King of Europe“ ir „British Drift Championship“ suburia tūkstančius fanų ir sportininkų.
Lietuvoje driftas pradėjo augti apie 2010-uosius. Šiuo metu šalyje yra daugiau nei 300 aktyvių pilotų ir trys lygos – PRO, Semi-PRO ir Street. „Arena Drift Cup“, gyvuojantis jau
ketverius metus, tapo ne tik varžybomis, bet ir drifto švente, išsiskiriančia savo formatu, atmosfera ir bendruomene.
Kas daro „Arena Drift Cup“ išskirtiniu?
– Visų lygų pilotai. Varžybose dalyvauja PRO, Semi-PRO ir Street lygų sportininkai. Tai sukuria dinamišką ir nenuspėjamą varžybų eigą, o Street lygos pilotai turi galimybę mokytis iš profesionalų – kartais net juos pranokti.
– Ribotos padangos – lygios galimybės. Turnyre taikomas „Limited Tires“ formatas: dalyviai privalo naudoti riboto pločio (pvz., 225 mm) ir riboto sukibimo padangas. Tai suvienodina sąlygas ir leidžia mažesniems biudžetams konkuruoti su galingesnėmis komandomis. – „Drift Taxi“ patirtis. Žiūrovai gali sėsti į bolidą šalia piloto ir patirti šonaslydį iš vidaus – tai viena populiariausių pramogų, paliekanti neišdildomą įspūdį.
– Miesto gatvės tampa trasa. Vietoj tradicinių autodromų, varžybos vyksta urbanistinėse erdvėse, pavyzdžiui, Raudonkalnio g. Alytuje ar Pramonės g. Panevėžyje. Tai suteikia renginiui autentiškumo ir leidžia žiūrovams būti arčiau veiksmo.
Laukia ne tik varžybos
„Alytaus Drift Fest“ – tai vasaros paskutinis akordas. Paskutinis „tūsas“ prieš rugsėjo 1-ąją, su daug „Drift Taxi“, DJ pasirodymais ir gera nuotaika. Laukiami visi – nuo automobilių entuziastų iki šeimų su vaikais.