Švedijos bendrovė „Volvo Cars“, priklausanti Kinijos holdingui „Geely“, pristatė atnaujintą flagmaną – krosoverį XC90, kuris artimiausiais metais bus parduodamas kartu su elektriniu „Volvo EX90“.
Dešimtaisiais savo gyvavimo metais antros kartos „Volvo XC90“ krosoveris nusipelnė naujo dizaino – prieš tai jis turėjo tik nedidelių kosmetinių ir techninių pakeitimų. „Antrojo“ XC90 naujo stiliaus galėjo ir nebūti, nes Švedijos bendrovė tikėjosi jį pakeisti nauju, visiškai elektriniu krosoveriu EX90, tačiau taip jau atsitiko, kad EX90 gamyba vėlavo dėl programinės įrangos problemų, o praėjusiais metais prasidėjęs pasaulinis elektromobilių paklausos sulėtėjimas „angliavandenilinio” XC90 gyvavimo ciklą pratęsė neribotam laikui.
Šiandien oficialiai patvirtinta tai, apie ką buvo kalbama dar liepos mėn. : „Volvo Cars“ atsisako savo ankstesnio įsipareigojimo iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių. Naujojoje doktrinoje teigiama, kad iki 2030 m. 90-100 proc. visų „Volvo Cars“ pardavimų sudarys elektrifikuoti automobiliai (elektromobiliai ir iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai), o tai reiškia, kad po 2030 m. bendrovė ir toliau siūlys vidaus degimo varikliu varomus modelius. „Volvo Cars“ iki 2040 m. vis dar nori tapti visiškai anglies dioksido neišskiriančia įmone, o tai reiškia, kad iki to laiko turės atsikratyti vidaus degimo variklių, tačiau, žinoma, šią sunkiai įgyvendinamą svajonę galima atidėti vėlesniam laikui.
Atnaujintas krosoveris ypač laukiamas Jungtinėse Amerikos Valstijose, kurių rinkoje jis yra populiariausias „Volvo“ modelis. Atnaujinus stilių, XC90 atsirado platesnės radiatoriaus grotelės su įstrižomis daugiakryptėmis juostomis, užsidarančiomis ties centrine emblema, naujas priekinis bamperis su vertikaliomis šoninėmis sekcijomis vietoj horizontalių ir nauji, elegantiškesni priekiniai žibintai su kontūriniais „Thoro irviais“ – dėl šių žibintų netgi perdarytas priekinis variklio dangčio kraštas. Be to, atnaujintas ratlankių dizainas (nuo 20 iki 22 colių), tačiau galas, tiesą sakant, liko toks pat – tik šiek tiek pasikeitė LED žibintų dizainas (atsirado aiškiau apibrėžtos juodos sekcijos).
Interjere – naujas, vizualiai lengvesnis priekinis skydelis su elegantiškesniu švedišku minimalistiniu dekoru (išblukusios spalvos ir perdirbtos medžiagos). 12,3 colio prietaisų ekrane atnaujinta grafika. Daugialypės terpės ekranas dabar yra planšetės, pakibusios virš priekinio skydelio, pavidalo. Jo įstrižainė padidėjo nuo 9 iki 11,2 colio, padidinta raiška, patobulinta integracija su „Google“ paslaugomis. Grafika tapo sklandesnė ir spalvingesnė. Po daugialypės terpės ekranu įrengta lentyna su belaidžiu išmaniojo telefono įkrovimu. Aukščiausios klasės garso sistemą tiekia „Bowers & Wilkins“ ir ji pelnytai laikoma viena geriausių savo klasėje. Muzikos klausymo malonumą padės užtikrinti ir geresnė triukšmo izoliacija.
Radikalių technologinių pokyčių nėra. Pranešama, kad amortizatorių dėka, pagerėjo krosoverio stabilumas. Už papildomą mokestį siūloma ir adaptyvi pneumatinė pakaba galinti keisti prošvaisą nuo 185 iki 245 mm. Patobulintas elektroninių vairuotojo asistentų darbas.
Bus siūlomos B5, B6 ir T8 „Volvo XC90“ versijos. Visos jos turės visų varančiųjų ratų pavarą ir 8 pavarų hidromechaninę automatinę pavarų dėžę sujungtą su priekyje skersai sumontuotu 2,0 l darbinio tūrio turbobenzininiu varikliu. Benzininis variklis B5 versijoje išvysto 250 AG, o B6 versijoje – 300 AG. Jam įsibėgėti padeda 48 voltų starteris-generatorius.
T8 versija -hibridinė: benzininis variklis išvysto 310 AG, ant galinės ašies sumontuotas elektros variklis prideda dar 145 AG, iš viso 455 AG. Centriniame tunelyje esančio 400 voltų traukos akumuliatoriaus talpa 18,8 kWh (iš jų 14,7 kWh gali naudotis vartotojas). Didžiausias nuvažiuojamas atstumas naudojant tik elektros energiją 72 km pagal WLTP ciklą.
Šių metų pavasarį „Volvo“ visiškai atsisveikino su dyzeliniais varikliais – paskutinis dyzelinis „Volvo“, nuvažiavęs nuo surinkimo linijos, buvo krosoveris XC90.
Atnaujinto „Volvo XC90“ bendras ilgis – 4953 mm, plotis – 1931 mm, aukštis – 1771 mm, ratų bazė – 2984 mm. Bagažinės tūris už trečiosios sėdynių eilės 302 l, kai sulankstytos galinės sėdynės- 680 l, kai sulankstytos antrosios ir trečiosios eilių sėdynės – 1856 l (plug-in hibride dėl išdėstymo ypatumų skaičiai kuklesni – 262, 640 ir 1816 l).
Atnaujinus „Volvo XC90“padidėjo ir kaina: pavyzdžiui, Vokietijoje bazinė B5 versija pabrango 2490 eurų ir dabar kainuoja nuo 79 890 eurų, o aukščiausia T8 versija – nuo 79 990 iki 87 490 eurų. B6 versija nebus parduodama Europoje, ji daugiausia skirta Jungtinėms Amerikos Valstijoms. Atnaujinto XC90 gamyba „Volvo“ gamykloje Geteborge, Švedijoje, prasidės metų pabaigoje. Užsakymai jau priimami.