Yra ne viena priežastis, dėl kurios vairuotojai nelaukia šaltojo metų laiko, tačiau daugelis tikriausiai sutiks, kad pagrindinės – purvas, dargana ir suprastėjęs matomumas. Norint šį metų laiką išgyventi su kuo mažiau streso, galima pasinaudoti keliais naudingais patarimais arba pasirūpinti papildomomis priemonėmis, kurios padės kasdienių kelionių metu rudens-žiemos sezonu.
Ar įmanoma atsikratyti stiklų rasojimo?
Vienas dažniausių nemalonumų su kuriuo vairuotojams tenka kovoti šaltuoju metų laiku – stiklų rasojimas. Tai labai apsunkina matomumą ir erzina, kai skubant, vietoje to, kad būtų galima saugiai keliauti, reikia laukti kol drėgmė nugaruos arba ją nuolat valyti. Iš tikrųjų norint atsikratyti rasojimo, reikia kovoti su drėgmės šaltiniais.
„Pirmiau reikėtų atkreipti dėmesį į salono oro filtrą, nes jei jis keistas seniai, tikėtina, jame yra drėgmės, kuri ir patenka ant priekinio stiklo įjungus ventiliatorių. Taip pat reikia vengti perteklinės drėgmės automobilio salone, kuri gali būti įsigėrusi į medžiaginius kilimėlius, salone paliktus šlapius rūbus ar kitus daiktus. Tai yra pagrindinės priežastys, kurios ir sukuria rasojimo problemą“, – pastebi automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Švaros specialistai pataria vengti liaudiškų metodų skirtų rasojimui sumažinti. Pavyzdžiui, priekinio stiklo vidinės pusės padengimas vašku, trynimas vazelinu ar net dezodorantu, gali sukurti apgaulingą efektą, nes tai iš tikrųjų gali padėti sumažinti rasojimą, tačiau sukelia kitus neigiamus padarinius – sumažina stiklo skaidrumą ir pablogina matomumą. Todėl prieš imdamiesi netradicinių metodų, pirmiausia pamėginkite atsikratyti drėgmės šaltinių.
Skaidrumas – kelias į matomumą
Važiuojant tamsoje jūsų netenkina priekinių žibintų skleidžiama šviesa? Neskubėkite pirkti naujų, galingesnių lempučių. Dėl prastesnio žibintų efektyvumo gali būti kaltos visai ne jos. Atkreipkite dėmesį į žibintų gaubtus. Ar jie pakankamai skaidrūs, nėra pasidengę apnašomis, suraižyti ar pageltę? Norint, kad žibintai šviestų gerai, visų pirma jie turi būti skaidrūs, kitaip ir galingesnė lemputė nepadės.
„Su šia problema dažniausiai susiduria automobiliai, pagaminti po 2000-ųjų metų, kai žibintų gaubtai pradėti gaminti iš skaidraus plastiko, o ne stiklo, kaip anksčiau. Plastikas yra labiau paveikus neigiamam aplinkos poveikiui, todėl turi neigiamą savybę – nublunka arba pasidengia apnašomis. Tai pašalinti galima poliravimo metu, kai vėl grąžinamas skaidrumas, tačiau po šio proceso patartina žibintą padengti apsaugine danga, nes poliravimo metu pašalinami ne tik nešvarumai, bet ir apsauginis lako sluoksnis. Jei žibintas nėra apsaugomas papildomai, jis netrukus ir vėl praras skaidrumą“, – dėmesį atkreipia A. Plečkaitis.
Nepamirškite gerai išvalyti automobilio stiklus, ypač iš vidaus. Bet kokie nešvarumai ar blogas valymas gali sukurti atspindžius, kurie tikrai nepagerina matomumo tamsiuoju metų laiku. Efektyviam stiklo valymui naudokite mikroplaušo šluostes skirtas paviršių blizginimui ir saikingai naudokite stiklų valiklį, kuris, baigiant valymą, turi pradėti džiūti ten, kur pradėjote. Po to stiklą dar kartą nuvalykite sausa šluoste. Nepamirškite, kad valymo priemonę reikia purkšti ne ant stiklo, o ant šluostės.
Kuo lygesnis paviršius – tuo švaresnis automobilis
Jei manote, kad automobilio kėbulo poliravimas prieš žiemą yra bergždžias reikalas, tai patarimas šį procesą atlikti prieš žiemos sezoną, jums gali būti naujiena. Iš tikrųjų, poliravimo metu nuo kėbulo pašalinami visi nešvarumai, kurie veikia kaip purvo magnetas. Taip pat pašalinami ir įbrėžimai, kurie taip pat yra puiki terpė nešvarumų prikibimui. Taigi, nupoliruotas, tai yra, išlygintas paviršius yra atsparesnis purvo kibimui ir užtikrina lengvesnį nešvarumų pašalinimą.
Jei šį efektą norite išlaikyti kaip įmanoma ilgiau, automobilio kėbulą galima padengti papildomomis apsauginėmis dangomis, pavyzdžiui, vašku ar keramika. Kuris sprendimas geresnis jums, galite nuspręsti įvertinę tai, kaip dažnai automobilį naudojate ir kokią sumą galite tam išleisti.
„Vaškas yra pigesnė priemonė, nei, pavyzdžiui, keramikos dangos, tačiau ir jos efektyvumas yra trumpesnis. Taip, vašką galima padengti patiems, pati priemonė nėra brangi, tačiau jei automobilis naudojamas intensyviai ir reguliariai plaunamas, tai vaškas netrukus pasišalins.
Tuo metu keraminės dangos yra kur kas ilgaamžiškesnės ir gali tarnauti net keletą metų, bet tai brangesnė priemonė, taip pat vargu ar ja automobilio kėbulą kokybiškai pavyks padengti patiems, nes norint maksimalaus efektyvumo, reikia tam tikrų sąlygų, kurias, pavyzdžiui, namuose, sukurti labai sunku“, – dėmesį atkreipia „Švaros brolių“ vadovas A. Plečkaitis.
Geras pasiruošimas rudens-žiemos sezonui gali padėti ne tik lengviau palaikyti automobilio švarą, tačiau išvengti ir tokių nemalonių dalykų, kaip langų rasojimas ar dėl kitų priežasčių suprastėjęs matomumas. Tinkamai pasiruošę galėsite mėgautis ne tik švaresniu automobiliu, bet ir komfortiškesniu bei saugesniu važiavimu tamsiuoju metų laiku.