„Aventador” įpėdinis: „Lamborghini Revuelto”

Po keleto užuominų ir pranešimų pagaliau pristatytas projektas LB744. Susipažinkite su „Lamborghini Revuelto”! Šis automobilis pakeis „Aventador” modelį, kuris buvo gaminamas 2011-2022 m. ir kurio buvo parduota 11465 egzempliorių. Žvelgiant iš istorinės perspektyvos, „Revuelto” tęsė flagmaniškų vidutinio galingumo modelių „Miura”, „Countach”, „Diablo” ir „Murcielago” liniją. Todėl naujajame kupė išliko šeimą pabrėžiančios į viršų pakeliamos durys, kurios pirmą kartą pasirodė „Countach” kupė ir vėliau buvo naudojamos visuose „Lamborghini” 12 cilindrų superautomobiliuose.

„Lamborghini” stilistai beveik prieš dešimtmetį pradėjo nedrąsiai eksperimentuoti su Y forma. Trijų spindulių forma pasižymi priekiniai žibintai, galiniai žibintai, šoninės oro įsiurbimo angos ir kiti elementai. Pagrindinė konfigūracija yra su 265/35 R20 padangomis priekyje ir 345/30 R21 gale. Tačiau galima užsisakyti ir 265/30 R21 padangas ant priekinės ašies ir 355/25 R22 – ant galinės (Aventador turėjo ne daugiau kaip 21 colio padangas).

Šis kupė turi naują anglies pluošto monokoką, kuriam apibūdinti sukurtas terminas „monofiuzeliažas”. Esminis skirtumas nuo „Aventador” yra kompozitinis priekinis subkarkasas: jis pagamintas iš trumpo anglies pluošto, impregnuoto derva ir yra 20 % lengvesnis ir dvigubai standesnis už ankstesnę aliuminio konstrukciją. Apskritai naujasis kėbulas yra 10 % lengvesnis už „Aventador”, o atsparumas sukimui padidėjo 25 % – iki 40000 Nm/grand.

Gale sumontuotas pakeliamasis sparnas, turintis tris darbines padėtis. Norimas režimas pasirenkamas elektroniniu būdu, tačiau sparną galima pakelti ir priverstinai. Apskritai priekinė dalis gali sukurti 66 % didesnę prispaudžiamąją jėgą nei atsisveikinimui pagaminta „Aventador Ultimae” versija.”Revuelto” modelis išlaikė šimtaprocentinį „Lamborghini” automobilių atpažįstamumą, tačiau technologijų požiūriu įvyko revoliucija.

Išsaugotas kultinis 6,5 litro atmosferinis V12 variklis. Šis antros kartos variklis buvo sukurtas „Aventador”, todėl jį nurašyti dar šiek tiek anksti. Atliktas išsamus atnaujinimas, kurio rezultatas – naujasis L545 indeksas. Įdiegta nauja įpurškimo sistema, suspaudimo laipsnis padidintas nuo 11,8:1 iki 12,6:1, bendra agregato masė sumažinta nuo 235 iki 217 kg. Perdarytas variklis pasižymi agresyvesniu greitėjimu, o jo išsijungimo riba perkelta iki 9 500 aps/min. Palyginti su „Aventador Ultimae” modelio varikliu, didžiausia galia padidėjo nuo 780 AG (esant 8500 aps/min) iki 825 AG (esant 9250 aps/min), o sukimo momentas – nuo 720 iki 725 Nm (esant tiems patiems 6750 aps/min).

Tačiau V12 variklis, tai viskas kas liko iš „Aventador”. Lamborghini Revuelto yra iš tinklo įkraunamas hibridinis automobilis, kuriam kompanija netgi sugalvojo naują pavadinimą HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Visiškai pakeistas agregatų išdėstymas. Inžinieriai atsisakė tradicinės visų varančiųjų ratų transmisijos ir pasirinko E-4WD sistemą: priekiniams ratams varyti sumontuoti atskiri elektros varikliai su ašiniu magnetiniu srautu ir alyvos aušinimu. Kiekvienas variklis išvysto 150 AG ir 350 Nm, o individualus valdymas įgalina traukos vektorinį valdymą.

Centriniame tunelyje vietoj kardaninio veleno dabar sumontuota 70 kg sverianti ličio jonų traukos baterija. Jos talpa nedidelė (3,8 kWh), tačiau ji labai taupiai naudoja energiją. Akumuliatorių galima įkrauti iš anksto iš lizdo: įmontuotas 7 kW galios įkroviklis. Svarbiausia, kad atsisakius mechaninės priekinių varomųjų ratų pavaros, atsirado naujas galinio galios modulio išdėstymas.

Išilgai sumontuotas V12 variklis pasuktas 180 laipsnių kampu yra skersai galinės ašies. Panaikinus pavarų dėžę ir sankabą, kabina tapo erdvesnė. Pavarų dėžė nauja: tai dviejų velenų aštuonių pavarų robotas su dviem šlapiosiomis sankabomis. Ji lengvesnė ir greitesnė už superautomobilyje „Huracan” buvusią septynių laipsnių preselektyvinę pavarų dėžę. Bendrovė tokį išdėstymą yra išbandžiusi 2020 m. „Lamborghini Essenza SCV12” treko kupė.

Galiausiai, tame pačiame korpuse kaip ir robotas, „Revuelto” turi dar vieną 150 AG ir 150 Nm elektros variklį. Jis gali sukti galinius ratus, tačiau atskira sankaba leidžia jam atsijungti nuo pavarų dėžės ir siekiant užvesti variklį arba įkrauti traukos akumuliatorių gali dirbti tik starterio-generatoriaus režimu. Keturių variklių hibridinio jėgos agregato didžiausia galia siekia 1015 AG.  „Revuelto” galima laikyti ne superautomobiliu, o hiperautomobiliu.

Beje, pavarų dėžėje nėra atbulinės eigos. Naujasis „Lamborghini” superautomobilis atbuline eiga galės važiuoti tik elektra. Pilnai įkrautos baterijos užteks tik 10 km kelionei elektriniu režimu (bet kuria kryptimi). Pagal numatytuosius nustatymus elektriniu režimu važiuoja tik priekiniai varikliai (taip, tai priekiniais ratais varomas „Lamborghini”…), tačiau jei elektronika atpažins slidžią dangą ir reikės važiuoti visu pajėgumu, o akumuliatoriuje pakaks įkrovos, sistema naudodama galinį elektros variklį persijungs į visų varančiųjų ratų režimą. Arba tiesiog užves V12 variklį.

„Revuelto” turi visų varančiųjų ratų važiuoklę, standartinius anglies-keraminius stabdžius ir net trylika sudėtingų važiavimo režimų. Pavyzdžiui, pasirinkus švelniausią „Citta” („miesto”) režimą, hibridinės jėgainės galia ribojama iki 180 AG, o visa 1 015 AG galia pasiekiama tik pasirinkus ekstremaliausią „Corsa” („lenktynių”) režimą. Stūmoklinė pakaba su horizontaliais amortizatoriais liko praeityje: „Revuelto” turi klasikinę dvigubą svyruoklinę pakabą priekyje o gale įprastus statramsčius.

Naujojo hibridinio kupė svoris yra 1772 kg. Palyginimui- „Aventador Ultimae” svėrė 1550 kg. Su visiškai įkrautu akumuliatoriumi „Revuelto” iki šimto gali įsibėgėti per 2,5 sekundės. Iki 200 km/val. greičio įsibėgėjama per „mažiau nei septynias sekundes” vietoj 8,7 sekundės. Kita vertus, maksimalus greitis buvo sumažintas – vietoj 355 km/h deklaruojamas „daugiau kaip 350 km/h”. „Lamborghini” nenurodė, koks būtų našumas esant išsikrovusiai baterijai.

Naujojo kupė salone yra ne du, o trys ekranai. Prietaisai rodomi 12,3 colių ekrane, centrinėje konsolėje yra 8,4 colių vertikalus ekranas, o priešais keleivį – 9,1 colių jutiklinis ekranas (kaip ir šiuolaikiniuose „Ferrari” modeliuose). Juo galima valdyti medijos sistemą, be to, jis dubliuoja spidometrą ir kai kuriuos telemetrijos duomenis. Pirmą kartą „Lamborghini” interjere panaudojo perdirbtas medžiagas.

„Lamborghini Revuelto” bus pradėtas pardavinėti antrąjį šių metų pusmetį. Teigiama, kad  bendrovės portfelyje jau yra užsakymų dvejiems metams į priekį. Kaina dar nepaskelbta, aišku tik tiek, kad naujasis hiperautomobilis bus brangesnis už „Aventador SVJ” modelį (mažiausiai 350 tūkst. eurų), tačiau vis dar nusileis atsisveikinimo „Aventador Ultimae” versijai (nuo 468 tūkst. eurų).

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version