Dalyvavimą Miuncheno automobilių parodoje BMW suplanavo taip, kad ji sutaptų su pigiausios, vieno variklio „eDrive20” kompaktiško elektrinio krosoverio „BMW iX1” versijos, kuri bus pradėta gaminti BMW Regensburgo gamykloje šių metų lapkritį, debiutu.
BMW iX1 debiutavo praėjusių metų vasaros pradžioje kartu su giminingu „angliavandeniliniu” krosoveriu – trečiosios kartos BMW X1 (gamyklinis indeksas U11/U12). Šiuo metu „BMW iX1” siūloma tik visų varančiųjų ratų xDrive30 versija su dviejų variklių jėgos agregatu, kurio didžiausia bendra galia yra 230 kW (313 AG) ir 494 Nm. Iki 100 km/val. greitį „BMW iX1 xDrive30” įsibėgėja per 5,6 sekundės, maksimalus greitis – 180 km/val, visiškai įkrautos 64,7 kWh talpos baterijos, priklausomai nuo komplektacijos, pakanka 396-439 km ridai pagal WLTP ciklą, kaina Vokietijoje – nuo 55 000 eurų.
Komercinė BMW iX1 sėkmė kol kas nėra didelė. Net gimtojoje Vokietijoje jis pralaimi pagrindiniams konkurentams: nuo šių metų sausio iki liepos, „CleanTechnica” duomenimis, parduota tik 6001 šio modelio vienetų. Palyginimui: amerikietiškojo krosoverio „Tesla Model Y” Vokietijoje per tą patį laikotarpį parduota 29 892 vienetai, „Volkswagen ID.4” – 16 468 vienetai, „Audi Q4 e-tron” – 9737 vienetai, „Škoda Enyaq iV” – 9666 vienetai, „Mercedes-Benz EQA” – 7813 vienetų.
Lapkričio mėnesį rinkoje pasirodys žemiausia krosoverio „BMW iX1” versija „eDrive20” . Ji turės vieną priekinėje ašyje sumontuotą elektros variklį, kurio didžiausia galia bus 150 kW (204 AG) ir 247 Nm. Iki pirmojo šimtuko BMW iX1 eDrive20 įsibėgėja per 8,6 sekundės, maksimalus greitis – 170 km/val. Vieno variklio baterijos talpa tokia pati kaip ir dviejų variklių krosoverio – 64,7 kWh, nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu – 430-475 km, priklausomai nuo įrangos. Didžiausia akumuliatoriaus įkrovimo galia – 130 kW.
„BMW iX1 eDrive20” turi kuklesnį išorės dekorą, tačiau bazinė įranga yra gana turtinga: yra dviejų zonų klimato kontrolė, išmanioji navigacija ir daugybė elektroninių vairuotojo pagalbininkų.
Mažiausia „BMW iX1 eDrive20” kaina – 47 900 eurų. Deja ji yra per brangi – rinkoje yra palankesnių pasiūlymų kainos ir įrangos atžvilgiu: pavyzdžiui, didesnis vidutinio dydžio „Tesla Model Y” dabar Vokietijoje kainuoja nuo 44 890 eurų, už šiuos pinigus siūloma bazinė versija su vienu elektros varikliu ant galinės ašies (299 AG, 420 Nm) ir 60 kWh talpos baterija, kurios pilno įkrovimo pakanka 430 km ridai. Bazinis „Tesla Model Y” iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,9 sekundės, o maksimalus greitis siekia 217 km/val.
Žinoma, teisingiau būtų bazinį „Tesla Model Y” lyginti su Kinijoje pagamintu „BMW iX3”, tačiau jis kainuoja dar daugiau – nuo 67 300 eurų, o už šiuos pinigus jau galima įsigyti visais ratais varomą „Tesla Model Y” su „pilnu įdaru” (BMW iX3 varomas tik galiniais ratais). Audi Q4 e-tron Vokietijoje kainuoja nuo 51 900 eurų, Mercedes-Benz EQA – nuo 50 777 eurų. Formaliai ne premijinės klasės, bet vis dar artimos techninėmis charakteristikomis ir įranga „Volkswagen ID.4” ir „Škoda Enyaq iV” kainuoja atitinkamai nuo 42 635 ir 44 200 eurų.