„Jeep” kartu su savo patronuojančiąja korporacija „Stellantis” palaipsniui „žaliuoja”, tačiau šio proceso tempas ne visur vienodas: Europoje „Jeep” planuoja iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių, o štai JAV iki to laiko elektromobiliai sudarys tik 50 % markės pardavimų. Kitą pusę sudarys „tradiciniai” modeliai, įskaitant hibridinius. Vis tik du iš trijų šiandien pristatytų elektromobilių pirmiausia skirti Šiaurės Amerikai.
Brutualiai atrodantis gana didelis visureigis „Recon” nėra legendinio rėminio visureigio „Wrangler” pakaitalas, o greičiau elektrinė alternatyva. Elektrinis „Wrangler” turintis „Magneto” priešdėlį publikai parodytas dar praėjusiais metais, tiesa, kaip koncepcinis modelis. Bet panašu, kad „Stellantis” gerai paskaičiavo ir pasirodė, kad tokia konversija neapsimoka, juo labiau, kad gamoje jau yra iš tinklo kraunamas hibridinis „Wrangler 4xe”, tačiau jei jums reikia tikrai modernaus elektrinio visureigio teks palaukti kitų metų. Tiksliau, „Recon” bus galima užsisakyti 2023 m., o jo gamyba JAV prasidės 2024 m. Taip, „Recon” tapo pasauliniu modeliu, t. y. jį bus galima įsigyti visose pagrindinėse „Jeep” rinkose. Beje, Lenkijoje gaminamas subkompaktiškas elektrinis krosoveris „Jeep Avenger” kuriam skyrėme atskirą straipsnį JAV parduodamas nebus.
Kol kas nežinia kuri platforma tapo „Jeep Recon” pagrindu: praėjusių metų „Stellantis” elektrifikavimo plane buvo paskelbtos keturios galimos versijos – STLA Small, STLA Medium, STLA Large ir STLA Frame. Tai sužinosime jau netrukus. „Jeep” žada, kad „Recon” turės daugybę visureigio galimybių, diferencialo blokuotės imitaciją, kėbulo apsaugą, vilkimo kablius, „dantytas” padangas ir kitą nuotykiams ir bekelei skirtą įrangą.
Be to „Recon” galima nurengti: galima nuimti duris ir bagažinės langus, o pilno dydžio medžiaginį stogą perkelti atgal.
Pirmieji komentarai apie „Recon” jau pasirodė internete ir galima teigti, kad jis bus sėkmingas, tuo tarpu antrąją amerikietišką naujovę – „Jeep Wagoneer S” – visuomenė sutiko ne taip entuziastingai.
„Wagoneer S” jau buvo pavadintas pačiu puošniausiu „Jeep” ir lyginamas su britų „Range Rover”. Iš tiesų – aptakus kėbulas, siauri šviestuvai ir aptakios stiklinimo linijos labiau asocijuojasi su miesto planktonui skirtu visureigiu nei su bekele ar kokiu nors purvu.
Nepaisant to, „Jeep” žada gerą mobilumą bekelėje-visų varančiųjų ratų pavarą (t. y. bent du elektros variklius), didesnę nei 600 AG galią, įsibėgėjimą iki 60 mylių per valandą (96,56 km/val.) per 3,5 sekundės ir 643 km. nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu.
„Wagoneer S” yra darbinis pavadinimas sugalvotas dar konceptinei versijai. Sakoma, kad „S” reiškia „seksualus, greitas ir pribloškiantis”. Pradėtas gaminti automobilis gali turėti ir kitą pavadinimą. Serijinis „Wagoneer S” bus pristatytas kitais metais. Metų pradžioje turėtų prasidėti užsakymų priėmimas, o štai pačio automobilio gamyba prasidės tik 2024 m.
Be šiandien paskelbtų „Avenger”, „Recon” ir „Wagoneer S”, „Jeep” iki 2025 m. pristatys dar bent vieną elektrinį visureigį (kol kas neskelbiama) ir kelias hibridines esamų modelių versijas, ypač laukiamas „Grand Wagoneer 4xe PHEV”.
Stellantis nuor.