Bugatti W16 Mistral: ypatingas rodsteris

Nuo pat 2005 m., kai buvo pristatytas „Veyron”, W16 variklis buvo kiekvieno „Bugatti” širdis. Rodsteris, kuriuo baigiama W16 era, turi būti ypatingas: išskirtinis, elegantiškas ir galingas. Jis turi būti pats geriausias tokio tipo automobilis. Tai W16 Mistral: tobuliausias „Bugatti” rodsteris.

„Bugatti Rimac” generalinis direktorius Mate Rimac sako: „Žinojome, kad galutiniam legendinio Bugatti W16 variklio pasirodymui turime sukurti rodsterį. Daugiau nei 40 % visų kada nors sukurtų „Bugatti” automobilių buvo atviros konstrukcijos, tokiu būdu buvo sukurta ikonų linija, kuri iki šių dienų yra gerbiama visame pasaulyje. Chiron eroje nebuvo jokio rodsterio, todėl W16 Mistral tęsia šį palikimą, kurį lėmė didžiulis mūsų klientų noras turėti visiškai naują būdą patirti mūsų kultinio variklio galingumą. W16 Mistral atveria kitą Bugatti rodsterio istorijos skyrių įkvėptą daugiau nei šimtmečio trukmės atvirų automobilių legendų.”

BUGATTI_Roadster

Tokiam įspūdingam ir svarbiam automobiliui kaip šis vardas renkamas labai kruopščiai. Šis rodsteris yra ne tik „Chiron” modelio patobulinimas, bet ir su laisve, elegancija ir greičiu siejamas prekės ženklas. Įkvėpimo šaltiniu automobilio kūrėjams tapo mistralis – galingas vėjas, pučiantis nuo Ronos upės slėnio per prašmatnius pietų Prancūzijos Žydrojo kranto miestus ir Viduržemio jūrą. Šalia puikuojasi ir galingo variklio pavadinimas: W16 Mistral.

Aprūpintas gale montuojama 1600 AG W16 variklio versija, pirmą kartą panaudota „Chiron Super Sport 300+2” modelyje, „W16 Mistral” pasižymi tokiomis eksploatacinėmis savybėmis, kokių neturėjo nė vienas iki tol buvęs atviras automobilis. Jo dizainas ir inžinerija yra visiškai individualūs. Kėbulo monokokas ne tik nupjautas virš A statramsčių, bet nesumažinant eksploatacinių savybių sukurtas ir apvalesnis siluetas.

BUGATTI_Roadster

„Bugatti” dizaino direktorius Achimas Anscheidtas sako: „Mes žinome, kad „W16 Mistral” visada bus svarbus „Bugatti” istorijoje, nes tai bus paskutinis kartas, kai galbūt geriausias visų laikų variklis naudojamas serijiniame automobilyje. Dizainerių komanda jautė didžiulį spaudimą sukurti stilių, kuris semdamasis įkvėpimo iš kai kurių gražiausių rodsterių „Bugatti” istorijoje iš karto perteiktų šį svarbų momentą.”

Jų mūza tapo elegantiško dizaino viršūnė – 1934 m. „Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid” – sportinis rodsteris, eksponuojamas Louwmano muziejuje Den Haag mieste. „W16 Mistral” debiutuoja papuoštas „Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid” įkvėptomis spalvomis: šilta juoda su triufelių rudos ir subtiliais geltonais akcentais. Tai ne tik duoklė kultiniam modeliui, bet ir Ettore Bugatti, kuris pasirinkdavo juodos ir geltonos spalvų derinį daugeliui savo asmeninių automobilių, įskaitant Type 41 Royale. Šios markės entuziastams tai laikui nepavaldi vizualinė pora.

BUGATTI_Roadster

„W16 Mistral” perteikia „Grand Raid” V formos priekinio stiklo esmę ir paverčia jį šiuolaikiniu meno kūriniu. Išlenktas priekinis stiklas, tarsi apjuosia A statramsčius, sklandžiai įsilieja į šoninius langus ir sukuria „skydelio” efektą. Nors ir išlenktas, pats priekinis stiklas neiškraipo vairuotojo matymo. Priekinio stiklo ir šoninių langų viršutinė linija tikslingai apglėbia šonines oro įsiurbimo angas. Ši charakteringa linija grįžta po šoniniu stiklu ir tęsiasi iki pat priekinių pasagos formos grotelių, sukurdama naują trimatį garsiosios „Bugatti” C linijos, pristatytos su „Chiron” modeliu, charakterį.

Kad kėbulo šoninė dalis išliktų plona, bet kartu būtų užtikrintas optimalus oro srautas į W16 variklį, tepalo aušintuvo įsiurbimo angos šone buvo sąmoningai atskirtos nuo variklio oro įsiurbimo angų, kurios dabar yra ant stogo, iškart už keleivių. Dvi naujos ant stogo sumontuotos variklio oro įsiurbimo angos – tai užuomina į Type 57 Roadster Grand Raid, taip pat į pirmąjį atvirą šių laikų Bugatti: Veyron 16.4 Grand Sport. Tvirtesnis, galingesnis ir tarsi šuoliuojantis į priekį W16 Mistral pasižymi visiškai kitokiu charakteriu.

W16 Mistral” interjeras yra perimtas iš „Chiron” ir kruopščiai ištobulintas, kad būtų elegantiškas ir prabangus, bet kartu pakankamai funkcionalus, nes visa informacija turi būti lengvai matoma važiuojant iki 420 km/val. greičiu. Dėmesys medžiagų kokybei išlieka „Bugatti” dizaino vizitine kortele. Lengvas titanas, iš vientiso bloko išfrezuoti aliuminio komponentai ir minkšta, nei mažiausios dėmelės neturinti oda. Šioje W16 gulbės giesmėje yra ir visiškai naujų dizaino elementų.

Naujai sukurtoms durų panelėms naudojama sudėtingai išdirbta oda. Sakoma, kad tokia technologija bus reguliariai naudojama daugiau nei šimtą metų į priekį. Iš vientiso aliuminio bloko pagaminta pavarų perjungimo svirtis, kuria pagerbti garsūs W16 Mistral protėviai, turi medžio atspalvį ir gintarinį įdėklą, kuriame įkalinta garsioji Rembranto Bugatti „šokančio dramblio” skulptūrėlė. Šios skulptūros atmainos puošė legendinio „Type 41 Royale” – prabangiausio kada nors sukurto roadsterio – variklio dangtį.

Po didžiuliu šone atsidarančiu „Royale” variklio gaubtu slėpėsi ambicingas 12,7 litro darbinio tūrio aštuonių cilindrų variklis, kokio pasaulis dar nebuvo matęs. Toks pat ambicingas ir „W16 Mistral” variklis – vienintelis šiandien naudojamas W16 jėgos agregatas. Kai 2013 m. „Bugatti” rodsteris „Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse” pasiekė pasaulio greičio rekordą – 408,84 km per valandą, jo 8,0 litro darbo tūrio W16 variklio su keturiais turbokompresoriais galia siekė 1 200 AG. W16 „Mistral” turi 1 600 AG ir naudoja tą patį jėgos agregatą, su kuriuo 2019 m. „Chiron Super Sport 300+” pasiekė pasaulio greičio rekordą – 304,773 km/h.

„Bugatti Rimac” generalinis direktorius Mate Rimac sakė: „Roadsterio formato ir mūsų W16 jėgos agregato sąjunga yra absoliuti tobulybė. Nuėmus stogą ir tiesiai už galvos įrengus porą didelių oro įsiurbimo angų, kurios kiekvieną minutę į variklį veikiantį visu pajėgumu paduoda apie 70 000 litrų oro, prisiliečiate prie sudėtingos šio revoliucinio variklio veiklos.”

BUGATTI_Roadster

„W16 Mistral” taip pat tęsia „Bugatti” roadsterių palikimą, kuris yra nepakartojamas savo dizainu, eksploatacinėmis savybėmis bei retumu ir tęsiasi nuo pat „Bugatti” ištakų. Type 40, Type 41 Royale, Type 55 Roadster, Type 57 Roadster Grand Raid, kurie įkvėpė šį automobilį, ar net neįtikėtina Type 57SC Corsica Roadster elegancija – „Bugatti” visada buvo siejama su važiavimu grynu roadsteriu. Nors su Mistral W16 laikas ir baigiasi, mes tęsime roadsterių istoriją, kurią pirmasis daugiau nei prieš šimtmetį sukūrė Ettore Bugatti.”

Bus pagaminti tik 99 „W16 Mistral” egzemplioriai, kurių kaina be pristatymo kainos ir mokesčių – 5 mln. eurų. Tiekimas prasidės 2024 m. Deja, visa „W16 Mistral” gamybos serija jau išparduota.

Bugatti nuotr.

ŽYMĖ:
Pasidalink